Po obědě: "Dneska jsme se s Georgií rozhodli, že si spolu uděláme takový malý výlet po okolí. Rádi bychom se tu ještě trochu porozhlédli. Tak asi za půl hodinky vyrazíme." pronesl slavnostně Erik. "Až se vrátíme, tak - předem se tedy za nás oba moc omlouvám - budeme muset s Erikem opravit v ´našem´ pokoji zeď. Jak jsme zatloukali na čelní rohové zdi hřebík, na náš svatební obraz, tak se trochu provalila... . " "Ale Georgie, to je maličkost, to se spraví." jal se utěšování Jon. "Ještě jednou bych se chtěl omluvit," dodal Erik, "vím že je to trapné. Až se vrátíme, tak to hned vysparvím..."
* * *
V půl jedné Erik s Georgií vyrazili. Ale nedojeli daleko. Automobil nechali stát u blízkého lesa a sami se rychle vrátili.
Nepozorovaně přelezli do zahrady. Erik pomohl Georgii a vylezli na vysoký strom ze kterého viděli otevřeným oknem rovnou na ONU osudnou zeď. Erik vyndal připravený dalekohled a s otazníky v hlavě čekali...
* * *
Asi po 50ti minutách: "Georgie podívej!" Dveře v pokoji se otevírají... Vstupuje Olli Rappaelová. Rozhlíží se... "Přece by teta Olli!!!..." "Pssst Georgie, uvidíme co bude dál!?" Olli Rappaelová přistupuje ke zdi a odkrývá obraz. Vyndavá z kapsy připravenou baterku a svítí přímo do otvoru!... A.. pokouší se (BEZ ŠOKU - jak by normální člověk zareagoval!) mrtvou vytáhnout. Ale v tom už Erik na nic nečekal a v okamžiku byl ze stromu dole... a vtrhl rovnou do místnosti. Když ho Olli Rappaelová uviděla, pustila mumii a bleskurychle hodila baterkou po Erikovi, který se sice schýbl, ale předmět zasáhl naštěstí jen do ramene Georgii, která sem právě doběhla.
"Georgie, pojď sem a zamkni.. Tetička nám bude muset něco vysvětlit!" Olli Rappaelová se ani nezdráhala: "Eliz... mě okradla.........., ty peníze v ruletě jsem měla vyhrát já. ....Patřily mě - skoro. A tak jsem si je přece musela vzít zpátky. Nechtěla mi je dát a tak jsem jí tu jednoho večera, když jsem jí přišla rozčesat její dlouhé vlasy.. ............ten..ten provaz jsem měla v kapse...a..... "A co David?" zeptal se s hrůzou ale s důrazem Erik. "Ten?. Býval by si vzal Nunu. Co by přinesl do rodiny?!! Takový nuzák! Nebylo to těžké.... ..trefit se do něj při.... vyhlídnuté příležitosti balvanem. Dolů už spadl sám." dodala Olli Rappaelová s mírným posměškem. "A Jania... . Ta jediná mě viděla. Věděla že jsem Davilda zabila. Nemohla jsem přece riskovat všechno. Stejně se viděla jen v tatínkovi.. . Když všichni v kajutě usnuli využila jsem toho, že Jania vyběhla na palubu.................. Ale namyslete si, nebýt téhle chvíle, zbavila bych se i vás!..." Erik Hawel zvedl smutně sluchátko telefonu a vytočil číslo zdejší policie...
* * * K O N E C * * *
|