Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 4.7.
Prokop
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
4. kapitola - Hansymer, město lidí z kolekce Ztracené písně menhiru
Autor: Laurent Cellier (Občasný) - publikováno 5.7.2009 (00:46:13)
Pokračování>


 Laurent Cellier (Občasný) - 7.7.2009 > Lamarski> Trochu poznámka: Kdo je Kilken? Kilken je synem Lovce a velekněžky (ta umírá, když je velmi malý) a žije sám s otcem v divočině. Do městečka, i když chodí, ne zas tolik, nepravděpodobné, že by mluvil uhlazeně, ale z druhé strany (Harzen je druh Xartexe z dětství, kterého také vychovával Lyntrix - význačný mág a navíc Xartex je navštěvuje), proto dovede mluvit, když chce vznešeně, ale většinou je právě pro něj přirozenější ta běžná nespisovná mluva .... všechny příklady pronesl právě On (Hele, netokej. Jdeme na prodej otroků. Vždycky byl zavšivenej, smradlavej mugant) ... zato Lila, vědoma si své krásy usiluje mluvit vznešeně (a Kilkenovi, když chce to zas tolik potíží nedělá, ale není mu to přirozené, ale když chce...) Baludin mluví vznešeně až moc, ale Kilken ho tlačí, aby začal mluvit jako kluk lidí a protože se v něm vidí, postupně sklouzává mezi dětma do jeho mluvy. Navíc Hansymer je divné město, na rozdíl od naprosté většiny království jsou tam vzdělávány dívky a chlapci společně - určitý příklad z antiky - Ve Spartě byly stejně jako chlapci na rozdíl od jiných antických řeckých měst, vychovávány jak dívky tak chlapci, dokonce, jedna z velmi význačných Spartských slavností trvající několik dní,kdy mladí chlapci a dívky společně tancovaly nazí rituální tance a nebyl tam snad Spartˇan, který by se jí neúčastnil - později, ale vydali nařízení, že této slavnosti se smí zúčastnit jen ti, kteří jsou ženatí a mají děti (na podporu právě rodinného života podle Sparty)
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Laurent Cellier
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(5) 6
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter