Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 13.11.
Tibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zimní procházka
Autor: whispermoonlite (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
whispermoonlite (Občasný) - 23.6.2009 > to je docela možný. entropie a virtuální prostor jsou sourozenci. i když já to dělám spíš tak, že mám okruh vybranejch autorů, od nichž sleduju novinky, a při tom ještě probírám, co se dostane nahoru, nebo mě zaujme názvem.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 23.6.2009 > whispermoonlite> jo, to dělám úplně stejně
Doporučil 
<reagovat 
čtenář pipi - 23.6.2009 > působí to freneticky až nervně:)
<reagovat 
nopaulus (Občasný) - 24.6.2009 > ...tady stačí si každý řádek, samostatně nebo v návaznosti, zhmotnit v představách, hodit ho do reality, text vymodelovat...a to se najednou dějí věci...já jsem z něj měla podobný pocit  jako z animovaný Koralíny, intenzivní úžas a potěšení...poctivě čtouc všechny texty na totemu
Doporučil 
<reagovat 
Divoká Orlice (Občasný) - 24.6.2009 > spoustu závratných obratů ale... jaksi žádný pocit
<reagovat 
čtenář non-sense - 24.6.2009 > žádná krása, nic pěšina; hovořící med a některé jiné mi zní trochu nadbytečně
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 9.7.2009 > "

."
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 23.6.2009 > Rozhodně si neosobuju právo číst každej tvůj text jako první, ale nějak to tak vychází. Tahle báseň mi zatím klade odpor. První dojem je takový, že působí tak trochu jako stroj. Jako kdby někdo napěchoval mlýnek verši, a tohle by z něj vylezlo. V tom jak se potkávají jednotlivé obrazy a situace v téhle básni je jakási mechanika. Zdá se mi, že tam je málo prostoru k volnosti.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 23.6.2009 > cit-i-zen> :) no, vypadá to, že se pomalu stáváš prvním a posledním, haha. dík za náhled, a znovu mohu říci, že mě překvapil, protože zrovna tenhle text považuju na nejnabitější z těch zveřejněných. Volnost, volnost, to je zajímavý, nad tím se asi zamyslím.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 23.6.2009 > whispermoonlite> Je to první dojem, zatím bez kontur. A k tomu čtení zde, vysledoval jsem, že na Totemu po určité době, disponuje-li autor velmi rozpoznatelným stylem, dojde k jakési entropii čtení, že se tu chce furt něco novýho.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 7.7.2009 > cit-i-zen> Na tom postřehu rozhodně něco je... ale kdo je ten ukrývaný podmět věty "furt se tu chce něco novýho"? Ono se tu snad systematicky čte? (To není ironie, ale obyčejná zvídavá otázka... já už to nevím, jen se mi to nezdá.)
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 20.7.2009 > g morr> Možná jsem měl použít minulý čas. Možná se tu kdysi i něco četlo. Teď mě napadla aktuální věc z úplně jiného soudku. V ádvojce bylo téma věnované Skřipci, na něhož letos dosáhl mimo jiné i překlad knížky bývalého kyberpunkera Neala Stephensona - Rtuť. Je plný zcela hrůzostrašných a groteskních přehmatů a prohřešků vůči AJ i ČJ, ale o to nejde, to se stává. V té ádvojce byl nicméně i rozhovor s L. Novosadem z Plavu, že nechápe, že lidi za své peníze nechtějí jazykovou kvalitu, když v jiných odvětvích tu kvalitu už tak nějak požadují. Jenže mně napdlo že mnoho lidí už chce od četby jenom získávání jakýchsi surových dat, u kterých je jim nakonec úplně jedno v jaké jsou podobě.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 20.7.2009 > cit-i-zen> pro mě je tohle z pohledu autora celkem šumafuk, co chce kdo v jaký podobě číst. já stejně nemohu udělat nic jinýho, pokud nedokážu bejt zticha, než předkládat NĚJAKÝ texty. A nikdy si nebudu moc jistej, co to je, jestli drť, hlušina, nebo jemnej prášek. A stejně tak ani čtenář nemusí mít představu o tom, co chce v jaký kvalitě. Prostě čteš a když tě něco stále motivuje, tak čteš dál, a může to bejt cokoliv. Můžeš mít důvod chodit po jakýmkoliv povrchu, v jakejchkoliv botách. Nikdy jsem se na literaturu moc nedíval z pohledu udržování kulturního bohatství, kulturní úrovně nějakýho jazykovýho společenství, protože mi to vždycky zavánělo přídavnejma funkcema, který nejsou pro literaturu v mým chápání primární, nebo nejpodstatnější. fakt nevim, co chtěj lidi číst, to se snad nedá zjistit ani průzkumem.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 20.7.2009 > cit-i-zen> Spíš než čas mně trochu svrběl ten zatajený podmět. "Ono" se chce... kdo tvoří to ono...



A mně třeba vůbec nepřijde divné, že lidi kvalitu tohoto ražení nechtějí. Většinou ji totiž ani nepoznají, není to pro ně specifická kvalita, jak říkáš, tvrdá data. U prózy většinou degradace na pouhý příběh, v lepším případě ještě na nejhrubší konstrukční prvky: časové roviny a jejich střídání apod. Kde by se jako měli ti kultivovaní čtenáři vzít? Napadá mě paralela jako východisko k dalšímu plkání: stalo se módou pít vína. Lid, jako jeden snob, požaduje za své peníze kvalitu. I když je to kvalita, jíž ve skutečnosti není s to rozpoznat a prožít. Co z toho ovšem plyne? Já mám pocit, že nám u literatury chybí tahle snobská vrstva těch, co požadují kvalitu, aniž by ji byli s to rozpoznat :))
<reagovat 
 Serpentin (Občasný) - 20.7.2009 > g morr> Ta vrstva tu byla/je/bude, ale dnes hrozně tenká, tzn. jakoby nebyla. Podle mě, systematickou snahu, vedoucí k jejímu zesílení, lze vyvážit zlatem anebo tisícem snobských čtenářů. Mimochodem, díky za pěknou myšlenku...
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 21.7.2009 > g morr> Jo, tak už to chápu..."Ono", to je zajímavé, já to myslím v mluveném projevu používám docela často...koho tím zneosobňuju? :-)...A jinak to co píšeš dál, ano, to jsi řekl hezky.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 21.7.2009 > g morr> taky mě zaujala myšlenka o snobský vrstvě. v tom případě bych autorům, jichž se to bude týkat, přál nejen snobskou, ale též majetnou vrstvu. Na druhou stranu jsou zde i autoři, kteří sou vysmátí, nebudu jmenovat, a žádný snoby ani nepotřebujou. Ale vzato obecně, není řešením omezit produkci na dětskou literaturu, která ještě tak nejvíc vynáší. - vlastně on nemajetnej snob je úplně nepoužitelnej, a možná že je to moje zbytečná obava, protože snobství v sobě z podstaty má určitou kupní sílu. a co s tím ten člověk udělá potom, to je jeho/její věc.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 22.7.2009 > whispermoonlite> Nemajetný snob asi opravdu bude protimluv v přívlastku :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter