Legendy zaživa nikdy na sobě nešetří
emfatická Lenka její čísla letí v povětří
náruživá atmosféra u její vysílané siluety
kouzelnickej trik jejích předků před x lety
Amor vyleští parkety, říká, je grandiozní s ní tančit balety
http://www.youtube.com/watch?v=b6dzrLdGxZg
Bomb The Bass - The Air You Breathe 1991
BOMB THE BASS: BUG POWDER DUST (Všiváckej střelnej prach)
[„Myslím, že je čas povědět si o tvé ... ah ... filozofii užívání drog související s uměleckou snahou“]
Zkontroluj tohle, jo! já pořád zasahuju cíl se styly hrbolaté cesty slyšela jsi psychedeliku a ušla jsi jejími směry velice dlouhé míle uchovávám svoje rýmy neprůhledné, husté jako pivo Guinness takže bys mohla po mně žádat mix piva černého a světlého, když demoluju crew jsem jako Bill Lee při psaní, když byl v Tangiers (přístav v Maroku) (Bill Lee je hlavní postava v románu Naked Lunch a odkazuje se na Williama Burroughse) a teďko vegetím venku na svých chodidlech přežívám se svými vrstevníky Beatniků analogová cívka a malé pokroucení kouřím právě něco tak bys mohla podotknout, že jsem hořící já se nikdy nevychloubám, ale dávej si bacha já donutím člověka, že si zapálí svůj povolávací lístek jako by to byly Vlasy (pravděpodobně odkaz na muzikál Vlasy) pošlu tě k řece pakliže hledáš Kurtze (odkaz na román Josepha Conrada "Srdce temnoty" a filmu "Četa") já mám sílu znalce v každém verši
Střelný prach, síla opravdového znalce a divocí hoši mizí odsud dát si výlet do Interzone cesta je zavedla do vlivu Velikého Bratra zkoušejí vystupování drsoňsky, tak aby mi ještě nevyfoukli mou zásobu Střelný prach, síla opravdového znalce a divocí hoši mizí odsud dát si výlet do Interzone cesta je zavedla do vlivu Velikého Bratra zkoušejí vystupování drsoňsky, tak aby mi ještě nevyfoukli mou zásobu
(Střelný prach, síla znalce ...jsou odkazy na Naked Lunch Wild Boys je román Williama Burroughse Big Brother se odvolává na román 1984 od George Orwella)
Já se vždycky strefím do jablka, když budu střílet tak mi můžeš říkat Vilém Tell nebo Agent Cooper navíc (Vilém Tell byl lukostřelec, který podle legendy zasahoval jablka na hlavě svého syna. V městečku Schwytz máte jeho sochu. Ve filmu Naked Lunch zabíjí Bill Lee svojí ženu podobným způsobem. Agent Cooper byl také neuvěřitelný střelec v seriálu Twin Peaks) Mr. Mojo Risin´ opět řeší případ (Mr. Mojo Risin´ je přesmyčkou jména Jim Morrison a je zmíněna v písni L.A.Woman) tak řekni tvojí mámě a tvojí sestře a kamarádům tvojí sestry jako likvidátor běžím hluboko do prašné pustiny svědí mě střelný prach a nemůžu zůstat připoután dělám si výlet do Interzone a odjíždím do Annexie (Interzone je fiktivní Alžírský přístav, kde Bill Lee psal romány v Naked Lunch. Annexia je fiktivní oblast, do které směřuje Bill Lee, když opouští Interzone) musím si opatřit kulomet, kterej je víc sexy jmenuju se Justin a to je všechno to je to hlavní a budu ze sebe chrlit rozmarné rýmy, které nejsou vhodné na tuhle odrhovačku Houses of the Holy jako Jimmy Page (Houses of the Holy je album Led Zeppelin, Jimmy Page je kytarista Led Zeppelin) ale píseň zůstane stejná takže jsem uváznul v návalu vzteku (Song Remains the Same je píseň Led Zeppelin) tak jako Jana, když razí reisen do Španělska já myslím, že odjedu zítra, prostě hlupák v dešti (Fool in the Rain je píseň Led Zeppelin. Jana cestuje do Španělska a odjíždí zítra se odvolává na píseň Jane Says od Jane's Addiction) zapaluju svíčky a modlím se za možnost (příležitost)
jsem paranoidní, slepý od sněhu, prostě cvok do černého masa (Paranoid a Snow Blind jsou písně od Black Sabbath)
Střelný prach, síla opravdového znalce a divocí hoši mizí odsud dát si výlet do Interzone cesta je zavedla do vlivu Velikého Bratra zkoušejí vystupování drsoňsky, tak aby mi ještě nevyfoukli mou zásobu Střelný prach, síla opravdového znalce a divocí hoši mizí odsud dát si výlet do Interzone cesta je zavedla do vlivu Velikého Bratra zkoušejí vystupování drsoňsky, tak aby mi ještě nevyfoukli mou zásobu
Nikdy nejednám klamně a nikdy nezůstanu platnej jako sebeklam falešnej mám víc chuti než jeden svazek makarónů led odkapává z každé mojí samohlásky mám duši šedesátých let jako Ginsbergovo Kvílení (Allen Ginsberg napsal knihu básní nazvanou Howl, Kvílení) vyhazuju šílenej míč a pořád mě to baví zavedu ho do jamky a zajisté trefím obruč Top of the Pops jako zábava Lulu (Top of the Pops je britská TV hitparáda, Lulu byl zpěvák na konci 60.let sklízející úspěchy za písně jako 'To Sin With Love') udělám si procházku na Abbey Road v botách duše (Abbey Road je natáčecí studio v Británii a název alba Beatles) mám v nich třísku, sakra, víš, jak to bolí (mám třísku možná popisuje fakt, že Paul McCartney vychází ze studia Abbey Road naboso, tak je zachycený na obalu desky Abbey Road) mám sendvič Vegemite od Men At Work (Vegemite Sandwich je odkaz na píseň 'Down Under' od Men at Work) uchovávám urovnané myšlenky, ale čas je vylepšuje tak když hledáš, najdeš u mě něco jako zlatý důl psychedelické serpentýnky v básni já mám výmluvnost všude, kam mě nohy zavedou čekám na slunce na Španělskou karavanu (Waiting for the Sun a Spanish Caravan jsou písně od Doors) je zatmění slunce a já se cítím, že vyzařuju, kámo (= zřejmě odkaz na pověst o dětech, které osleply ze záření při zatmění slunce)
Střelný prach, síla opravdového znalce a divocí hoši mizí odsud dát si výlet do Interzone cesta je zavedla do vlivu Velikého Bratra zkoušejí vystupování drsoňsky, tak aby mi ještě nevyfoukli mou zásobu Střelný prach, síla opravdového znalce a divocí hoši mizí odsud dát si výlet do Interzone cesta je zavedla do vlivu Velikého Bratra zkoušejí vystupování drsoňsky, tak aby mi ještě nevyfoukli mou zásobu
Co je to za člověčinu záhadu na skle okna má něco na jazyku a začíná to dělat fleky (tyhle hlášky asi přísluší k filmu Jméno růže nebo písni 'Windowpane' od Coil, která je o požívání LSD) show dost zařídit tak po italsku a uvolni svůj manýr vystoupej po mém žebříku a nameleš si tvář bufeťáckej styl tak já zdechnu z denního žáru probudím k životu mrtvolu jako Had a Duha (Serpent and the Rainbow je film o droze, která byla nalezena na Haiti a jejíž požívání je smrtelné) Jeffe Spicoli hej neflákej se, ubal mi další trávu (Jeff Spicoli je postava ve filmu 'Fast Times at Ridgemont High') Člověk který zachránil Pittsburgh s Dr. J (The Fish that Saved Pittsburgh je film, kde si zahrála basketbalová legenda Dr.J, Julius Erving) šokuju dívčí prdel jako vadnej vibrátor slyšíš mě teď, ale pravděpodobně dostaneš vibraci později kdo ví, kam ten rozpustilej vítr vane co bude to bude, jen ho nech na pokoji velká pobřežní loď zahřívá městskej prostor (Great Space Coaster byl dětstký TV program na počátku 80.let) děláme trpaslíky s mým kamarádem Dr. Shinkerem (Dr. Shrinker je šílený badatel ve stejnojmenném TV seriálu, který chce použít svůj zmenšující paprsek na všechny lidi světa) podej mi vodní dýmku, sundej si polštáře textil se ocitá na stropě, foukám na kruhy které se vlní odhoď svoje boty a relaxuj v ponožkách teď si vyhrň rukávy na tenhle rýmující požitek
Střelný prach, síla opravdového znalce a divocí hoši mizí odsud dát si výlet do Interzone cesta je zavedla do vlivu Velikého Bratra zkoušejí vystupování drsoňsky, tak aby mi ještě nevyfoukli mou zásobu Střelný prach, síla opravdového znalce a divocí hoši mizí odsud dát si výlet do Interzone cesta je zavedla do vlivu Velikého Bratra zkoušejí vystupování drsoňsky, tak aby mi ještě nevyfoukli mou zásobu
[„myslím, že je čas, abyste si hoši rozdělili mojí poslední ochutnávku opravdového černého masa; masa z obrovské vodní Brazilské stonožky“]
„Dějiny rapu jsou neklidné Grandmaster Flash a Furious Five Funky Four a Treacherous Three osmdesátý šestý však patří mně mám plný stůl a jiní ne“
Tak nějak představil sebe i svůj styl nejmladší z newyorských vyznavačů rapu, v onom „šestaosmdesátém“ sedmnáctiletý James Todd Smith alias L.L. Cool J. I když je rap uměleckým jazykem zubožených čtvrtí New Yorku, L.L. Cool J pochází z domu, který od chodníku dělila zeleň. Jednoduše řečeno – z lepších vrstev. Podobně jako členové známé skupiny Run DMC, kteří žijí ve čtvrti Queens takřka za rohem. Svá mluvidla začal malý James procvičovat už jako devítiletý, kdy mu dědeček zakoupil první diskotékovou aparaturu! Maminka se nechtěla nechat zahanbit a připlatila dalších 300 dolarů na bubnovací mašinku. S tou už se daly pořídit slušné nahrávky, které diskžokej junior rozesílal na adresy firem, které vyčetl z gramofonových desek s rapem. Spolu s nadšenou reakcí od Beastie Boys na jeho pokusy se mu ozval newyorský student Rick Rubin, zakladatel a majitel na teenagery orientované firmičky Def Jam, kterou záhy rozvinul v komerční trhák, jehož převedení pod křídla koncernu Columbia bylo vyčísleno miliónovou částkou. L.L. Cool J byl Rubinovým prominentním svěřencem – šéf osobně produkoval a v listopadu 1985 uvedl na trh jeho singl I Need A Beat a rok nato i album Radio, vyjadřující v názvu „Elelovu“ vášeň pro staré rozhlasové přijímače, kterých vlastní na třicet. Přestože L.L. Cool J po jeho vydání obdržel pozvánku na atraktivní, Def Jamem organizované světové turné s Run DMC a Whodini, skutečný průlom mu zajistilo až v červnu 1987 vydané druhé LP Bigger And Deffer. Bylo natočeno v newyorském studiu House of Metal, které pak začal používat kdekdo, od Beastie Boys po Public Enemy. A přitom hlavní důvod, proč se L.L. Cool J pro kutloch Chucka Kinga rozhodl, byla jeho láce… na albu jsou půvabné coolovy narážky na historické formy populární hudby, doo wop i klasický rokenrol. V nahrávce Go Cut Creator Go (diskžokej Cut Creator spolu s LA Possem programují rytmické podklady pro Coolův rap) nemohou ujít pozornosti citáty z Chucka Berryho a Billa Haleyho. Skladba I´m Bad (Jsem špatný, v černošském slangu však spíše „dokonalý“) se vzrušující atmosférou policejních vysílaček otevřela interpretovi dveře do hitparád, kam ještě výrazněji pronikl následující singl I Need Love, v USA nejvýš čtrnáctý, v Anglii osmý. Co na něm bylo tak zajímavé? Že se tu rap, kanonáda skandovaného mluvení, zklidnil do volného tempa a romantické polohy. Coolovi to sice zajistilo nominaci na Americkou hudební cenu v kategorii rhythmandbluesového projevu a alba roku, zároveň si tím však přivodil nemalé nesnáze. Na londýnské zastávce dalšího turné, kde byli jeho partnery Eric B & Rakim a Public Enemy, ho právě v hitu I Need Love publikum ostentativně vypískalo a nepomohla mu ani podbízivá erotická pantomima, která ho už předtím vehnala do konfliktu s policií v americkém státě Georgia. „Sladký rap“ prostě ortodoxní posluchače urazil jako ta nejhanebnější „komerce“. Nebyl to jediný problém. 2. listopadu 1987 po koncertě v sále Hammersmith Odeon čekali venku na vycházející diváky hordy gangsterů, které loupily ostošest. Policie, která zaznamenala na sto (!) konfliktů, byla na attack podsvětí připravena, neboť – jak prohlásil její mluvčí – „produkce rapu přitahují špatnou sortu lidí, jenomže jsme neočekávali takovou intenzitu kriminální aktivity“. Narůstající násilnosti – nejedná se jen o Londýn – silně kontrastují s původním pokrokovým programem rapu jako nejdravější a nejotevřenější tribuny pro vyslovení názorů černých lidí. Proto je v ulicích Harlemu umělci, jako Kool Moe Dee a Chuck D ze skupiny Public Enemy, odmítli formou protestního pochodu. L.L. Cool J rovněž prohlašuje, že projevy násilí „nemají s hudbou nic společného“, zároveň se však otřese při vzpomínce na střetnutí s ozbrojeným gangem v Jacksonu v americkém státě Mississippi – střela namířená na Cut Creatora zasáhla omylem jinou osobu…
Co by vlastně L.L. Cool J dělal, kdyby se rap vytratil z pop music jak opar? „Well, zůstal bych na studiích a stal se vědcem v oboru kosmického průzkumu.“ Díky velké náruživosti obohatil hudební svět o pětici alb odsejpajícího rapu („Radio“ 1985, „Bigger And Deffer“ 1987, „Walking With A Panter“ 1989, „Mama Said Knock You Out“ 1990 a „14 Shots To The Dome“ 1993, zároveň pokračoval dál s ambicí na přímočaře trendovém zvuku vlnění svého projevu pro hitparádově nudící rnb sladkoboly, ovšem tohle už ve velkém počtu případů veřejnost raději ignoruje, a jako herec se promítnul v několika komediích, jednu z posledních rolí si zahrál v „Posledních prázdninách“ po boku Queen Latifah).
Abyste se necítili ani 22.2.2013 ve Vesmíru samotni, tak je tu Space zrcadélko od KLF:
http://www.youtube.com/watch?v=jHwr1myZMZU
THE KLF - Space (Complete Edition 1990)
Duo composed of James Francis Cauty and William Ernest Drummond. Cauty was born in Devon, England; Drummond was born in South Africa but grew up in the Borders area of Scotland.
|