Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Prokletí žlutozeleného škorpiona
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 11.2.2003 (00:56:04)

Prokletí žlutozeleného škorpióna

 

Woody Allen natáčí rok co rok nový film. Těžko můžete čekat, že vás překvapí. Spíše nabudete dojmu, že se vám slovní hříčky a zbrklý chlapík musí začít pomalu zajídat. To se ovšem nestane, Allen má nápadů dost a i ve filmu z roku 2001 nenechá nikoho na pochybách. Ač začátek nasvědčuje spíše opaku. Rok 1940, detektiv pracující v zabezpečovací firmě, instalující trezory a ochranná zařízení, má slušný věhlas, úspěch a úctu a práce se mu daří. To nebývá pro Allenovy hlavní hrdiny obvykle. C.W. Briggs není nula, outsider, co poplete na co sáhne. Atmosféra zhoustne, když šéf do firmy přivádí Betty (Helen Hunt), která má chod všech oddělení zefektivnit. C.W. navyklý svým starým metodám nechce o jakýchkoliv inovacích ani slyšet a od prvního okamžiku se se sebevědomou šéfovou milenkou (!) upřímně nesnáší. Jejich slovní výměny (rozuměj urážky) jsou mistrovsky vypilované. Děj se rozjede teprve poté, co oba navštíví s kolegy představení hypnotizéra, Žlutozeleného škorpióna, jímž jsou vybráni a zhypnotizováni. Pár dní nato zazvoní v bytě C.W. telefon, z nějž zazní podmanivý hlasem vyřčené klíčové hypnotizérovo slovo (Konstantinopol). Nařizuje mu ukrást drahé šperky z luxusní rezidence, v které sám instaloval zabezpečovací zařízení. Po akci vše zapomene jako mávnutím kouzelným proutkem. Druhý den je to právě náš groteskní chlapík, kdo se pouští po stopě šikovného zloděje, nevěda, že jde o něho samotného. Netrvá dlouho a dovtípí se, že za loupeží musí být někdo zevnitř firmy (vzhledem k hladkému průběhu). Krátce nato následuje zcela stejným způsobem provedená loupež další, šéf  Chris Magruder (Dan Aykroyd) nervózní a najímá na výpomoc externí detektivní firmu, která, zatímco C.W. nasměrovává vlastní pátrání k osobě nenáviděné Betty (do níž se ovšem pomalu ale jistě zakoukává), bez větších obtíží odhaluje coby zloděje jeho.

Šperky jsou navíc jako usvědčující důkaz nalezeny v jeho ložnici. C.W. je sice překvapený, nevěda, jak se tam dostaly, ale zachovává chladnou hlavu – je přeci jasně nevinen! Své usvědčení přičítá na vrub amatérským externistům najaté detektivní kanceláře. Když už to ani nečekáte, zazvoní telefon i u Betty a ozve se její klíčové slovo hypnotizéra (Madagaskar).

Film je sprchou úžasného allenovského slovního humoru, mnohé repliky vás donutí lámat si s úsměvem hlavu, kam na ty nápady ten malý prďola stále chodí, Helen Hunt i Dan Aykroyd, slibující stále rozvod se svou současnou ženou, odvádí solidní výkony, Allen je prostě Allen a to je dobře.. Osobně jsem se bavil výborně, kdo má Allena rád, nebude zklamán, kdo ne, Prokletí na tom nic nezmění :o)

 

2001/ USA/ 102 minut



Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 14.2.2003 > Já Woodyho Allena moc mít nemusím, ale tohle zní docela lákavě. Jenom mi tam připadá, podle toho, co píšeš, jestli by nebylo lepší, kdyby ani divák nevěděl, kdo ty šperky krade? Co myslíš? Jo, a nezdá se Ti ten český název trochu moc dlouhý a krkolomný?
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 15.2.2003 >

Dík, no, ten český názec krkolomý je, ale lepší, než jiné, alespoň se jakžtakž drží originálu (The Curse Of The Jade Scorpion), s tou šedozelenou to moc nesedí, ale....

S tím prozrazením jsem si vědom, ale on se to divák okamžitě dozvídá, ono to tam přímo ihned je, jak to jde krást a krade, takže jsem to nevyžvanil nadbytečně, kdyby to tam nebylo, tak bych to neřekl, už jsem se poučil...


<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 15.2.2003 > Tos mě špatně pochopil, já nemyslela, že Ty to prozradíš, ale jestli nemyslíš, že by bylo lepší, kdyby se to divák filmu dozvěděl až později, víš?
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 16.2.2003 > Ale jo, ale to  by tak zúžil operační prostor pro psaní recenzí, že by to byla už velká nuda, pokud bych se snažil JENOM naznačovat a vůbec nic nevyzradit, případně pouze psát o mém dojmu z kvality filmu, aniž bych ho trochu opsal, to by se mi nelíbilo = nebavilo, ale snažím se být tak akorátní...
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 20.2.2003 > Woodyho Allena taky nemusim. At si o nem rika kdo chce co chce na jeho film bych se v zivote nepodival.
<reagovat 
Tina (Občasný) - 25.2.2003 > Woody Allen je můj oblíbený režisér, tento film zrovna
není jeho nejlepší, ale má své kouzlo
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter