Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Sex in the little City
Autor: samička (Občasný) - publikováno 26.7.2009 (00:15:33)

Jsou večírky, na které se vám nechce. Jedno z nepsaných pravidel říká, že tam, kam se vám nechce, tam to bude stát za to. Existuje ovšem i pravidlo jiné, taktéž nepsané, že tam, kam se vám nechce, tam to rovněž bude stát za to...

 

Včerejší večírek bych přirovnala k druhé variantě. Už jízda místím spojem do 7 km vzdáleného města nestála za nic. Buď měli i řidiči večírek, který se rozhodli realizovat po svém, nebo byla špatná konstelace hvězd.

 

Ale nastoupit do spoje, kdy řidič absolutně nemůže slyšet jméno cílové zastávky, jelikož má puštěnou muziku nahlas tak neuveřitelným způsobem, že když tiše vyslovíte cíl a dostane se vám pouze odpovědi z reproduktoru ve tvaru: Come on, baby..., nevypadá to zrovna na dobrý rozjezd.

 

A taky, že tomu tak nebylo.

 

Bar U dvou medvídků vypadal celkem slibně. U dveří ale byl medvídek jenom jeden a ten se dožadoval vstupného a tvářil se při tom tak, že v tomhle podniku, kde pořádají diskotéky mají ještě jako přidruženou výrobu čipů do raket.

 

Po obdržení jakéhosi konzumačního lejstra a pod pohrůžkou jeho ztráty a následné pokuty v hodnotě 1500 korun českých už jsem se ničemu nedivila.

 

Ve skutečnosti to bylo ještě horší. Sotva jsme dosedly, zděšeně jsem spatřila na parketu tvář nesmělého souseda od nás ze sídliště, kostkovanou košili rozepnutou až k pupíku po vzoru Johna Travolty.

 

Stalo se nemyslitelné, z člověka, který sotva odpoví na pozdrav, byl náhle lev salónu vlnící se v horečce páteční noci.

 

Gesto, kterým mě zval na parket, by se dalo zjednodušeně popsat několika slovy. Dvě zvednuté ruce zvoucí k sobě a na rtech něco jako: Come on, baby.

 

Musela jsem to zapít, bylo to modré, sladké a bylo toho dost.

 

Je skutečně možné, zůstat v anonymitě a svá, aniž by vás od začínajícího večera tak odpudivým způsobem neodrazovaly chlupy deroucí se z pod flanelového ohozu?

 

Není odraz osmdesátých let nějakým přeludem, který se v nepovolaných rukách změní v jednu velkou noční můru?

 

Změna lokálu.

 

Medvídci byli vyměněni za bar s mnohoslibným názvem Satanka. Člověk by předpokládal, že se v takovém podniku budou ženit přinejmenším všichni čerti. Nebylo tomu tak, ale zřejmě se tam ten den konal něco jako sjezd vzpěračů. A evidentně se na něm hodně pilo.

 

Výhodou spásných nápadů bývá to, že vás napadnou ve chvíli, kdy nastane absolutní krize. Když se ten večer vypilo hodně modrého pití, bylo na čase poohlédnout se po lokále jiném, který se ještě před nedávnem pyšnil názvem Žlutá laguna. Od žluté se časem upustilo a zůstala už jen ta laguna. Ta se ale naneštěstí nacházela ve městě, odkud jsem přijela

 

Co má společného žlutá s modou? V podstatě vůbec nic, ale jsou to barvy, které, když se slijí dohromady, vznikne barva zelená.

 

Opravdu mi to už bylo jedno, nějak podvědomě jsem zatoužila po podniku, kde mají pití tohohle typu a nemusí tam mít palmy na dveřích.

 

Jsou večery, ve kterých se hraje na rovinu.

 

Jízda taxíkem, teď už bez přítelkyně, která mi uraženě zmizela z dohledu, ubíhala celkem klidně. Skončila však, k mému překvapení tím, že jsem mladému taxikáři věnovala své číslo na mobil.

 

Jsou večery, kdy se hraje na rovinu. Jsou večery, kdy se hraje fair play. A jsou bary, které mají ten samý název.

 

Sama a tak trochu v povznesené náladě jsem vplula dovnitř. Byla jsem doma a mezi svými.

 

Netrvalo dlouho a přitočil se ke mně někdo, koho jsem neviděla snad sto let. Po několika nezbytných konverzačních větách, mi bylo řečeno, že po mě touží už asi deset let. Spíš než na deset let, to vypadlo na deset piv a něco k tomu, ale v pokročilých hodinách se příliš na detaily nehledí.

 

Chtěla jsem se opít a úspěšně se mi to dařilo.

 

Po takovém vyznání dotyčný přikročil k věci, prý by mi byl ochoten nosit snídani až do postele. Nevěděla jsem, co na to říci, tak jsem se nějak nešikovně zeptala, zda má servírovací tác.

 

Odpovědí bylo, že i kdyby mi k té snídani měl uřezat a zlikvidovat kus kuchyňské desky, udělá to. Načež si k tomu klekl a přísahal. Pak na mě zakmital jazykem.

 

Naštěstí bylo představení přerušeno pípnutím smsky v mém mobilu.  Četla jsem nahlas, ostatně, ctitele to zajímalo:

 

Ozvu se vám, Jano, tohle krásné pole nesmí lehnout ladem. Jarda z taxíku.

 

Hm, asi ňákej traktorista, dostala mě slova zpátky k baru.

 

V nestřežené chvíli jsem se raději vytratila do noci.

 

Opravdu jsou souzeny ženám kolem čtyřicítky pouze noci, ve kterých usínáte s těžkou hlavou a v polospánku se vám před očima zjevuje traktorista ve flanelové košili, kmitá na vás jazykem a nad hlavou mává kusem desky od kuchyňské linky?

 

Nebo jsou to jen znamení, která neumíme rozklíčovat? Zvlášť když se momentálně živíte tím, že pracujete ve firmě, která se zabývá výrobou kuchyňských linek a podobných produktů?

 

Měla bych si dát pozor, pokud je to znamení, mohlo by se mi zcela lehce stát, že až do dveří v první den pracovního týdne vstoupí zákazník, nemusela bych říci obligátní: Dobrý den, ale něco jako Come on, baby…

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 26.7.2009 > osvěžující...a to velmi po té záplavě trollů, elfů a jiný havěti...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář OSAfašoun - 26.7.2009 > Už druhá věta mě lehce vyvedla z konceptu a uvažoval jsem zdali mám dál číst, měl jsem holt strach z takovýhleho způsobu myšlení...ale četl jsem, a řikám si tak jo, tak jo, docela dobrý... jen na konci mě zarazil zmiňovanej věk, já žil v domění že čtu příběh nějaký sedmnáctky... co třeba takhle konečně vyrůst?
<reagovat 
čtenář ctenar - 26.7.2009 > NECHAPU:
Jedno z nepsaných pravidel říká, že tam, kam se vám nechce, tam to bude stát za to. Existuje ovšem i pravidlo jiné, taktéž nepsané, že tam, kam se vám nechce, tam to rovněž bude stát za to...


<reagovat 
čtenář ctenar - 26.7.2009 > Pro me moc chaoticky styl, nepromyslene zavery-takze bez ucinku, neco zbytecne rozkecane.
<reagovat 
Sakora (Občasný) - 26.7.2009 > Líbilo, docela povedená směs ironie, skepse a humoru. Vnímám to jako malou osobní úvahu, co se vyklubala z vlastních zážitků. Trefný název!
Body: 5
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 26.7.2009 > slušný,ale nic originálního
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 26.7.2009 > Zajímavé zážitky:) některé části byly vyloženě vtipné (snídaně do postele), ale některé (laguna) by se jistě daly vypilovat. Moje výtka je jen k názvu, kdyby se to jmenovala Come on, baby nenutilo by mě to srovnávat s podobně znějícím seriálem, co běží v pátek večír v tv.
<reagovat 
Uther Pendragon (Občasný) - 27.7.2009 > Píšeš děsně, ale celkově je to zábavné.. :-)
<reagovat 
čtenář ctenar - 28.7.2009 > Jo, tak, Marcelo, OMLUVA, došlo mi, že ono je to psané přesně v duchu seriálu S I C, uz jsem se divila, co se ti stalo, ze tak blbě píšeš:-) Nikdy mě nenapadlo, jak je ten seriál blbej a plytkej, dokud jsem to neviděla teď v písmenkách:-)Díky. To jsme ti zase sedli na lep:-))
<reagovat 
čtenář ctenar - 28.7.2009 > Ironie a sarkasmus - tvé jméno je Marcela:-))
<reagovat 
Čtenář - 28.7.2009 > Fair play Kadaň, Satanka Klášterec. 2 medvídci Chomutov. To měla hrdinka slušně rozlítáno. Styl trefenej.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 29.7.2009 >

no po přečtení názvu "sex in the little city" v kombinaci s autorem "samička" jsem očekávala trochu jinčí styl literatury... (přinejmenším a la Samantha :))

 

trochu mne tam zarazila ta zmínka, "v taxiku, teď už bez přítelkyně" - já nějak nepostřehla, žes tam nějakou měla...

 

i já bych měla trochu výtku k tomu názvu - nutí to člověka sprovnávat se seriálem (kde vystajlovaný krasavice loví metrosexuály nebo pana Božského a naopak) zatímco tebe tu loví "traktoristi", chlapíci ve flanelových košilích a divný soused v kostýmu z Horečky sobotní noci... pak to, možná nechtěně, působí jako nějaký podivný pokus o parodii... 


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 29.7.2009 > Quotidiana> Nejsem sice znalcem seriálu, ale myslím, milá Quo, že se zde k němu zdaleka neodkazuje jenom tím názvem. Je to velice trefně vystižený tón toho seriálu. A právě přesazení té americké koniny do českého maloměsta najednou odhaluje, že obojí může být plácání v řídkém bahýnku. Ostatně... i zařazení mezi fejetony by mohlo napovědět, s jakými výrazovými a stavebními prostředky se tu bude pracovat. Ironie, sarkasmus... a někde vzadu trochu té tragiky ;)

A ty tady velmi dovtipně říkáš "nechtě" "podivný" "pokus" "o parodii". A nutíš mě to tady pokazit takovým doslovným vysvětlováním, kterým se zabíjí každý vtip.
<reagovat 
 čtenář ctenar - 29.7.2009 > g morr> Ten, kdo nezná seriál Sex ve městě a ještě jednu info, tak to skutečně může považovat za hloupoučké plkání (s křečovitými pokusy o vtip a mudrování), nějaké té čtyřicítky o večeru v maloměstských barech. Ten, kdo seriál zná, by se chytil spíš, kdyby to bylo trochu brilantěji napsané. Autorka se asi nechtěla prozradit:-)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 29.7.2009 > čtenář> Troufám si tvrdit, že ten seriál neznám, asi dvakrát jsem mu pět minut čelil. Začíná přesně takhle. A ta tupá dikce je náhodou terefená úplně přesně, brilantně, libo-li.

Především ale – slečna Q výš, ta ten seriál zná.
<reagovat 
Čtenář - 30.7.2009 > úroveň Totemu takovýmito příspěvky značně klesá
<reagovat 
 čtenář ctenar - 30.7.2009 > čtenář> Ale vůbec ne, jen se (a vše okolo) nesmíš(te) brát tak vážně:-)

<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 31.7.2009 >

g morre, film a pár dílů jsem viděla, ale Twin Peaks je Twin Peaks....

 

ale z mého pohledu prostě není jasné, jestli si autorka chtěla dělat srandu ze seriálu, nebo psát něco podobného v jeho duchu... (proto si myslím, že ten titulek je zbytečně zavádějící - nutí to lidi porovnávat, zatímco kdyby se to jmenovalo třeba"Jsou večery, kdy se hraje fair play", tak mne spojení se SIC asi jen tak snadno nenapadne...


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 31.7.2009 > Quotidiana> Ok, nebudu to dál komentovat.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter