Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 28.6.
Lubomír
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Slovo tvořivé z kolekce Velryba
Autor: j'en ai marre (Občasný) - smazáno


 j'en ai marre (Občasný) - 2.4.2003 > Filip Sklenar> Zdravím.
Předem děkuji za vřelé nepochopení textu. Začnu tím, že žánrově je tento ptext určen pro diskusi, takže jsem zvolil cestu nastínění určitého možného pohledu na věc. Použil jsem k tomu několik osobností - nevím proč ne. A nemám pocit, že bych je vykrádal.

K první námitce - OK, logos je opravdu Janův, když jsem to psal, měl jsem v hlavě Tresmontantovu knihu Bible a antická tradice, kde přesvědčivě ukazuje, že STVOŘENÍ v biblickém významu je čistě židovská tradice; a tu nepopírá ani Jan. Ovšem, máš pravdu, přesnější by bylo slovo "židokřesťanská";

Ad 2)
Tvůj výklad Herakleita.
Jak dojemně marxistické, řekl bych. Kdybysis dal tu práci a přečetl si všechny zlomky, možná bys pochopil jeho řeč. Doporučuji www.fysis.cz (nejlépe článek Řeč Heraklitovy řeči); jinak tě nožná potěší, že jsi s Herakleitem zametl stejně jako K. R. Popper, který ze zlomku "většina je špatná" odvodil, že Herakleiros je nepřítel otevřené společnosti.
Tvůj hodnotící soud ("mudrlant") ti vyvracet nebudu, ponechám na tvé úvaze na jaké znalosti je založen...

K "vlasatému profesorovi" - tvrdím, že jazyk vědy je užitečný na poli jemu určeném. Vím, že jsi četl Toto není dýmka...ta myšlenka tam už je. Proti 1/0 jazyku nic nemám, ba ani nic proti HTML - jen když se mi někdo nesnaží namluvit, že je 1) jediný možný a 2) jediný pravdivý.

K tomu guláši. Bavíme se tedy o tomto úseku:
------
Z druhé strany deformují vztah mezi řečí, myšlením a skutečností ti básnící, kteří ztotožňují svůj logos (mysl) se svou řečí. Konkrétně, jsou to ti, u kterých kritika jejich básně o lásce splývá s kritikou (jejich) lásky. Tolik si věří, že slova jsou zrcadlem jejich mozku/srdce/duše (nehodící se škrtněte, chcete-li).
-------

Nebudu kopírovat Zeframa v jeho požadavcích na kritiky, je to přinejmenším nevkusné (viz. konec jeho práce O metodě), ale toto snad žádat smím:

KDYŽ CITUJEŠ, TAK P Ř E S N Ě !!!
- to je obecná zásada
tvá kritika hrubě mým textem manipuluje, když podle tebe tvdím:
----
"Z druhe strany deformuji vztah mezi reci a myslenim," zacina Bobr mistrovsky odstavec, jenz jeho gulas obzvlast pikantne koreni, "ti basnici, kteri ztotoznuji svuj Logos se svym myslenim, u kterych kritika jejich basne o lasce splyva s kritikou jejich lasky..."
------
Básníci (kdyby sis to ještě jednou přečetl!) ztotžňuí svou mysl s jazykem. Užívám slova logos proto, že (jak dobře víš) je téměř nepřeložitelné. Do závorky dávám "mysl" proto, že to ta stránky, kterou akcentuji. Jinak to slovo na tomto místě může znamenat "vnitřní svět", ale i "řád", "pořádek".

Tvou parafrázi /nepřesnou/ mého textu chápu jako pokus o slabý vtip. Pokus nevydařený. Hm.

A ten konec ti taky ujel - kde píšu o podmíněnosti tvoření jazykem????

Podrtženo sečteno:
můj text má inspirovat k diskusi; pokládám za vhodné, že je jaksi neúplný, vždyť o to (v tomhle případě) jde.

Děkuji za protekci, ale prosil bych příště, aby byl můj text vystaven alespoň minimální snaze o pochopení. Zdá se, že převládla tendence ke zbytečnému, rádoby vtipnému (nedejbože břitkému) vyvenčení kritikova ega.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli j'en ai marre
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter