Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
vše velké, malým
Autor: spirálou dolů (Občasný) - publikováno 19.5.2012 (08:04:16)

prohráli jsme kočičko oba dva.

(a to alespoň já snil po synergii)

prohráli jsme, všichni jsme prohráli

i mojí mámě ses líbila (to je co říct)

a tvuj syn holt nebude mít kamaráda

všichni jsme prohráli

teď i tři umělohmotný rybičky pláčou

vědí to. že bez tebe 

do vany už je nikdy nepustím



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 19.5.2012 > další kňourát. to tu nikdo nedokáže napsat nic jinýho?
<reagovat 
 Kajmann (Občasný) - 19.5.2012 > čtenář> kdyby jsi nebyl bezcitný čtenář, neposmíval by jsi se tak ošklivě. neříkám si o soustrast, dělím se. jsi prost prosté lidské prostosti.
<reagovat 
 Čtenář - 19.5.2012 > Kajmann> e? a o co se dělíš? o svý nepodarky??? pěkně děkuju. svejch má snad každej dost. e.
<reagovat 
 Kajmann (Občasný) - 19.5.2012 > čtenář> na světě není hezky, protože lidé málo pěstují lásku. ty tvrdíš opak, že příliš emocí právě škodí. kdo má asi pravdu, co myslíš, když to, co tvrdím já, myslí si většina, ha?
<reagovat 
 Čtenář - 19.5.2012 > Kajmann> líp ses udat nemohl. hitlera si němci v třiatřicátym zvolili víc jak devadesáti procenty. a na tv nova taky kouká většina. mám chuť tě poslat spát, ale zbytečno - už dávno spíš.
<reagovat 
JO-JO (Občasný) - 19.5.2012 >
Body: 2
<reagovat 
Kristaleka (Občasný) - 19.5.2012 > nechápu proč ty útoky, navíc anonymně, to je už fakt ubohost, všimla jsem si toho u "čtenáře" hodněkrát...
Pořád se tu najde dost lidí, kteří útočí na autora jako na člověka a absolutně nechápou smysl stránek.
Prostě autor měl potřebu vypsat svůj smutek, navíc v nějaké formě, líbí se mi poslední sloka.
<reagovat 
 Kajmann (Občasný) - 19.5.2012 > Kristaleka> upokoj sa, krystínko. tenhle čtenář si píše kritiky jen sám sobě;). protože než diskuze žádná, i blbá je lepší. hezkej den
<reagovat 
 JO-JO (Občasný) - 19.5.2012 > Kajmann> Že čtenář chce vypsat svůj smutek... to mě zasáhlo. Taky jsem tak kdysi uvažovala. A činila tak.
Pak jsem ale konečně začla přemýšlet. Vypsat se, no ano, ale šířit i ty smutky dál? Zveřejňovat je? Nejdříve jsem se okecávala tím, že i velcí básníci... ale já jsem amatér, takže to nezabralo. Pak jsem zkusila ještě to a ono, ale omluvit sebe samu jsem nedokázala. Rozuzlení přišlo před pár týdny. Poslechla jsem si novou desku pana Buriána. Už od počátku mě něco rušilo. A přišla jsem na to, co to je. Vadí mi, že tak moudrý, zkušený pán mi nanabízí pomoc. Třeba nějakou alternativou, jak se se stářím vyrovnávat. A jediný, čeho se od něj dočkávám, je ukázka toho, jak ON to nezvládá. No děkuju pěkně! Proto má pravdu čtenář.
<reagovat 
 Leviathan (Občasný) - 20.5.2012 > JO-JO> Vypsat se? To je způsob terapie a terapie primárně souvisí a předpokládá nějaký psychický problém, psychiatricky řečeno rozvíjející se neurosu atd. I amatérské literární servery, mají být o tvorbě a nikoliv terapii. Dovolím si říci, že terapie v psychologické poradně nemá, co dočinění se psaním, které chci do veřejného pléna publikovat, a které publikuji na litrárním serveru, at je amatérský, či již předpokládá nějakou úroveň a stojí na selekci. JO-JO bylo by dobré si urovnat co je cílem tvé tvorby a tvorby vůbec, zda terapie (ale pak nečekej kladné ohlasy, smiš se i negativním postojem čtenáře, ať se ti stalo cokoliv), či odvěká touha člověka, jíž je nutnost něco tvořit, nějak se otisknout do materie kolem nás. Ač to svádí a dost lidí to spojuje v celek, tak mi věř, že vypsat se a tím se ozdravovat a činit případnou prevenci proti neurose atd. a lidská tvorba jsou rozdílné a spolu nesouvisí věci, ba naopak stojí proti sobě jako dle mého názoru přísné kontrasty, stejně jako umění a požadavek konzumu, který se jako nádor prosákl dnes do umění atd. Víš na jednom serveru jsem byl nazván za krutého člověka co není empatický, byl to liter tam se také všichni chodí vypisovat, ale ať literu pak neříkají amaterský LITERÁRNÍ SERVER, ale dají mu záštitu psychologických způsobů léčby a prevence proti patologickým změnám v projevu psyché. Každý autor co se chce jen vypsat musí předpokládat, že na serveru co je LITERÁRNÍ, neboli určen pro snahu a schopnost něco tvořit, s velmi tvrdou kritikou, at je jeho psychický stav a jeho osud jakýkoliv. Nevím zda je toto vypsání se, to je tvůj postřeh k této básni JO-JO, ale každopádně vím jedno, jako báseň je to příšerné. Jako terapie již ne, terapie nepředpokládá úroveň, literární formu, myšlenku. Terapie má své zákony v léčbě nikoliv stylu tvorby. Tak je to i s malířstvím malíř a člověk jemuž je řečeno at v rámci terapie maluje jsou rozdílné osoby, popudy jsou též rozdílné, a výsledky také. Umění je jiným produktem než produktem nutnosti nepodléhat psychickým tlakům v rámci psychologických problémů. Umělci mají své psychické problémy ano, ale neznám umělce co by si tvorbou ulevoval, tvorba jim nepomáhala proti problémům často je v nich stupnovala, ale přesto tvorba bylo trhnutím pohybem ducha- přečti si životopis geniálního umělce a naprostého podivína psychicky týraného přesto inteligentního genia Michelangella, a pak mě pochopíš, že mezi vypsáváním se a tvorbou je hluboká propast neslučitelnosti obou v celek.
<reagovat 
 Kristaleka (Občasný) - 20.5.2012 > Leviathan> Dal sis práci, tak sáhodlouhej rozbor jsem tu snad ještě nečetka. Ale s většinou nesouhlasim. Myslim že naopak, chápu slovo vypsat se z širšího hlediska, nejen z terapeutického, jde o sdělení (teď nemluvim o obsahu, ale formě) a umění je o sdělení, takže spolu musí nutně souviset.A navíc umění JE forma terapie, pokud to neni bezmyšlenkový kopírování nebo snaha upoutat za každou cenu. A výsledek na nás nějak působí...
Michelagella mám ráda a četla jsem o něm. Kdyby nezažil to co zažil, možná bychom neměli tak úžasný věci. Takže o pocity jde - podle mě jsou právě ony hybnou silou, jasně, musí se nějak opracovávat, zpracovávat, aby vzniklo Dílo. Ale to už je na každym, jak se s tim srovná.
<reagovat 
 Čtenář - 20.5.2012 > Leviathan> levi: zmaten hanobíš vší základ a smysl tvorby
<reagovat 
 čtenář jojo - 20.5.2012 > Leviathan> naprosto neuvěřitelný. odzbrojující. a nejvíc, že ty tomu FAKT UPŘIMNĚ věříš. žasnu rád, takže - děkuju za zážitek.
<reagovat 
 Kajmann (Občasný) - 20.5.2012 > čtenář> jeden o vypisování se k růstu, druhej o ústupcích lenosti. tak hlavně že jste pokecali.
<reagovat 
 Leviathan (Občasný) - 23.5.2012 > Kristaleka> Nějaké sdělení v rámci terapie, v rámci vlastní úlevy a sdělení umělecké tvorby jsou neslučitelné akty myšlení. Mate tě čeština a to že nazýváme sdělením nenech se zmást protože slučuješ jablka s hruškami. Umělec daleko transcenduje smysl terapeutického vypisování se. Nelze slučovat tyto dvě odlišné aktivyty. Umělci samo umění může tvořit utrpení. Sama múza si může žádat jakési psychochické sebemrzačení. A zrovna Michalangello by dnešní psychiatrií a psychologií neprošela jako zdraví jedinec (čím poukazuji na nechopnost spíše těchto věd, neboť Michelangello byl genius a geniove nemohou býát nikdy v rámci společnosti normální a v rámci požadavků vědy co stojí na statistikách a číslech nemůžou být psychicky zdraví). V umění stav mysli splývá s aktem tvorby duch podmanuje materii. V terapii pocit vždy předchází (nikoliv dynamický tvůrčí akt ducha) materii a tudíž jí dynamicky neuchopuje. Stavu mysli je přizpůsobena tvorba jen aby to nějak ladilo. Zádná sixtýnská kaple, ale jen strom z vodovek nijak originální atd. v terapii je statické pojetí co není tvorbou ale produktem- konkrétně produktem terapie
<reagovat 
 čtenář ing. gin - 24.5.2012 > Leviathan> to se stává, že se někdo zamotá i do jednoho jedinýho „argumentu“ při obhajobě svý nedovednosti. podobně hloupě, ale stejně „energicky“ to tu zkoušel nedávno šílená svině. ale nechal toho. snad i ty se nad sebou někdy smiluješ. ale spíš ne. ty si nevšimneš ani minimální čtenosti svýho umrlčího „básnění“, natož s tím něco dělat. mně by prostě vadilo, že se nevyvýjim a druhý strašlivě nudim.

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter