Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Černý klobouček
Autor: DanV. (Občasný) - publikováno 5.6.2013 (15:25:22)

Černý klobouček

 

Říká se, že svět je malý. Pro některé lidi je až moc malý. Já bych vám o tom mohl vyprávět. Zrovna nedávno se mi tohle tvrzení potvrdilo, a řeknu vám, že to byl zážitek na celý život.

Všechno začalo tím, že jsem nenatáhl budík, což, jak si asi dovedete představit, mělo katastrofální následky. Jako by toho nebylo dost, na Malostranské jsem nechytil elektriku, a tak jsem do práce šel, co šel, letěl, po nábřeží doufaje, že nějakou devítku potkám cestou. A jak jsem tak upaloval, v tom všem spěchu, povalil jsem pána v černém pršiplášti a tmavém kloboučku naraženém do týla. Už už jsem se mu chtěl omluvit, ale pánové, na to, co jsem viděl, do smrti nezapomenu. Chlap zčervenal jako řepa, zakoulel očima a začal ze sebe sypat nadávky. České, německé, francouzské, bylo mu to jedno. Být mladší, na místě se na mne vrhl a rozsápal mě na kousky. Zvolil jsem taktický ústup po nábřeží směrem k naší redakci a ohlédnout jsem si troufl až poté, co jsem uběhl další dva bloky. Muž mě vystrašil, ale nezapomněl jsem na cíl své cesty. K mé velké radosti jsem uviděl devítku, jak si to od nejbližší zastávky šine přímo na mne. Neváhal jsem a za jízdy vyskočil na zadní plošinu. To se ví, při doskoku jsem vrazil do nějakého člověka. Měl oblečen černý pršiplášť a naražený ošuntělý klobouček. „Krucinálfagot setsakra! Vy...!“ Nic víc už jsem neslyšel, protože než se mužíček stačil pořádně nadechnout, už jsem letěl do vozovky. Tak tak že mne nepřejela nákladní tatra. Kdybych však měl volit mezi ní a malým pánem, volil bych vůz- smrt by byla rychlejší a milosrdnější. Naštěstí se nabídla ještě třetí alternativa, tedy že jsem nějakým zázrakem doklopýtal na chodník. Viděl jsem ujíždět červenou elektriku s číslem devět a ze zadního okna na mne hleděla ještě červenější tvář.

Do redakce jsem dorazil další soupravou značně otřesen a vyčerpán. Vypověděl jsem své strasti kolegům od ostatních stolů, kteří mne se smíchem litovali. Nakonec mi dali deset korun a doporučení, ať se na chvilku projdu na čerstvém vzduchu a koupím si na uklidnění cigarety. Mysleli to jistě dobře, a tak jsem vyrazil do blízkého parku.

Nejdříve jsem koukal za každý strom i keř, jestli se tam náhodou neskrývá nerudný mužíček v pršiplášti a odrbaném klobučku. Nikde nebyl. Po chvíli už jsem byl klidnější a když se po důkladném průzkumu parku ukázalo, že mne nesleduje, bylo mi mnohem lépe. Ranní šok byl skoro zapomenut. A pak jsem si vzpomněl na tu desetikorunu. Na tu zatrápenou, mizernou a nebohou desetikorunu, kterou mi kamarádi dali. Dostal jsem chuť na cigarety, tak jsem se počal rozhlížet po nějaké trafice. Hledání přineslo ovoce v podobě oprýskané zelené škatule, která stála na blízké křižovatce. Neváhal jsem, a pln sebevědomí, pyšně a v celé své výšce jsem se vydal směrem k ní. Zběžně jsem obhlédl noviny a časopisy, a pak jsem se naklonil k okénku a začal:„Dobrý den, prosím jedn...“ Z okénka na mne zírala tvář napůl skrytá pod rozpadajícím se tmavý kloboučkem. Muž zrudl, já zbledl a oba jsme vykřikli. Než se však stačil pořádně rozjet, vzal jsem nohy na ramena a zbaběle uprchl, neohlížeje se ani na jednu, ani na druhou stranu, hlavně pryč, pryč od toho člověka a jeho pršipláště...

 



Poznámky k tomuto příspěvku
lada34 (Občasný) - 5.6.2013 > Je jasné že to bylo před mnoha lety ale dobře se to čte.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 DanV. (Občasný) - 5.6.2013 > lada34> Díky, chtěl jsem, aby to působilo "předmnohaletně" :)
<reagovat 
vilma999 (Občasný) - 5.6.2013 > Dobrý popis.
Body: 5
<reagovat 
Světlonoška (Občasný) - 6.6.2013 > Zaujalo, dobře se četlo. A pobavilo :-)

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 7.6.2013 > :-)
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter