Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 21.9.
Matouš
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pěna
Autor: Tlouie (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Světlonoška (Občasný) - 13.8.2013 >
Doporučil 
<reagovat 
Marod (Občasný) - 14.8.2013 >
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 14.8.2013 > Je to dost přeludné. Trochu se mi z té básně točí hlava. Jako kdyby někdo popisoval řezání polínek na nějakém ponku, ale skřížilo se mu to ještě s něčím úplně jiným a podivným: škuby, zapadnutí, vtiskované, kolmice (to jsou páteřní slova té básně). Stále se v té básni cosi podivného vykonává, slove bytní do podivných tvarů a nepříjemných syntaktických vazeb.
Doporučil 
<reagovat 
 Tlouie (Občasný) - 14.8.2013 > cit-i-zen> Mohl bys mi říct vazbu, která ti přijde nejvíc nepříjemná? Zdá se, že ta báseň budí hlavně úzkost, na tom něco bude: chtěla jsem zprostředkovat stav, kdy ještě žádná páteřní slova nejsou a teprve se získávají - přímo stav, kdy dorážejí - a zároveň zachovat logiku toho procesu, která, přeneseno i na text, vede až k cíli. Tedy odstup "děje se to a to" a zároveň v tom dění být - být jaksi na dvou místech současně, jednou nohou před a druhou za prahem - a tím zachovat soudržnost i autenticitu. Napětí v rotaci popisované-popisující, takový způsob ochutnávání a vyplivování (z toho možná ty škuby). Uznávám, dalo by se to určitě vypilovat, jen jsem potřebovala vědět, jestli to není úplně slepá ulička.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 14.8.2013 > Tlouie> Možná tento verš: "s pažemi s vystouplými trubicemi jak o jejich / rozříznutými půlkami čeká na vrácení". Nemyslím že to je slepá ulička, jen se ta báseň velice pozvolna odevzdává. Možná to ani nechce. To co píšeš o procesu téhle básně zní zajímavě, ale - přiznám se - že to pro mě tone v přílišné abstrakci. Asi by se mi líp chápal záměr s konkrétnějším pozadím.
<reagovat 
 Tlouie (Občasný) - 14.8.2013 > cit-i-zen> Dík. Chápu. Já vždy váhám, co se o básni vlastně "smí" říkat a co ne. Šlo mi o přiblížení se tomu, jak svět vidí dítě ještě před slovy - a zdá se mi, že to nejtěžší je právě osvojit si tenhle "jazyk" natolik dobře, že je srozumitelný a přirozený.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 15.8.2013 > Tlouie> Aha, pod tímto úhlem ta báseň mluví úplně jinak. Ta trhanost, pohyb, neartikulovatelnost dostávají jiný akcent když si člověk představí, že to je vnímání nějakého batolete (jestli jsem to dobře pochopil). Jinak já si v tuto chvíli myslím, že v případě "zákulisí básně" můžeme mluvit o všem, můžeme bez obav odkrýt karty. Báseň (dobrá) to vydrží. Neztratí na mnohoznačnosti, jen dostane jeden střípek navíc do "mozaiky výkladů".
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter