Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 13.11.
Tibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jednopolový Faradayuv generátor- vysvětlení činnosti poskytl až ECE teorie- klasická fyzika nebyla schopna vysvětlit detaily činnosti a princip - viz článek o Einsteinovi- níže
Autor: joj (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 5.10.2014 > vždycky se mi zdá o psím hovínku ve kterém je ukryt pejsek a ten je dvourozměrný a hovínko se dostává do třetího rozměru přes nohu slona když čtu tohle:
Někde okolo roku 1988 zažila fyzikální a astronomická komunita cela nečekaný šok. Dvě nezávislé skupiny astronomů pozorovali supernovy galaxiích vzdálených miliardy světelných let, přičemž z měření rychlosti jejich vzdalování od nás dostaly naprosto nečekaný výsledek: vesmír se nejen rozpíná, ale dokonce svou expanzi zrychluje. Tak jako v ranném inflačním období, i dnes jakýsi druh záporného tlaku roztahuje předivo prázdného prostoru nadsvětelnou rychlostí a spolu s prostorem unáší i galaxie. Ještě pozoruhodnější je, že toto zrychlování expanze začalo před asi pěti miliardami let, což bylo potvrzeno jinými nezávislými pozorováními, zejména podrobným studiem reliktního mikrovlnného záření. Pachatel toho všeho dnes nese jméno temná energie. Slovo "energie" ho odlišuje od temné hmoty, která je nejspíše složena z lokalizovaných hmotných objektů, možná subatomárních a možná astrofyzikálních. Temná energie je naopak rozprostřena všude, je beztvará a homogenní, jako byl kdysi éter. Procházíme jí, sluneční soustava jí prochází, i celá galaxie jí prochází, jako by to byl pouhý duch. Jenom na největších vzdálenostech srovnatelných s rozměrem celého pozorovaného kosmu je přítomnost temné energie znatelná.

Někteří tvrdí, že temná energie je zvláštním druhem skalárního pole, které v aristotelovském duchu nazývají "kvintesence" neboli pátá esence. Jiní prohlašují, že tato éterovitá substance je ve skutečnosti důsledkem kvantových fluktuací geometrie prázdného prostoru. Je-li toto vysvětlení vycházející z neurčitostí kvantového světa správné, což je docela dobře možné, pak jevy na mikroskopické úrovni doslova předurčují osud celého kosmu. Avšak stejně jako v případě temné hmoty je možné i to, že naše dnešní teorie gravitace na vesmírných vzdálenostech selhává. V této chvíli není vůbec nic jisté, ale prováděná pozorování čím dál víc zužují prostor pro modely s kvintesencí. Vypadá to, že temná energie tvoří zhruba 73 % hmotného obsahu vesmíru. Zbytek je z temné hmoty (23 %) a našich skrovných protonů a elektronů (4 %). Šokujícím zjištěním moderní kosmologie taj je, že 96 % vesmíru kolem nás neznáme.


<reagovat 
Čtenář - 5.10.2014 > V podstatě jsme jako svazáci sedící u táboráku z polínek matematiky a koukáme nostalgicky do ohýnku a ukájíme se poznáním - které je jen víra.Pozorujeme jevy a věci a ony jsou to jen prázdné skoř¨ápky jejiž podstata je n¨ám navěky skrytá.Dokonce i superstrunové teorie, původně zavedené jako možné schéma sjednocení všech částic a polí, dnes ztrácejí působivost a rozplývají se do bezbřehosti "superstrunové krajiny". V absurdně velkém počtu možných světů je možné cokoli, včetně našeho vesmíru, který se měl jako unikátní bublinka vynořit z kvantového multiverza se správným množstvím inflace, aby se stal plochým, se správným množstvím temné hmoty, umožňujícím zformování galaxií a zrod hvězd, a se správným množstvím temné energie, jež by pohánělo dnešní expanzi. I kdyby se nakonec ukázalo, že teorie superstrun jsou pro pochopení vesmíru klíčové a že dělají to, co se od nich zprvu očekávalo, nestanou se posledním výdobytkem vědeckého snažení.

podstatě je věda jen povídáním u táborového ohně, kde hoří polínka pečlivě utříděné matematiky a my se ohříváme u takového ohně a opájíme věděním, které je pouhé zdání.Dokonce i superstrunové teorie, původně zavedené jako možné schéma sjednocení všech částic a polí, dnes ztrácejí působivost a rozplývají se do bezbřehosti "superstrunové krajiny". V absurdně velkém počtu možných světů je možné cokoli, včetně našeho vesmíru, který se měl jako unikátní bublinka vynořit z kvantového multiverza se správným množstvím inflace, aby se stal plochým, se správným množstvím temné hmoty, umožňujícím zformování galaxií a zrod hvězd, a se správným množstvím temné energie, jež by pohánělo dnešní expanzi. I kdyby se nakonec ukázalo, že teorie superstrun jsou pro pochopení vesmíru klíčové a že dělají to, co se od nich zprvu očekávalo, nestanou se posledním výdobytkem vědeckého snažení.


<reagovat 
Čtenář - 5.10.2014 > jak řekl moudrý muž

Čím dál rychleji se dozvídáme, že neexistuje žádný velkolepý plán, žádný kosmický projekt, žádné všeobecné vysvětlení našeho vesmíru. Je tu, přestože by nemusel. Vesmír, jenž se vynořil z bublinky a shodou náhod dosahoval to správné složení nezbytné k tomu, aby okamžitě nezkolaboval v nicotu. Přežil a skrze interakce svých hmotných složek umožnil vznik struktur. Jejich narůstající složitost posléze vyústila v živé bytosti. Řád, který připisujeme přírodě, je řádem, který hledáme v nás samých. Svět je nádherný jenom proto, že o něm přemýšlíme.


<reagovat 
Čtenář - 5.10.2014 > ale i onen Antropický princip je nesmyslem.Zavádí falešná schémata do logiky a okruhem zpět- logika je omyl něčeho, co jako přelud nazýváme věděním
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter