Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
v rezavém plotu rudě hoří růže
Autor: hukumu (Občasný) - publikováno 3.5.2012 (00:00:00)

Knihovna zakašlala
a odplivla pár knih
kocoura noci pořezala písmena
za okny věže
nebe tloukl sníh
 

Koberec praskal tíhou
světa
a přece halil podlahu

v konvici stydla 
dávno  marná káva

je po lžích
ticho u prahu



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář já5 - 17.3.2010 > Pro mě zajímavý text a navíc velmi neotřelý.Pointa taková lehce fabulujucí,ano pozdává se mi to.
<reagovat 
Sartori (Občasný) - 17.3.2010 > líbí
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
sklem (Občasný) - 17.3.2010 > zanímací
Doporučil 
<reagovat 
Džajata (Občasný) - 17.3.2010 >

kocour noci s věží a tlukotem sněhu jsou pro mne trochu násilnými, jinak se mi to líbí i s tím zajímavým koncem


<reagovat 
#posledny (Občasný) - 18.3.2010 > super!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 18.3.2010 > líbí se mi hodně
Doporučil 
<reagovat 
moře (Občasný) - 18.3.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Divinatoire (Občasný) - 18.3.2010 >
Body: 5
<reagovat 
Amáta (Občasný) - 18.3.2010 > Můj šálek poezie!!! Skvělý...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kink (Občasný) - 18.3.2010 > *
Body: 5
<reagovat 
asi (Občasný) - 18.3.2010 > Líbí se mi" Knihovna zakašlala
a odplivla pár knih" a "Koberec praskal tíhou
světa
a přece halil podlahu", ale celek mi nějak nesedí.
Body: 5
<reagovat 
kink (Občasný) - 18.3.2010 > jedině mi vadí, že je to "až příliš" báseň, nevím, jak to vyjádřit ;), anebo je to podobné mé poetice - a proto nemůžu být stoprocentně spokojená ;)
<reagovat 
 hukumu (Občasný) - 19.3.2010 > kink> moc báseň - jako že moc nereálné?
<reagovat 
kink (Občasný) - 19.3.2010 > krčím rameny, báseň nemusí být "uskutečnitelná", ale tady je prostě taková (nad)vláda slov
<reagovat 
A.x.e.l (Občasný) - 19.3.2010 > výborné obraty !
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 20.3.2010 >

"

 

."


Doporučil 
<reagovat 
 hukumu (Občasný) - 20.3.2010 > Zeanddrich E.> proč ty uvozovky? znamenají něco?
<reagovat 
Pavelb (Občasný) - 20.3.2010 >

atmosféra

fajnová věc


Body: 5
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 20.3.2010 > To je ale těžkotonážní exprese, jen co je pravda, přímo akční lyrika.. Tlučení, plivání, pořezání - - a přesto: ten úběžník k tichu a pravdě mi není tak docela k uvěření.
Body: 4
<reagovat 
enthroper (Občasný) - 20.3.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
chinagirl (Občasný) - 21.3.2010 > zajímavý, ale trošku nesourodý (včetně názvu - který se mi ale jinak dost líbí)..., víceméně souhlas se všema výtkama, co tu padly.
Body: 4
<reagovat 
Marek Prokop (Občasný) - 22.3.2010 >
Body: 3
Doporučil 
<reagovat 
HanaKonvesz (Občasný) - 18.3.2010 > hu. hustý. !
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 23.3.2010 > HanaKonvesz> ano, souhlasím.
Doporučil 
<reagovat 
dadik (Občasný) - 24.3.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Filip Prudič (Občasný) - 24.3.2010 >
Body: 5
<reagovat 
Irena s racky (Občasný) - 26.3.2010 > Po lžících ticho u prahu. To se mi líbí. I když to tam není. Myšpulíne, nejsi ten kocour noci ty?
<reagovat 
 Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > Irena s racky> doufám, že to nejsem já. :D - ale jestli o mně někdo píše, tak co mám dělat, že? - být muzeální kocour není terno, no ale překous bych to snad.
<reagovat 
 hukumu (Občasný) - 26.3.2010 > Myšpulín> ne, nejsi to ty. leda bys byl černá tichá noc
<reagovat 
kink (Občasný) - 27.3.2010 > s chutí jsem si přečetla debatu, mám (znovu) dobrý pocit z toho, že jsou tu lidé, kteří se zamýšlí, a to má smysl
<reagovat 
 Myšpulín (Občasný) - 27.3.2010 > kink> jako chtěl sem bejt zas jednou hustej, no. :D - chudák hukumu to schytala. - ale to jen tím, že mi někdo poslal avízo, jinak bych se o to nestaral.
<reagovat 
 hukumu (Občasný) - 27.3.2010 > Myšpulín> já ale nemám pocit, že bych něco schytala. zpětná vazba je důležitá, když člověk zkouší, co se dá a co ne. a dočkat se reakcí, ba dokonce i diskuse, je skvělé.

<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 23.3.2010 > Kategorii - věřt/nevěřit básni moc nepoužívám, stačí když mi rozeběhne krevní oběh. Tady mi pro podobný pocit vadí to zaměnitelné výrazivo: "kocour noci", "koberec prskající pod tíhou světa". Tyhle vágní abstrakce básni spolehlivě podrazí nohy. Nevykoukne tu na mě nic hmatatelného. Znovu a jinak.
<reagovat 
 Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > cit-i-zen> mně to taky přijde spíš mdlý a bez nápadu, no ale proč si nehrát třeba takovýmhle způsobem? - tím s tebou nijak nepolemizuju, spíš se opakovaně zamýšlím nad smyslem literární kritiky zde.

za sebe mám radši naivní a a technicky neumětelský verše, kde je pronikavá potřeba něco vyjádřit, nebo se aspoň podělit o radost z tvorby. - tenhle text mi přijde ve všech směrech polovičatý. - to bohužel..

prostě když čtu "kocoura noci pořezala písmena", nebo "koberec praskal tíhou/ světa" - tak už to není nevinná lidová tvorba, ale pokus o koketérii s poezií, protože to sou takový snahy něco objevit, takže se na to hned dívám jinýma očima, než kdybych četl nějaké citové výpovědi...

A pak taková ta klišé "dávno marná káva", nebo závěrečné dvojverší, ta to vůbec pohřbívají. - klidně tudy běžte, ale to se nedivte, že někdo začne prskat. - je mi milejší tvorba, která si na nic nehraje. a pokud hraje, tak ať je to tak šikovný, že mě to oblafne. ..

"za okny věže//nebe tloukl sníh" - x-tý recyklát něčeho - to fakt nejde dohromady s verši, které chtějí být novátorské (viz ten kocour) - snad váháte, snad ještě nevíte, která stylová poloha vám vyhovuje nejlépe - proto asi tak rozporuplný dojem z celého textu. ..

ano, stále zřejměji mi ta rozporuplnost vychází z kloubení dvou stylů, které ve mně navozují těžko smiřitelné kódy, jakým klíčem otevřít celou báseň. - na jedné straně obraz s kocourem a s kobercem, na druhé straně prostá vyjádření o lžích, o tichu. - problém je v tom, že v jiném prostředí by ten závěr nemusel vypadat tak, jak jsem jej označil výše. - ale v sousedství zde přítomných obrazů to tak dopadá. - bude potřeba si vybrat, zda se chcete spíš zpovídat, nebo zda chcete vynalézat.
<reagovat 
 hukumu (Občasný) - 26.3.2010 > Myšpulín> máte pravdu, není to dokonalé. ani nemůže, protože jsem právě dostala slova na hraní a teprve zkouším co dokážou :-)
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 29.3.2010 > Myšpulín> Soudím podle sebe - když jsem tu začal zveřejňovat sám, tak mi kritická zpětná vazba docela sloužila, ale hlavně - při vědomí nutných rozdílů - se snažím vyjadřovat tady i na papíře ve stejném gardu. Samozřejmě že při recenzi mám k dispozici knihu, celý její provázaný kontext a řád, případně neřád, a tady pouze jeden text, ale já si vždycky dělám i u knížek hned poznámky k jednotlivým básním a veršům, takže v tomhle případě je to vlastně podobné.
<reagovat 
 Myšpulín (Občasný) - 26.3.2010 > hukumu> nezdá se mi, že bych kritizoval (ne)dokonalost básně, na to bych si ani netroufal. - poukazuji na jiné rysy, které mohou mít snázeji odstranitelný původ, pokud je někdy shledáte nežádoucími.
<reagovat 
 hukumu (Občasný) - 26.3.2010 > Myšpulín> za ty konkrétní připomínky děkuji, to jsem zapomněla napsat, pardon.
a já jen souhlasila, netřeba se ohrazovat. asi i v reakcích trpím stejným problémém jako v samotných básních - občasnou přílišnou zkratkou, která jde na úkor srozumitelnosti
<reagovat 
sojka (Občasný) - 3.4.2010 > na konci by tomu slušel rým. zjemnil by to.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 16.4.2010 >

"

 

."


Body: 5
<reagovat 
jelen (Občasný) - 20.4.2010 > kocoura noci pořezala písmena se mě líbí
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter