Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 13.11.
Tibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
V hrsti
Autor: whispermoonlite (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
cit-i-zen (Občasný) - 26.11.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 26.11.2009 > ano..je tam vše co má být...
Doporučil 
<reagovat 
Michelle (Občasný) - 26.11.2009 >
Body: 5
<reagovat 
kink (Občasný) - 26.11.2009 > *
Body: 5
<reagovat 
paryb (Občasný) - 26.11.2009 > jiné než... nevím. prostě jiný ty.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 26.11.2009 > paryb> to sem rád jestli to tak vidíš. nechtěl bych případné čtenáře a čtenářky otravovat furt tím samým, když už něco zveřejňuju.
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 27.11.2009 > jelen v papírovém kovošrotu smuteční čekárny...
už to tam nevidím
ty se v tom ještě dodatečně hrabeš?


Přesto je to velice půvabné, pošlu to svými Déčky do výběru...:o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 27.11.2009 > Montrealer> myslím, že jafa bude za tvůj komentář taky ráda :), je to její verš; třeba ji to pobídne k podobným výzkumům a potom se nám svěří.

někdy texty opravuju i po zveřejnění, na tom nic není, ale tady ten je tak, jak byl od začátku.


<reagovat 
jafa (Občasný) - 26.11.2009 > mně se tam líbí intonace, ale jinak, ačkoli mě to mrzí, jsem z toho jelen

jelen v papírovém kovošrotu smuteční čekárny

Ano, možná bych si musela zkusit tak psát. Jako první jsem zjistila, že je těžký najít spojení slov, které mi nepřijde moc lehce se nabízející, a zároveň vystihuje nějakou intuitivně cítěnou rovnováhu (už s tím jelenem jsem musela zavrhnout děsně se vtírající představu výra, vlasu atp.) Ale proč mi nakonec ta čekárna přišla ucházející, to zatím nevím sama - natož, abych čekala, že na to přijde někdo druhej

Ale jestli takhle píšeš (promiň, jestli jsem v tom strašně hloupá), tak chápu, že tě to asi hodně zaujímá a těší

na vyklinkaném podzimčí pod zámkem přechází stín
a chcípá pravidelným tepem krokodýlí docházky

co to s těmi slovy udělá, když jsou nějak spolu?

některou hudbu si víc užívá posluchač, některou interpreti



<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 26.11.2009 > jafa> "papírový kovošrot" - pozoruhodná kombinace. když jsou slova spolu, ožijí jejich zapomenutá gesta, zasuté vzpomínky, reflexy, vjemy a dokonce snad i zapomenuté způsoby vnímání. mohlo by se to zdát samozřejmé, ale není. všechno, co vytváří slovo, se zjevuje jen díky tomu, co je nevytváří. tím jak se k sobě různě nastavují, vynikají jejich různé vlastnosti. to je taková obecná, známá funkce odautomatizovaného vyjádření. jazyk tím strhává pozornost sám na sebe, na způsob a průběh znamenání.

mohu-li soudit, je to přeci jen i v případě tohoto textu a jemu podobných jen část příběhu, a dokonce ani ne ta nejdůležitější, nebo primární, neboť jazyk, jakkoliv zajímavý a rozvinutý, nedává smysl, podnět k dění se sám o sobě a ze sebe. na tuhle samoúčelnost, která se i v poezii může projevit jako estetický názor, jako východisko pro vznik díla, jsem nikdy moc nevěřil a ani na ni nehrál. - na druhou stranu jsem určitě spíš na straně sdělení, které klade odpor, takže když mám tu primární rovinu vyřešenou, postavím na ní spíš něco takového, co je nahoře. - částečně je ta cesta volená, částečně vynucená předjazykovým vědomím, či spíš nevědomím, protože ani nemohu přesně říct, že bych ty texty "překládal" z něčeho již existujícího. tvar se tu těsně váže na způsob vnímání a prožívání, ten styl se z toho ani moc nedá vyabstrahovat.

odpor jazyka(no, nebudu dopisovat, co mi k tomu slovu naskakuje) v poezii ale není nijak měřitelný, nijak z vnějšku. takže to, co je pro někoho odpor, může být pro druhého přitakání, i kdyby jím měl být sám první čtenář, kterým je obvykle autor/autorka. - to, co píšeš o zavrhování výra atd., to se mi jeví jako přirozená součást procesu rozhodování, výběru. "výr" ti tam z nějakého důvodu seděl a z jiného ne, a ten druhý se ukázal být silnější. takhle to vzniká, no. možná bych mohl říct "stůl", ale ještě si uvědomím, že by mi tam něco chybělo (nebo přebývalo - to je, pozor, rovnocenná varianta!), tak řeknu "kombajn", nebo "rákoska". - ale to je blbej příklad, tak to nechám. :)


<reagovat 
 Montrealer (Občasný) - 27.11.2009 > jafa> jelen v papírovém kovošrotu smuteční čekárny...
některou hudbu si víc užívá posluchač, některou interpreti...


a některou autor (dodávám)


objevil jsem tě díky tvým skvostným komentářům...:o)

<reagovat 
 jafa (Občasný) - 27.11.2009 > Montrealer> když jsi mě objevil, tak ti říkám přátelsky: ahoj!
Tebou objevená, hezké

<reagovat 
 jafa (Občasný) - 27.11.2009 > whispermoonlite> Moc dík za Tvou odpověď! Přečetla jsem ji několikrát.

Některá místa chápu. Prosím tě ale, když sesazování slov jako (z běžného kontextu osamostatnělých) jednotek do nějakého intuitivního nevědomého řádu není "hlavní část příběhu" (jestli to chápu), co je tedy tou "hlavní částí"?

věta "takhle to vzniká, no." se mi hrozně líbí a raduju se z ní. Tak aspoň něco jsem zachytila. Zdá se mi to i dost intimní, takhle nahlédnout do "vznikání".
<reagovat 
enthroper (Občasný) - 27.11.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 28.11.2009 > ...nemůžu se prostě ubránit určitému pocitu krkolomnosti...ale možná jsi ledoborec prorážející hranice vědomí a ukazující nám cestu;)
Doporučil 
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 29.11.2009 > chinagirl> děkuji za postřeh :). na krkolomnost a příbuzné přívlastky mám připravenu jednu univerzální a tedy zbabělou odpověď, jíž je bretonovské tvrzení, že krása bude křečovitá, nebo nebude vůbec. - tož, co nadělám.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 29.11.2009 > Sakra. Něco se mi líbí hodně, něco se mi nelíbí. Asi si na tebe budu muset zvykat.
<reagovat 
Li-duše (Občasný) - 30.11.2009 > mlčím.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 30.11.2009 > LidaStudenovska> ale i tak děkuju, páčs tu básničku pokopla v bodovacím systému do nebývalých sfér. to se mi ještě nestalo. nemohu se na to vynadívat, a to už tu soutěžím tak půl roku.
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 30.11.2009 > whispermoonlite> vidíš...každý máme velikou moc, ve svých rukou:D, krásnej večír přeji:-)))
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 30.11.2009 > .
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 30.11.2009 > LidaStudenovska> Já tobě taky, Lído. Akorát s těma rukama je problém, nebo možná problém, že nepatřej mě. haha. No to nic, vím že budu mezi posledníma, co se rozloučej s naší milovanou samsárkou.
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 1.12.2009 > whispermoonlite> nepředbíhej události... nikdy nevíš koho kde potkáš:D...s kým máš spojení atd...! samsára i nirvána jsou jen v naší mysli! je to naše vlastní vize.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 1.12.2009 > LidaStudenovska> Na tom by mohlo něco být, neboť někdy mám úpěnlivý pocit, že jsem svá vlastní vize. - A kdo, nebo co tu potom zbývá? - Ale pochyby zaháním a věřím, že ani v tuto chvíli nereaguji na poznámku své vize. Takový solipsista nejsem.
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 1.12.2009 > whispermoonlite> 

jaktože nejsem tvoje vize?

copak jsem svoje vize? ve svém vnímá jsem svá vize a vše co vidím je má vize...kapisko?:D


<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 1.12.2009 > LidaStudenovska> Lído, moje vize budeš, až si budu psát tvé komentáře sám. A tom sem moh dělat ještě předtím, než jsem tě potkal - a vidíš, nedělal jsem to. Proč asi? Páč by mě to samotnýho nenapadlo. takže tvé poznámky nebudou ze mě a já tě nemohu považovat za svou vizi. Porca troia!
<reagovat 
 Li-duše (Občasný) - 1.12.2009 > whispermoonlite> 

ty ma někapisko!

 

víš jak to bylo to v té pohádce, ty se mě zdáš? ty se mě ale krásně zdáš!

člověk ani neví jestli to je sen či bdění, takovou máme kapacitu...to je husté co?

a když ty někoho vidíš, je to tvá vize, ne? a když ti napíšu...a ty si to přečteš...je to tvá vize...protože ty to čteš a reaguješ na to!

 

moje vize je to co vidím zase já:-) a já vidím věci jinak než ty...


<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 1.12.2009 > LidaStudenovska> ne, nekapisko, ne docela, ty mi obracíš svět naruby. ale mezitím jsem ti rozepsal své připomínky. - tady k tomu, co píšeš, mně je v podstatě jedno, jak tomu budeš říkat, jestli bdění nebo sen. no ale v tom druhém případě aby ses nějak domluvila s mými sny, aby se mi nezdálo, co nechceš a mé vize aby ti taky nebyly protivné. to hlavně z ohledů k tobě.

tu pohádku jsem neviděl ani neslyšel, chci říct, že jsem si ji v žádné vizi nepředstavil ani ji nehalucinoval. - no ale jestli mi ji chceš přehrát, nebo nějak jinak zprostředkovat, tak budu zvědavej, co to teda znamená. (muhehe)
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 27.11.2009 > Hm, v recenzi na knihu Iaina Bankse Píseň kamene jsem se v hodnocení překladu dočetla něco v tom smyslu, jestli v knize použitá (novátorská) slovní spojení... jsou záblesky geniální mysli nebo už neúnosné tlaky na mateřštinu. U Tvých textů pořád nevím:), možná obojí...
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 28.11.2009 > chinagirl> přemýšlel jsem o spojení "neúnosné tlaky na mateřštinu". Představuji si to jako situaci, kdy odcházím ze zápasu s jazykem jako poražený, kdy se mi nepodařilo přinutit jazyk dělat to, co bych chtěl. A to ne proto, že by byl neoblomný, ale právě naopak, protože jsem nebyl s to dostát jeho křehkosti, citlivosti, jeho omezeným možnostem. - I když tvému vyjádření intuitivně rozumím, takle podané může trochu zkreslovat, ale to není tvoje chyba. Je jen potřeba si k tomu uvědomit následující: síla jazyka, která zdaleka převyšuje sílu mého vědomí, je právě v tom, co se může jevit jako nezpůsobilost snést přílišný tlak. Jemnost jazykového organismu se ubrání humpoláckému zacházení tím, že organismus nebude fungovat. - Takže takto chápu onu část tvé poznámky a vcelku souhlasím, že přílišný tlak může být ke škodě.
<reagovat 
 Irena s racky (Občasný) - 2.12.2009 > whispermoonlite> Člověk, který je o jazyce s to přemýšlet takhle, mu podle mě nemůže způsobit vážnější škodu. Může se mu podařit mluvit nesrozumitelně. Může mu třeba materiál prasknout, zůstane torzo... ale



Ale je to úplně něco jiného než násilí, které na jazyce spáchá blbec. Tomu třebas materiál nikdy nepukne, nikdy se nezkroutí... a přece je to mnohem horší násilí na jazyku...

Ale.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 12.12.2009 >

"

 

."


<reagovat 
invisible (Občasný) - 16.12.2009 > Je v tom hodně tíhy, hmoty, zeminy... přesto výsledek nepůsobí tíživě, spíš jako odcházení, jež zanechává nesmazatelné stopy...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 21.2.2010 >   
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter