Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Deník těhotného manžela XXXV
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 26.1.2003 (10:52:58), v časopise 14.2.2003

PAMATUJI

 

Pamatuji si, a velmi dobře, ta rána (teď jsem se ale upomněl – jednou, je to asi čtyři, pět let, jsem dostal takovou ránu od sloupu pouličního osvětlení, že jsem okamžitě spřádal svůj nekrolog, to byla řacha, až se mi stroboskopy reality rozblikotaly před očima, konečně jsem pochopil, jaké to je, ty hvězdičky, krev teče z nosu jaksi zevnitř i zvenku, v každé ruce držíte narvanou igelitku, blbeček na motorce, který to vše způsobil, řítící si to kolem (nešlo se neohlížet, až zmizel za zatáčkou) o tom neměl ani tuchy, no, jsou i lepší situace…), kdy jsem vyskočil z postele (už asi nevíte, o co šlo, ale je to pokračování věty (té o ránech) před nekonečně dlouho závorkou), budík ukazoval čtyři třicet (ráno, samozřejmě), ááách, hrr do koupelny, hrrr vyvenčit čoklíka (ou, prr, to ještě čoklík chodil po houbách, tak toho vyškrtněte) a hurá do světa a jak mi bylo. Bytost plně funkční, napraná energií, samoodmrazovací, poslední model, v kůži, maximální rychlost 13km/h. V autobuse, ranním šerem na praxi do ŽOS Kolín, pozoroval jsem se zájmem světýlka v dáli i poblíž a kochal se činností vlastních plic, srdce a přidruženého zařízení.

Mělo to i tmavší stránky, byl jsem panic jako hrom, zatímco o roky mladší chlapci už šmátrali rukama kde se dá, jazyk permanentně na exkurzích v nevšedních prostorách, ruku v ruce asfaltkou k Mlýnu. A já seděl nahoře nad nimi, na skalách a opatrně dumal, kde se stala chyba, ještě před pár lety jsme kousali do chleba se salámem úplně stejně a teď já šmátrám jen po knížkách v knihovně. A navíc konzumují alkohol a, nedej bože, cigarety. Otec dělal čtyřicet denně snad od svých dvanácti, takže já jsem byl předurčen k nekouření. Nikdy! Takhle nesmyslně trápit peněženku (no, cigarety značky Clea stály, tuším, 6 Kč, ale člověk zase nebral dvacet tisíc, ale dvanáctset) a plíce. (Otec je stále mezi námi, už to není tak úplně ten jura, co před lety, nicméně dře dál jako mezek, nějak si uvykl, ač nemusí, prodělal zdárně rakovinu močového měchýře (která je způsobena především čím? – kouřením, ano, to je správná odpověď, bank!), na Vánoce vypadá rok co rok na posledním tažení, ale na těch nějakých 320 tisíc cigaret, co vybafal, úctyhodný výkon, že?) S opovržením jsem tak sledoval kolegy z internátního pokoje, jak se chlapácky motají z čáslavských hospod. Já narozdíl od nich byl totiž intelektuál a, jak se zdálo, opravdu nadprůměrně inteligentní, ač psycholožka nimrající se ve mně o pár let později při odvodu, mě maximálně potupila, když do konečné zprávy napsala „inteligence v pásmu průměru“! Pche, jak může tak zabedněná ženská, jak se zdá poloslepá, dělat psycholožku?? Nepoznat tak vybroušený diamant. Nicméně "modrou" mi dali, alespoň něco…

Ale to jsem zabloudil, o tom jsem vůbec nechtěl, čas to beztak znehodnotil. Jaksi se semlelo, že i já jsem zanedlouho šmátral rukama ve všelijakých prostorách dívčího těla (no, ono jich zase tolik není, že - ale pikantní na tom bylo, náhoda tomu chtěla, že jsem se tím tak trochu dopouštěl pedofílie, ježto ona křehká, ale šikovná dívenka nebyla rozhodně plnoletá, kdežto já už vydatně ano), netrvalo dlouho a zjištění, že zahlédnout tu a tam dno půllitru není úplně marné, následovalo v těsném předstihu před první krabičkou cigaret.

A o tom jsem vlastně chtěl. Ta křehká, ale šikovná dívenka už není tak úplně dívenka (a v momentálním požehnaném stavu nepůsobí ani nijak zvlášť křehce)  a řekne mi své úřední ano (a já jí, to se rozumí, bože, to zní klišovitě) za pár dní. Dno půllitru sice pravidelně potkávám, ale jen tak aby to nebylo příliš často. Prostě tu a tam s kamarády pohovořit o tom, jak mám vše pod palcem, jak mi všechno vychází a jak je všechno na hovno. Zatracené cigarety mě, bohužel, světe div se (teď by mělo přijít slovo minuly, ale kdeže) celkem bezpečně mají ve své moci. A vstávání, vstávání už dávno (zatr!) není, co bývalo, o čtyřech třiceti mi vůbec nemluvte! Jsem rád, že se vyškrábu z postele před sedmou, osmou a o víkendu desátou. A proč o tom vůbec tak nějak?… No, asi, že se na to mimčo těším a že ji stále miluji, po tolika letech, a že si ji přeci jen, podívejme se, já takový odpůrce lejster a oficialit, beru i před ouřadem. A to je hezká věc, ne? A teď, milé děti, dobrou noc!



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 26.1.2003 > Hm. Tak to se mi líbilo! Nemám co dodat.
Body: 5
<reagovat 
..... (Občasný) - 26.1.2003 > :))))) skvělý!!!!! - to jsou úsměvy od radosti:)
tak nějak mi to udělalo radost
živě, skvěle napsaný!
dík
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 26.1.2003 >

Díky! Teď jsem to zrovna celé prošel a za pomoci mé drahé opravil asi milión chyb (hlavně ty mé přebytečné čárky ve větách a kilometrová souvětí, namísto nových vět ), kterých jsem si ani trochu nevšiml, ale asi vám tolik nevadili , dík!

(Když to po sobě po chvilce čtu, jen se divím a žasnu a říkám si: ježiššmrajá, proč mám tady čárku a tady a tady, to je maglajs, v tom se nemůže nikdo vyznat, proč tady nezačneš novou větu a úplně mi z toho mého těžko pojídatelného stylu vstávají vlasy na hlavě :o)


<reagovat 
čtenář olina - 26.1.2003 > :) ne, chyby jsem tentokrát nevnímala:) a ta souvětí - ten nepřerušený tok myšlenek a vzpomínek - ten mi připadá osobně velmi živý ... jakoby sis povídal sám pro sebe, jen tak ...
to se mi právě líbilo
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 26.1.2003 >
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 26.1.2003 > Výborný, nejlepší z deníku za dlouhou poslední dobu, co jsem četl. Jen ten závěr, ten je tam trochu navíc, zdá se mi, a je takovej moc slaďoučkej (ne že bych ti to nepřál, ale nějak se mi to nehodí, k předchozímu obsahu).
Tohle se ti povedlo (občas máš takové perly v tom svém moři závorek :) "Ale to jsem zabloudil, o tom jsem vůbec nechtěl, čas to beztak znehodnotil."
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 26.1.2003 > Tenhle díl se mi líbil, tvá ukecanost má někdy docela své jisté kouzlo... :o)
Body: 5
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 26.1.2003 >
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 27.1.2003 > Perfekt
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 27.1.2003 > Asi tak jako Hubert. Jenom z těch tvejch závorek mi nejspíš brzo šibne... :o)))
Body: 5
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 27.1.2003 >

Všici to tu už okecali, takže jen připojím jednušku a malou prosbu - až se to narodí, posílej nám sem i jeho deník : ) PS: ten proud textu je super strhávající, nic neměň!


Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 27.1.2003 > Ty závorky miluju!!!
P.S. Mně jednou vyšlo v testech "inteligent vyššího průměru" ;-))))
Body: 5
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 27.1.2003 >

Žjóva, i pro mě? Óóó :o))) Super!

Hihi, já při odvodu jako jedinou svou zálibu uvedl poezii (oproti kolegáčkům, kteří se kasali úctou k uniformě a nadšením pro střelbu a lámání údů) a doufal jsem, že strýčka Sama zmátnu... nezmátl :o))

O své inteligenci jsem se ale nic nedozvěděl  (nicméně o vojenské si myslím své)


Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 27.1.2003 > Děkuji, tetelím se a žasnu! Čím ten ohlas?! Napsal jsem to jen tak bezmyšlenkovitě, jen jsem si po ránu sedl k PC a nechal prsty žbrblat, aniž bych "měl co říct" a hle , to si musím zapamatovat. P.S.Co se týče jakéhosi deníčku tatínka, až se to narodí, tak ten je v plánu , dokonce už na něj mám předběžnou smlouvu s oficiálním, "vážným" periodikem :o)))) Uffff.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 27.1.2003 > Ohlasům taky moc nerozumím, prostě to občas jednou přijde (jako la Jalousie a die Sehnsucht). Ale nebuď moc pyšnej,abys tu svou zářnou pisálkovskou kariéru nezakřiknul ;))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 28.1.2003 > Někdy to může být přínos, když nad psaním moc nepřemýšlíš a prostě to tam vysmahneš ;-)))
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 28.1.2003 > Neboj, já vím tak nějak akorát, na co mám a na co ne , to víš, že jsem jen člověk a tolika milých (hihi) ohlasů mě rozpumprlíkuje, ale že bych se nadmul pýchou a ztratil soudnost, to zasejc ne...
<reagovat 
Igracek (Občasný) - 28.1.2003 >

no jo,co sem mel delat,dyzs me zahrnul do okruhu svych bezmeznych obdivovatelu, tak sem si to, Ó Nejvyšší, holt precist musel (i kdyz te jinak vobcas ouplně chladnokrevně vynecham-(nee, netrestej mě svym mocnym hnevem,se to uz nestane,protoze--->>>(zevšechzávorekvenmířící trojšipka))). seš.. (dlouze vybiram superlativa)...(nemužu na to správný kápnout) ech,no co,dokáď nenapises pár mizernejch deniků po sobě,tak tě budu číst. howgh dopsal sem


Body: 5
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 7.2.2003 > Je obcas pekne si neco precist o obycejnych vecech, veselou formou jak to delas ty. Jdu na dalsi kapitolu. Ctu to, ale pozpatku.:o)
Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 18.2.2003 > Sice jsem se o Tobě nedozvěděla nic nového, ale pobavilo mě to. A pokud jde o ty cigarety - máš pravdu, že se ti měly vyhnout, ony k Tobě opravdu nesednou. Když Tě tak člověk vidí, tak se mu zdá, že to musí být nějaký omyl! Zdravím.
Body: 5
<reagovat 
Marco rain (Občasný) - 12.8.2018 > ..nejen pobavilo...ale opravdu baví číst. ")
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter