Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Roztíratelná slova
Autor: František Vyrut (Stálý) - publikováno 9.8.2017 (08:02:31)
Vkročil jsem do vln, které deformovaná slova pravidelným šploucháním napravují, dávají jiný nátěr, směr, zmírňují nebo zesilují význam. Slova se v nich ztrácejí, připlouvají, opět mizí. Občas si vyžádají štětku, rozetřou sebe do různých podob, rozevlátých, s účesem poslední módy vykřičeného domu, okusujících nehty proměnlivou rychlostí, předmětů denní spotřeby, plánů miniaturních, a také zvětšených speciální lupou, lidí shlukujících se ve trojicích Játyon, davech končících svou působnost na druhém horizontu, pásech zanechávajích barevné šmouhy a cest kutálejících se rychle do kopců za řekou. Výška vln je zahání do kouta, odkud se brání útokem, plivou, křičí, mají v tu chvíli podlý úsměv a hádají se mezi sebou. Občas některé rozetře svého souseda na chleba, popřeje dobrou chuť a odtroubí malý začátek. Jiná slova vytvářejí skupinky a roztírají se před spaním narůžovo. Při vyprávění pohádek se snadno zadýchají ohýbáním sebe, tvarů vyprávěných slov a jejich rozetřením na dobrou noc. Dají se snadno nachytat na ceny mléka za svítání a pravidelné hádky sousedů. Uklidní je až večerní zvuk praskajícího nábytku a kývání továrního komínu při polibku na dobrou noc. Další si hrají s tvary. K nejoblíbenějším patří kosočtverec. Na objednávku dorazí štětka, hlavní opravářka, která nejvíce zdeformované tvary, vůně, pohyby a chvění přivádí, dle předepsaných norem, do výchozích pozic. Zvláštním druhem jsou slova exulantská, jež dostávají úplně jiný význam. Ta se musí téměř násilím vracet do starých významů. Mnohdy jsou přítomni psycholog, psychiatr, členové zájmových spolků, jeden z tichých společníků, vrchní rada třetího oddělení, náměstek pro ekonomické záležitosti, vnitřní a vnější spolupráci, kritici systému, zvláště vnitřního, dále řemeslníci provádějící vnější úpravy a zemědělci odebírající vzorky naklíčených semen a DNA náhodně vybraných slov. Agresívní slova mají na starosti zámečníci. Ti obrušují od rána do večera jejich hrany. Dále řidiči těžkých nákladních automobilů, kteří je vozí z místa na místo kvůli snížení agresivity. Pokladní kontrolují po zlepšení vstupenky do slušnější společnosti. Piloti s nimi létají nadzvukovou rychlostí z důvodu hlasité četby seznamu příjemných slov a rodiče jim kladou na srdce vypuštění slov k---a, p--a na plesech a večírcích. Spolužáci dělají pravý opak. Jejich partneři se marně snaží otupit ostří při hádkách. Předkové se v hrobech střídavě obracejí, střídavě smějí. Za všemi kráčejí natěrači s uhlazujícím posláním. Líbivá slova mají na starost svářeči, kteří jim, v určitém poměru svarů ku povrchu, přivařují hrany zpět, dále zahradníci, kteří je kypří, zalévají. Krejčí je oblékají v roucha krásy, pokrytectví a samolibosti. Kadeřníci zvyšují sebevědomí doma, v ulicích, společnosti, na světových molech. Lingvisté jim na WC koukají pod sukně, obnažují na kost, mrtvá slova pitvají pod obrovskými lupami, nastavují zrcadlo v podobě protikladů a jiných skupin. Básníci k nim vzhlížejí jako k zajímavému stavebnímu i hvězdnému materiálu. Ředitelé všehovšech je brutálně znásilňují ve svých kancelářích. U všech slov se, v pravidelných intervalech, provádí kontrola poklepem, poslechem. Jediné SLOVO, které všemu vzdoruje a vše napravuje, je LÁSKA.

Poznámky k tomuto příspěvku
po-kus (Občasný) - 9.8.2017 > Přimělo zamyslet, proč se vlastně bojim používat obrazy jako ty. Asi to taky dělám, rozhodně bych chtěl, ale pořád opatrně. Aby si někdo něco nemyslel, nebo aby si právě někdo něco myslel, nebo... Tst, s tim myšlením! Prostě - přimělo zamyslet. A víc si pro mě Františku udělat nemohl.

Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 9.8.2017 > po-kus> Ahoj, děkuji, ona je každá rada drahá, asi to chce pořád škrtat, přepisovat, škrtat,..., občas se něco "vyloupne". Zdravím. Franta.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 10.8.2017 > "


.. :).
."
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 František Vyrut (Stálý) - 11.8.2017 > Zeanddrich E.> Děkuji za zastavení, uvažoval jsem o napsání skupin slov velkými písmeny. Zdraví Franta.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter