Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Menuet
Autor: Montrealer (Občasný) - publikováno 25.11.2009 (08:17:41)
      Bylo to dávno před léty, určitě ještě před rokem 1968. Šel jsem tehdy se spolužákem, kterého přezdívali Kybernet, z přednášky ve staré Zengerově posluchárně na Karláku do menzy Spálenou ulicí, když tu náhle slyším velice povědomou hudbu. Hudba na rušné pražské ulici, to bylo tenkrát dost neobvyklé. Linula se z gramofonového obchůdku – dělali si reklamu tak, že přehrávali desky amplionem ven na ulici. Zašel jsem dovnitř zeptat se, cože to vlastně hrají.
      „Malá noční hudba, Mozart.“ poslušně hlásím kamarádovi venku.
      „Říman by z tebe měl obrovskou radost,“ opáčil žertem Kybernet. RNDr Evžen Říman byl totiž náš asistent na matematiku, ale nejraději nám povídal o koncertech, na které bychom podle jeho názoru určitě měli jít.
      Na příhodu jsem brzy pozapomněl, gramofon jsem tenkrát už neprovozoval, jen nezdolný magnetofon Tesla, na který jsem nahrával písničky z rozhlasu. Tenkrát se samozřejmě z rádia nahrávat dalo, žádné reklamy neexistovaly. Ani úmyslné mluvení do začátků písniček.
      Rychle jsem si vzpomněl, když Malou noční ohlásili. Chutě jsem zapnul magnetofon a nahrával.
      Hudba skončila, magnetofon jsem zastavil a čekal, copak že budou hrát dál. Překvapili mě náramně: začali hrát druhou větu Malé noční hudby! Pochopitelně jsem její začátek zmeškal, neboť jsem netušil, že tahle věc má víc vět. Dokonalý faux pas!
      Když pak hráli po pauze třetí větu, byl jsem samozřejmě v pozoru a nahrál jsem ji. Samozřejmě také větu čtvrtou. Od té doby jsem se "chlubil" speciální nahrávkou Malé noční hudby, na které po první větě následovala rovnou třetí – Menuet. To si od té doby moc dobře pamatuju. Ta ztracená druhá věta se jmenuje, tuším, Rondo. Všechny čtyři jsou moc pěkné.
      Na Malou noční hudbu jsem si vzpomněl dnes, když jsem zjistil, že ji má na svých stránkách Majka57. Stáhl jsem si ji a přehrál. Bylo to opět zklamání – v souboru byla jen první věta. Nejsem tedy jediný, kdo nevěděl, že Mozartova Malá noční hudba má věty čtyři.



Poznámky k tomuto příspěvku
Mbonita (Občasný) - 25.11.2009 > :-) jsi drnda Petře:-) ale tvé příběhy mám moc ráda..:-)
Body: 5
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 25.11.2009 > :)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter