Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Pán dal jména všem zvířatům... z kolekce procházky
Autor: Ta dyta (Občasný) - publikováno 8.4.2003 (00:42:35), v časopise 9.4.2003

Člověk se prý odlišuje od zvířat (také) schopností mluvit, pojmenovávat věci abstraktními výrazy. Daní za řeč je asymetrie mozku a v souvislosti s tím duševní poruchy, které se snaží léčit například procházkami do přírody, kde opět pojmenovává zvířata a rostliny, a tak pořád dokola, takže se zdá, že lidstvo je odsouzeno ke zblbnutí. O můj duševní stav se stará náš pes. Ačkoliv mluvit neumí, dokáže celkem snadno – zato vydatně – jednoduchým řevem dát najevo, že procházka je nezbytná.

 

Putujeme kulturní krajinou širých lánů a jaro zuří. Zatímco v mých rodných lužních lesích teď dokvétají sněženky, kvetou sasanky a možná už i kukačky, tady se na kraji remízků jen sem tam ukážou kočičky, v lukách jen hluchavky a všechno to zelené, co pojmenovat neumím. Čerstvě zoraný a zvláčený pruh pole přilákal jako prostřený stůl plný lahůdek hejna havranů, holubů a taky několik párů čejek, které v tom množství soukmenovců úplně zapomněly na svojí povinnost, totiž bránit si svůj nový domov vyčítavým „kníha“ a nálety nad mou hlavou. Přibližujeme se k nim pomalu, chci je vidět co nejblíž a ověřit si pozorováním slova z atlasů přírody, aby abstraktno nabylo skutečného tvaru a asymetrie mozku se alespoň trochu narovnala. Ale je to marné, pokaždé se  náhle rozmáchnou všechny perutě najednou a hejna popoletí o kus dál. Jak se sakra tak lehce, rychle a bez řečí domluví? A jestlipak je trápí duševní choroby?

 

Jak tak přemítám, pes pobíhá od hnoje k mršině, vyhrožuje ostatním, zvlášť výhružně těm větším (tedy skoro všem) psům a vrhá se do katastrof. Dostává pak ode mne názvy rozličných zvířat, zejména kopytnatců, a také rozličných lidských charakteristik, zejména těch špatných. Asi už se od řeči neumím odpoutat ani na relaxační procházce, psovi jsou ovšem moje slova u ocasu. Naštvu se a relaxační cíl procházky je úplně v tahu, vracím se raději domů. Odpočívat se přece dá taky u hudby. „A man gave names to all the animals in the begining long time ago,“ poučuje mě Bob Dylan. No jasně, takhle ten kolotoč začal.



Poznámky k tomuto příspěvku
wiwinka (Občasný) - 8.4.2003 > neni to spatne...je to dobre
Body: 3
<reagovat 
Lian (Občasný) - 8.4.2003 > :-)) Hezký.
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 8.4.2003 > Oj. To je zdařilé.
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 8.4.2003 > :-)))
dobře napsané
Body: 5
<reagovat 
balsiker (Občasný) - 8.4.2003 >
Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 7.5.2003 > Lehoučce příjemné vyprávění.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter