Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 13.11.
Tibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Sbohem
Autor: LeeRicope (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Lamarski (Občasný) - 24.8.2009 > Určitě se mi líbily ty prostřihy do minulosti. Popisy v zajetí pořád zavání tak nějak hloupým americkým patriotickým filmem, promiň to označení. Je fakt, že ve válce jsme nebyla a mučení také nemám každý víkend na seznamu, přesto mi to nepřijde uvěřitelné. Četla jsem třeba příběh o znásilňování a mučení ženy v Africe ve vojenském táboře, a to tedy byla síla. Věřím, že jsi chtěl na začátku i na konci popsat jak vojáka zřídili, ale ty pocity... popisuje to jako by byl fit. Zkus se zeptat třeba rodící ženský 16 hodin, jak myslí na bolest a věř, že ti to takhle rozumně nikdy nepopíše. Bude to nejspíš směska sebelítosti a odevzdanosti - ať se stane cokoli hlavně ale rychle. Takže doporučuji přečíst si válečné romány od autorů, co prožili světové války, třeba tam najdeš klíč k popisu utrpení a jeho snášení.
<reagovat 
LeeRicope (Občasný) - 26.8.2009 > Díky za názor. Mám trošku pocit že jsme se tentokrát nepochopili. Hrdina je zachycený v okamžiku kdy už k rozhodnutí došlo a má světlou chvilku. Je to jen taková bilance před koncem...Zajatý voják má na výběr ze tří možností. 1. Totální sračka, podlézání, líbání nohou... 2. Tvrďák, bolestivé, zbytečné... 3. Patriot, uchování si nějakých hodnot navzdory těm zvířatům okolo... (v tom případě zemřeš s myšlenkou, že je to jako ve špatném filmu/ povídce :) )
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 26.8.2009 > Jeho rozhodnutí zemřít je jasné a chválihodné, mě šlo jen o zpracování toho "utrpení" na začátku. Ten popis, co všechno mu udělali, nějak jsem s ním ani nesoucítila. Možná přidat víc emocí? Těžko to posoudit, nikdy mě nemučili, mohu jen porovnávat, jak na mě to čtení působilo. krom té africké ženy ve vojenském táboře jsme četla i příběhy vězňů mučených v padesátých letech GRU (sovětskou kontrarozvědkou). Z toho jde děs, možná dobré k inspiraci.
Třeba ty prostřihy do minulosti mi přišly bezvadné, snadno uvěřitelné.
<reagovat 
LeeRicope (Občasný) - 26.8.2009 > Chtěl jsem to napsat takhle, jasně, stručně. O mučení jak píšeš byly napsány děsivé knihy, bohužel podle pravdy. Nechci je kopírovat nebo z nich vycházet. Je rozdíl mezi vyděšeným civilistou který se dostane do „špatných rukou” a mezi tvrdým vojákem, který už zabíjel a který přijímá vinu i trest. Vím, že ve zlomových okamžicích, kdy jde o všechno, je člověk ledově klidný a veškeré emoce ustanou. Psát se teprve učím a proto tohle dílko nebudu obhajovat co do kvality, jen Tvoje reakce mi přišla tentokrát taková přemrštěná. Doporučuješ číst válečné romány a hledat klíč k utrpení..., proč? Abych to příště mohl napsat podle té „správné” šablony? Mám své vlastní zážitky, které jsem vnímal po svém. Nechci je sbírat v jiných knihách a pak je jejich stylem dávat na papír jakoby za sebe...
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 27.8.2009 > LeeRicope> Nemusíš nic kopírovat. Je to tvůj příběh a když jsi s ním spokojen, je to jenom dobře.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter