Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 30.5.
Ferdinand
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jenom trénink
Autor: Draconian (Občasný) - publikováno 14.10.2012 (12:21:28)


Sartori (Občasný) - 30.5.2014 >

Kniha ve fyzické podobě reflektuje styl stejným způsobem jako lpění na výrazu kosmonaut nebo výrazu zažehnout nadsvětelné motory. Jednoduše archaické, ale v podstatě konzistentní se zbytkem textu.  Navíc u většiny takovýchto letů je povoleno posádce určité množství, resp. hmotnost osobních věcí – taková výtka je irelevantní, protože ačkoliv dneska je na každé kg nákladu potřeba cca 100 kg paliva – jedná se o palivo potřebné k vynesení věcí na oběžnou dráhu. Jelikož je v textu zmíněna „nadsvětelná rychlost“, je jasné, že se jedná o civilizaci na Kardashevově stupnici II a více a z toho plynoucích důsledků (naprosto regulerní vědecká stupnice energetických nároků společnosti, která nemá nutně se scifi nic moc společného) – takže výtka ohledně knihy je sama o sobě stupidní a poznámky předešlých klidně ignoruj.

 Víc bych se zaměřil na nelogičnost např. výčtu prvků jako je „kyslíku, dusíku či tlaku“, to opravdu zatahá za uši, dál „meteorický pás mezi Marsem a Jupiterem“ je nesmysl (schválně, jestli přijdeš na to proč + asteroid a meteor opravdu nejsou synonyma).  Dále během těch manévrů a vývrtek na počátku je myšleno, že probíhají nadsvětelně? Snad ne. Samy o sobě pojmy jako „ohromná rychlost“, „cílová rychlost“ v kontextu působí neuměle a opravdu hloupě. Dále pokud pracuješ s relativistickými rychlostmi a nedej bože i s nadsvětelnými – chtělo by to propracovat. Alespoň zmínit, že z nějakého zázračného důvodu, nedochází k časovému posunu a očividně je i možná komunikace atd - tedy pokud jde o simulaci je to jasné, ale čtenář si musí velmi pracně domyslet. Atd.. ještě by se našlo.

Jinak námět a konec povídky mě velmi mile překvapil. Od půlky textu jsem čekal nějakou nepovedenou variaci na téma Enderovy hy, ale to se díky bohu nekonalo a závěr byl skvělý. Doporučil bych učesat sci-fi stránku věci, aby to nepůsobilo, jako od scénáristů Star treku z časů kapitána J. T. Kirka a 70. let. Jinak dobré určitě si po přepracování zaslouží i D, takže s hodnocením počkám, jak se k tomu postaví pan autor.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Sartori
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter