Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Paris jak ji neznáte...
Autor: mystik (Občasný) - publikováno 13.11.2012 (12:22:17)

Zpráva o zázraku na Montmartru...

 

Youri Menna je zvláštní chlapík. Má neuvěřitelnou schopnost šířit kolem sebe skvělou náladu. Rychle a nakažlivě. Poprvé jsem ho zahlédl loni. Na schody před bazilikou Sacré-Coeur na Montmartru postavil repráček, mikrofon, zapojil kytaru a spustil Let it Be od Beatles.

 

Řekli byste: No a co, takových pouličních zpěváků je. Jenže kolem tohoto se rychle zformoval dav, ve kterém se začala lavinovitě šířit dobrá nálada. U českých táboráků byste kytaristů a trampů na takové úrovni jistě pár potkali. Jenže tenhle má navíc nevídané charisma. A sálá z něj, že ho hodně baví hraní na ulici a hra se stíny, hra s davem.

 

Při jeho výstupkách na Montmartru, před pařížskou Operou Garnier nebo třeba v podchodu metra se dějí podivné věci.

 

Slečny i bábrlinky k němu přibíhají a líbají ho na líce – při tom, jak hraje. Brazilské teenagerky vystoupí z davu, rozestaví se kolem a začnou tančit jako na disco párty.

 

Jistý muž na Montmartru vytlačil zpěváka od stojanu s mikrofonem a víte, co bylo dál? Vytáhl prstýnek v krabičce a do mikrofonu požádal o jednu slečnu v davu o ruku. To není prdel, myslel to s ní vážně.

 

Na luxusním bulváru Saint-Michel se super kašnou na začátku ulice začala část přihlížejících spontánně trsat. A v podchodu pařížského metra se za chvíli vytvořil takový chumel, že tudy téměř nadlidsky úkolně nešlo prodrat se ven. Ale lidé, kteří spěchali, se nečertili. Prodírali se davem jedna dvě a vypadali spokojeně. Chápete je?

 

V době, kdy je typická spíše „blbá nálada ekonomické krize“, vypadá tenhle člověk jako zázrak. Ale je to prý vysvětlitelné, jak se píše v jednom výzkumu těch chytrých. Dobrá nálada se prý ve skupinkách šíří rychleji než špatná.

 

Ale na druhou stranu, nepřehánějte to s ní. Vědkyně Elizabeth Martinová přemítala nad tím, proč si po party nepamatujeme telefonní čísílka, která nám tam někdo poskytne v chuti na zážitky. Ostřílený účastník party by jí to vysvětlil hravě, že je člověk (někdy docela dost) „v náladě“. Ona však namítá, že za špatnou paměť dostane vinu dobrá nálada, nikoliv spouštěč alkohol. Pokusní jedinci, kterým pouštěla video s komiky, si pak v testu nedokázali vzpomenout na tolik údajů, protože jim komika zbourala wisdom, jako ti, které potrápili videem o pokládání podlah na problematické stavbě. Takže pokud kolem sebe nemáte šiřitele optimismu a trpíte „ustavičně blbou náladou“, můžete se utěšovat tím, že si toho alespoň víc zapamatujete v palici. Nebo si spontánně zajeďte do Paříže, jak vám doporučuje ten Tomáš Vocelka za MF Dnes dnešní sobotu....

 



Poznámky k tomuto příspěvku
semtam (Občasný) - 14.11.2012 > Hurá do Paříže!
Body: 5
<reagovat 
Anděla.Čertíková (Občasný) - 14.11.2012 > Francouzi mají v sobě šarm a jistou lehkost bytí, která nám Slovanům trochu chybí..mentalita dělá hodně..ale jinak příjemné čtení..
Body: 5
<reagovat 
 mystik (Občasný) - 15.11.2012 > Anděla.Čertíková> čauky a Ty máš dar velkej, tak se zapoj jako Francouzka, jestli chceš...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter