Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 29.9.
Michal
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Slovo tvořivé z kolekce Velryba
Autor: j'en ai marre (Občasný) - smazáno


Felipe (Občasný) - 29.3.2003 >

Shrnujme prosim...

Kolega Bobr se ve svem prispevku do diskuze pouziva nasledujici prameny:

 

1. Zidovsky Stary Zakon - mylne. O tom, ze na pocatku bylo slovo, mluvi az Evangelium Janovo, Jana samotneho podezrivame z prislusnosti ke skole Platonove, ci prinejmensim se pokousel o jakousi syntezu.

 

2. Reckeho filozofa (cesky se to nazyva mudrlant)  Herakleita, jenz nas poucuje o tom, ze probuzenym je svet jeden a spolecny, avsak spici se obraci ke svemu vlastnimu. Nejedna se pochopitelne o zadnou metaforu, nybrz jasnou vyzvu ke kritickemu realismu, materialistickemu zkoumani sveta dostupnymi prostredky, temer o ZAKAZ SNENI. Pokouset se tak prostemu slovu jako "probuzeni" podsouvat mysticky vyznam je smesne. Je to nicmene bezna zbran tech, kteri se chystaji mast pojmy.

 

3. Romanopisce Borgese.

 

4. J. Baudrillarda, jenz tvrdi, ze realita je cubka.

 

Na zaklade takto pekne shromazdenych (a jiste presvedcivych, spolehlivych a nenapadnutelnych pramenu) nam Bobr tvrdi, ze tajemna skupina vedcu, jiste pod vedenim jakehosi vlasateho profesora, se pokousi vytvorit lidsky jazyk, jenz by vyloucil moznost abstrahovat a pokoril fantazii. Jako tema na fantastickou povidku uchazejici, pokud by uz nebylo byvalo pouzito nejmene desetkrat. (Huxley, Orwell - prinejmensim. Dalsi bychom jiste nasli.)

Takovy jazyk uz ostatne do urcite miry mame, je jim strojovy kod v pocitaci, jenz umoznuje komunikaci pouze na zaklade jednicek a nul. Diky tomuto skvelemu objevu muze si na Totemu snit kdo chce jak chce.

 

Za obzvlaste vesele - hranici se sebeznemoznenim - povazuju tvrzeni: "Spravne rozehrana slova muzou slouzit jako hypoteza..." To je opravdu hrani se slovy, ryzi kakofonie. Pro ty, kteri budou nahodou cist Bobruv text i mou poznamku, bych rad prelozil do jazyka obycejnych lidi. "Spravne rozvarene brambory mohou slouzit jako motocykl."

 

"Z druhe strany deformuji vztah mezi reci a myslenim," zacina Bobr mistrovsky odstavec, jenz jeho gulas obzvlast pikantne koreni, "ti basnici, kteri ztotoznuji svuj Logos se svym myslenim, u kterych kritika jejich basne o lasce splyva s kritikou jejich lasky..." 

A co tam dela to slovo Logos?

Proc, nac?

 

Chtel Bobr rici: "Ztotoznuje-li se Petra s bramborackou, kterou uvarila presolenou, prijde brzy do blazince?"

Jaky je vztah mezi Petrou, bramborackou, kterou Petra vari (to je ta basen), bramborami a dalsimi surovinami, ktere pouziva (to jsou ta slova vsech jazyku sveta), receptem na bramboracku (to je ta veda, v jazyce napriklad gramatika, vecnou slavu vedcum, kteri objevili antibiotika a Jacutin, kterym se zbavime vsi munky), a chutovym efektem brmaboracky?

 

Odpoved: Jakasi naslednost deju, snad nutna, snad pouze mozna a nahodne uskutecnena. :-))) Dale pak tvurci vule.

 

Podtrzeno, secteno: Jako basen v proze je to necitelny text.

Jako uvaha je to zmatene chrleni nijak na sebe nenavazujich, nepodlozenych a neudrzitelnych tvrzeni.

Jako prispevek do diskuze bych to mohl uznat nekdy kolem druhe hodiny ranni, kdy autor pozil svuj desaty, jedenacty kousek.

 

Hodnoceni za tri je protekcni.  


Body: 1
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Felipe
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter