Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Až za hrob
Autor: careful (Občasný) - publikováno 26.6.2017 (00:21:51)
Konečně je tu den D, den stěhování. Už se těším na nový domov a hořím zvědavostí, co mě tam čeká. Sem jsem se kdysi taky moc těšila...

V tomhle nevelkém bytě jsem strávila posledních třináct let společně se svým manželem. Všichni si ale pochopitelně myslí, že tu žiju dlouho sama jen se svou černou kočkou. Můj muž totiž umřel už před sedmi lety. Jenže se pletou. I když je mrtvý, zůstal tady v bytě pěkně se mnou. Ne, nemyslím žádného zombíka, ani urničku v obýváku obřadně vystavenou ve společnosti fotografie a umělohmotného karafiátu, jak to mívají staré a nejspíš i trochu praštěné vdovy. Myslím tím jeho duchovní podstatu. Pokud to stále nechápe; on tu prostě straší. Já se ho ale nebojím, vím totiž, že mi nemůže nic udělat. Jen tu a tam zahlédnu jeho stín, nebo ucítím chlad, když prochází kolem. Občas se sice pokouší shodit na zem obraz, nebo srazit hrnek ze stolu, ale sotva s tím pohne. Není to to ródeo, jako když býval naživu a házel po mně rajčaty, nebo trubkou od vysavače rozmlátil lustr, o který se praštil. Můj muž býval prostě cholerik.

Jednou jsem si třeba koupila pěkné květované záclony a on na mě hned začal vřískat: “To tady nebude. Bych si tu připadal jako debil!“ a vyhodil mi je do kontajneru. Já je v noci šla tajně vyndat. Schovala jsem si je s tím, že je někdy prodám, jenže on potom umřel a teď tu závěsy hezky visí. Jsou moc krásný. Opravdu jsou, kamarádky mi je vychválily, když tu byly na návštěvě. Byla to má první návštěva po mnoha letech, protože manžel je nemohl vystát.
Rezolutně prohlásil: „Žádný tyhlecty tvoje husy sem chodit nebudou, nechci je tady ani cejtit!“
Tak jsem tehdy já ještě občas zašla na návštěvu k nim. Dokud mu nezačalo vadit i to.
„Nechci, aby ses s nima bavila, protože tě, čůzy, akorát očkujou proti mně!“

Nemohla jsem se s ním hádat, skončila bych na ulici. Scházely jsme se teda s holkama dál jen tajně. Jednou to zjistil a pak mě zbil a příštích čtrnáct dní držel doma.
Ještě dalšího půl roku mi stopoval i cestu do obchodu a zpátky. Běda, když byla u kasy delší fronta. Pamatuju, jak jsem tam dokonce nechala stát plný košík a utíkala domů.

Musela jsem se oblékat do nenápadných kalhot a volnějšího vršku bez výstřihu. V čemkoli jiném jsem vypadala jako kurva a snažila se klofnout nějakého retardovaného obejdu, protože nikoho lepšího bych beztak neuhnala. Aspoň tak mi to říkal, když sápal moje silonky, sukně a další svršky, co bych si nedejbože mohla natáhnout bez jeho vědomí.
Potom, co zemřel, jsem vybrala peníze, který šetřil na nový auto, a nakoupila si samý šmrncovní oblečky a boty. Kdyby byl ještě živej, klepla by ho z toho pepka. Taky jsem si pořídila kočku, protože zvířata on měl rád jen na pekáči a kočky přímo nesnášel.
Fifi se mu radši pokaždý vyhne obloukem, když se jeho duch někde objeví. Vždycky se celá naježí a začne prskat.

„Neboj, nemůže nic udělat, je teď slabej jak čaj. Je to chudák, Fifinko. Nic si z něj nedělej,“ uklidňuju ji schválně hodně nahlas, aby nepřeslech, jakej je chudák. Největší zábava byla, když jsem předloni konečně překonala strach z chlapů a odvážila se najít si nového přítele. Můj mrtvej manžel se mohl zvencnout, dokonce se snažil nechat mi vzkaz na zrcadle, jenže dokázal zřetelně napsat jen písmeno ká a půlku písmena u.
Přítel se taky hrozně divil, že při sexu chci rozsvíceno a souložit s ním ve všech místnostech. Inu, bála jsem se, aby o to můj manžílek nepřišel, což by mě moc mrzelo.

Teď se budu vdávat podruhý. Domluvili jsme s nastávajícím, že se odstěhuju k němu a tenhle byt prodáme. Šla jsem se potom hned zeptat několika odborníků na paranormální jevy, jestli může duch mého muže jít se mnou. Říkali, že to prý určitě nejde, protože duch je pevně vázán k místu, kde se zjevuje.

Ještě jsem se vlastně vůbec nezmínila o tom, že můj manžel vždycky nesnášel homosexuály, že? No, tak on prostě vždycky nesnášel teplouše. Říkal, že je to lidská špína, omyl přírody a s takovým člověkem nechtěl zůstat ve stejný místnosti ani minutu. A teď hádejte, komu jsem jeho byteček prodala?


Poznámky k tomuto příspěvku
Jára z Opičí hory (Občasný) - 26.6.2017 > Pěkně to odsejpá, ale je to jenom béčkový horůrek, který vůbec ničím nepřekvapí (proto béčkový). Pointa mi přijde slaboučká, resp. trošku odbytá.
<reagovat 
 careful (Občasný) - 26.6.2017 > Jára z Opičí hory> Nemá to být horůrek a o pointu mi až tak nešlo. Dvakrát silná není, to máš pravdu. Tobě ale připadá slaboučká možná i proto, že asi nejsi tak velký homofob, aby tě to vyděsilo, na rozdíl od toho pana manžela.:D
<reagovat 
P.V.Ctihodný (Občasný) - 26.6.2017 > Napsáno čtivě a úsporně.Hrdince přeju, ať ten její nový manžel není stejný psychopat (často se to stává). S tou duchařinou bych si nezahrával.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 careful (Občasný) - 26.6.2017 > P.V.Ctihodný> Občas mám problém s tím, že píšu úsporně až moc.
<reagovat 
čtenář FunTomas - 26.6.2017 > Zkráceně. Na podobnejch místech jako tady nejsou lidi, co by ti měli co říct. Jestli na svym psaní
trváš, jestli se chceš poctivě snažit vylepšovat, zajímej se o kurzy autorskýho psaní. Něco to stojí, taky tam narazíš na aroganci a namyšlenost, ale šance na progresi tam jistá je. Tady ztrácíš čas a – ty to sama dobře víš. Děvče;).
<reagovat 
 careful (Občasný) - 26.6.2017 > čtenář> Asi to myslíš dobře, ale za A, nikde není záruka, že by mě na takovém kurzu někdo něco naučil... občas chodím ve městě kolem kurzu kreslení a když to tam vidím, tak mi to spíš připadá, jak tahání peněz z důvěřivců, co si myslí, že mají talent.

B, Navíc situace u nás je taková, že by mi stejně možná nikdy nic nevydali, ani kdybych psala přímo úžasně a naopak často vychází věci lidem, kteří píšou příšerně, ale můžou si to buď zaplatit, nebo píší pro určitý typ přiblého publika, co chce číst nějaký typ sračky.

C, nemám prachy:D
<reagovat 
čtenář AsiNezločinec - 26.6.2017 > Tvoje odpověď je vtipná ne z jednoho důvodu, ne ze dvou, ne ze tří, ne ze čtyř, ale z důvodů šesti.
(pozdravuj u vás Hodoňíňě;))
<reagovat 
Mukosolvan (Stálý) - 26.6.2017 > Zabudol som...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mukosolvan (Stálý) - 26.6.2017 > Bolo by to výborné sfilmované aj takto, ale dal by sa vybúchať z toho veľmi dobrý horor....
<reagovat 
 careful (Občasný) - 26.6.2017 > Mukosolvan> Já si horor z toho úplně představit neumím... film si umím představit jako něco černohumorného, třeba jako ti studenti, co vraždí návštěvu u večeře.
A dík.
<reagovat 
 Mukosolvan (Stálý) - 26.6.2017 > careful> Ja som si to zase predstavoval ako ťa ten duch tvojho muža chce zabiť a ty s ním vždy vypečieš. Jasné, každý máme iný pohľad, je to tvoje dielo...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter