Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Živelně z kolekce Životní
Autor: le.papillon (Občasný) - publikováno 13.6.2010 (22:36:35)
následující v kolekci>

Odložila jsem knížku, už jsem skoro neviděla na čtení a rozsvěcovat se mi nechtělo, znamenalo to opustit vyhřáté křeslo-lenošku. Dneska se rychle setmělo. Obloha drží smutek, zahalila se do šedi a černě. Jen sem tam se z těch tmavých závojů zablýskne oslňující září zlatý řetěz padající až k zemi a hned zase zmizí. Nebe se zlobí… Zlobí se na sebe, že prozrazuje světu svou slabost a marnivou zálibu ve zlatě, hlučně i s ozvěnou se rozléhá jeho hromový hlas přilehlým okolím. Těžko říct, co ho trápí…

Snad z lítosti nad něčím či samo nad sebou vztekle bez přestání plnými hrstmi začalo zasypávat zem diamantově průzračnými slzami. Zdvihnuvší se vítr zanáší kapky i do nedostupných míst, aby se všude dověděli o bolesti a smutku, které nebe prožívá. Začala hrát hudba – vítr šumící v korunách stromů místo žestí, vítr opírající se do drátů vysokého napětí, které začaly temně hvízdat, místo píšťal, kapky dopadající na parapet místo klavíru. Hlučně tichá, soukromě veřejná stížnost na všechna dějící se příkoří se ozývala tlumeně za oknem.

Nevydržela jsem sedět, s hrníčkem horkého čaje v dlaních jsem přistoupila k oknu a zamyšleně jsem se dívala na ten výjev za ním…

Jak nelehké je vyjádřit emoce, které člověk cítí? Lidé jsou svázáni předsudky, konvencemi – to smím, to nesmím, to není vhodné, to by se jiným nemuselo líbit, co by na to řekli ostatní… Za oknem řádí čtvero živlů – objevuje se oheň v podobě blesků, voda v podobě deště, vzduch v podobě řádícího větru, který stromy téměř vyvrací z kořenů a ulamuje slabé větvičky, a země, která v celé této scéně funguje jako kapesník – vsakujíc vodu, která spadá v provazcích z výšin.

Lidé se bojí vyjadřovat svoje emoce, skrývají je před očima jiných. Jediné místo, kde jsou ochotní jim dát průchod, je doma někde v koutku, v soukromí, kde je nikdo nevidí, nebo papíru se svěří, aby nemuseli něco vysvětlovat nebo se případně za své chování omlouvat.

Někdy by nebylo od věci vzít si příklad z přírody – „Když něco chci udělat, tak to udělám, když něco cítím, tak to vyjádřím, nehledím napravo nalevo, prostě konám, udělám vše, co pomůže ulevit od tíže.“ Člověk v sobě své city, pocity dusí, zamlčuje je. Je to chyba. Vím to, ale sama ji někdy dělám. Lepší by bylo dát jim volný průchod jako dávají ty za oknem - zvedne se vichřice, zabouří to, pročistí se vzduch, vody se uklidní a zpod mraků pak vysvitne i sluníčko. Zrovna jako se to děje teď  venku – bouřka už přešla, už jen krápe, mraky se trhají… Asi vyrazím ven. Vzduch i zem budou vonět vodou, bude klidno, ticho, příroda se bude pomalu probouzet po té strhující vodní lázni – vyloženě inspirativní a podnětná atmosféra pro mou zamyšlenou hlavu, dobře se bude rozmotávat klubíčko háďat, mých myšlenek...



Poznámky k tomuto příspěvku
pari (Občasný) - 14.6.2010 > Klidná a příjemná impresse a zamyšlení. Země jako kapesník se mi moc líbí, myšlenka taky.
<reagovat 
 le.papillon (Občasný) - 14.6.2010 > pari> Děkuji za návštěvu a komentář :o) Jsem ráda, že se líbí :o)
<reagovat 
čtenář literární agent - 14.6.2010 > to je ale blábol!
<reagovat 
 le.papillon (Občasný) - 14.6.2010 > čtenář> Někdy je potřeba se vypsat, někdy je potřeba říct, co má člověk na srdci... Pro někoho jsou to bláboly... někdo pochopí, proč jsem to napsala, někdo ne... Nemusel jsi tam najít to, co jsem tím chtěla říct, nemusel jsi pochopit, to je v pořádku, ale cením si toho, že sis to přečetl. :o) A děkuji za komentář. I ty kritické jsou potřeba, nikdo není dokonalý a nikdo nepíše dokonale - i já se stále učím.
A jsem moc ráda, že má slova vyvolávají nějaké emoce, ať už jsou jakékoliv - líbivost je fajn, nelíbivost ale také - přečetl jsi, zamyslel se a shledal jsi to jako blábol - ale zamyslel ses, to je to důležité, proto Ti patří dík. :o)
<reagovat 
step (Občasný) - 16.6.2010 > Lidé jsou ...
Lidé se...

Vacsinou v nazoroch na inych reflektujeme seba. Ten text hore ma dobre aj nie moc podarene miesta. Hlavne ma rusili taketo formulacie; "tmavých závojů zablýskne oslňující září zlatý řetěz"...
<reagovat 
 le.papillon (Občasný) - 16.6.2010 > vlk.> Ano, máš pravdu, dokonce jsem to tam i psala. Že tuhle chybu dělám i já. Neřekla jsem, že ji dělají jen jiní. :o)
Díky za postřehy a názor, příště si dám pozor na vyjadřování, opravdu se mi tam některé věci opakovaly.
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 23.7.2010 > Ahoj, jsem moc rád a mám velikou radost, že někdo ještě píše o tak krásných věcech tak krásně,...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 23.7.2010 > Četl jsem to znova. Nádhera.. nevím jak po literární stránce, ale četl jsem a prožíval znova nespočet nádherných chvil prožitých v lesích, uprostřed skal a při pozorování východů a západů slunce sedíc na skalních římsách vysoko nad korunama stromů.
Kvůli tomu doporučuju a dávám avízo jiným...
<reagovat 
 le.papillon (Občasný) - 24.7.2010 > Bajata> Děkuji moc za pozitivní hodnocení. Jsem ráda, že si Tě moje zaujetí přírodou a jejím okamžitým stavem tak podmanilo.
Na skalách jsem nikdy východ ani západ slunce nepozorovala, ale věřím, že to musí být nezapomenutelný zážitek...
<reagovat 
Bajata (Občasný) - 27.7.2010 > Nevím jestli jsi zvyklá spát venku(ve stanu, pod širákem, někde pod skalním převisem). Pokud ano, jsi zvána na můj kemp v lesích, kam jezdím téměř třicet let. Říkám tam Mufloní skály a západy slunce...sedíš na skalní římse, pod sebou koruny stromů, kopcovitá krajina se začíná halit do tmy... a obloha se mění úžasnými tvary mraků a neskutečnými barvami. Každý západ slunce je naprosto odlišný a nezapomenutelný. A máš-li štěstí, noční tmou se nese houkání výra.
<reagovat 
andzi (Občasný) - 30.7.2010 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kap.ka (Občasný) - 7.8.2010 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 7 9 10 (11) 11 12 13 13 14 15 16 17
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter