Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
K-Pax (Svět podle Prota)
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 5.2.2003 (00:57:40)

K-PAX (Svět podle Prota)

 

První, větší část filmu jen zalíbeně sedíte a usmíváte se. Jako dítě. Spontánně, upřímně, sladce. Je vám krásně. Nakonec dojde i na strach, úzkost a dojetí. I zatlačovaná slza si řekne o svůj přesně vyměřený okamžik na život.

Prot se objeví na scéně jakoby odnikud, upředen jen z vláken světla, jímž, jak tvrdí, se dopravil na Zemi z planety K-Pax, kde neznají rodinu, zbraně, vlády, právo, právníky, násilí, ale proces množení je tam bolestný a dvě Slunce vycházejí současně jen jednou za 200 let. Miluje ovoce (během pár sekund do sebe nacpe banán i se šlupkou s takovou vervou, že o tom nebudete pochybovat) a nosí tmavé brýle („..zapomněl jsem, jak je vaše planeta je příliš světlá…“). Je moudrý, laskavý  a milý. Bez váhání zodpoví otázky o životě tam i ty záludnější, ohledně polohy planety K-Pax ve vesmíru či oběžných drah ostatních planet tamní sluneční soustavy (které jsou, k šoku přihlížejících astronomů, zcela bezchybné). Člověk posedlý utkvělou představou (blázen…) by sotva dospěl k takové hloubce a přesnosti poznání. Přesto, jak jinak, jsme na Zemi, se celý film odehrává na psychiatrické klinice, kde Prot končí hned po pár minutách filmu. Doktor Powell je kuriózním pacientem posedlý a není divu. Netrvá dlouho a začíná se vážně zabývat úvahou, zda nenatrefil na skutečného K-Paxana!

Prot vlídným a lidsky teplým, nenásilným přístupem vytrhne z latergie a otupělosti celé osazenstvo „cvokárny“, několik pacientů dokonce přivede až k úplnému vyléčení pouhou radou.

Dr. Powell dokola a dokola poslouchá pásky nahrané na sezeních s Protem a snaží se věci přijít na kloub (vše sedí!). Tak jak se věci opravdu mají? Je Prot tím za koho se vydává, čemuž vše nasvědčuje? Dost možná… Či nikoliv?…

Kevin Spacey je v roli Prota vynikající, ani na okamžik vás nenechá vydechnout. Pan herec! Jeff Bridges coby doktor Powell si hraje své a to je dobře, tak, jak od něj člověk čeká. A má-li ho divák rád, a to mám, pak je to ideální kombinace. Ostatní už jen statují.

Krásný film, který pohladí a rozněžní…  

 

 

Režie: Iain Softley

Knižní předloha: Gene Brewer

Kamera: Charles Leavitt

Hudba: Ed Shearmur

Hrají: Kevin Spacey (Prot), Jeff Bridges (Dr. Mark Powell), Mary McCormack (Rachel Powell), David Patrick kelly (Howie), Saul Williams (Ernie) atd.

 

2001, USA, 123 minut, Intermedia Pictures / Universal



Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 14.2.2003 > Tak to přímo láká k shlédnutí! Už mi to bylo doporučováno, tak uvidíme...
Body: 5
<reagovat 
Archiw (Občasný) - 10.6.2003 > Viděl jsem ho už, když byl ještě u nás jako novinka, a tvoje přirovnání a celková recenze k němu opravdu sedí... "krásný film, který pohladí..."
Body: 5
<reagovat 
čtenář htm - 24.11.2003 > SUPER !!!!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter