Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Futhark (poezie o Runách)
Autor: Aaen (Stálý) - publikováno 1.10.2018 (14:11:57)




ᚠ ᚢ ᚦ ᚫ ᚱ ᚲ


Futhark (poezie o Runách)



 



Fehu ᚠ

Země a hojnost: dary jistoty.

 

 

Uruz

Síla vlévá se do tvé krve, odoláváš pevný bouřím a větrům.

 

 

Thurisaz

Jdu v opačném gardu. S hrdostí.

 

 

Ansuz

Runy jsem nazřel a moudrost věků.

 

 

Raido

Posvátné místo je pohyb a přesun.

 

 

Kaunaz

Jsem světlem na cestě!

 

 

Gebo

Dar ze srdce obdarovává, jsem soubytí a inspirace.

 

 

Wunjo

Zasloužená krása, radost a štěstí.

 

 

 


 

 

 

Hagalaz

Jsem nespoutaná příroda a odvrácená strana.

 

 

Nauthiz

Nedostatek je inspirací a předznamenává obrodu a velké štěstí, pokud máš vůli.

 

 

Isa

Jsem nehybnost, jsem čekání, jsem strnulost; a věz, mám svou chladnou krásu zimní krajiny a magického ledového ticha, praskotu ledu a vánic sněhu.

 

 

Jera

Sklizeň po velké práci a velká radost.

 

 

Eihwaz

Tis vzkříšení tě objímá.

 

 

Pertho

Jsem jabloň, žiju s přirozeností a plodím krásu.

 

 

Algiz

Šípy nepřátel odrážím v bezpečí.

 


Sowilo

Slunce naplňuje mou duši.

 

 

 

 


 

 

Teiwaz

Statečnost, vůle a pevnost odhodlání překonávají, pokud tvůj krok je čestný.

 

 

Berkana

Láska a objetí je domov.

 

 

Ehwaz

Bílý kůň nebes přináší inspiraci.

 

 

Mannaz

Ty – příteli, lidem a světu. Svět, lidé a přítel – Tobě. Já a Ty se držíme za ruce a podporujeme. A tak jsme jistotou, pevností, pevným poutem a radostí. Přátelství je dar a vztah.

 

 

Laguz

Jsem voda v proudu, pod tvým vědomím, jak jasné je mě poznat – a zahrnut budeš dary.

 

 

Inguz

S vášní spojuji se s tvou živoucí krásou.

 

 

Dagaz ᛞ

Jsem den a rozbřesk.



Othila 

Cti dědictví po předcích a rodnou zem. Bez kořenů nebyl by strom! Předávej dobré svým dětem.








--

Aaen Jan Kratochvíl
www.aaen.sweb.cz



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář sameface - 2.10.2018 > A co tím chtěl básník říct...tohle není báseň ani básnění.
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 3.10.2018 > To je Honzo skutecne vyznam tech run?
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 3.10.2018 > Martin> Ukáže čas..
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 3.10.2018 > Martin> Martine, myslím, že se tomu blížím. Cítím je takhle.

Samozřejmě jsem čerpal z nějakých zdrojů, o které jsem se opřel. A během jednoho rána jsem to celé najednou takhle napsal, do mobilu :) A pak jen malé editace. Jinak podle mě velmi relevantní publikace je Enoksen – Runy (lingvisticko-historická práce, nejsou to obvyklé pseudoesoterické pindy).

Nejsem akademický odborník na Runy, ale nějak mi překvapivě SEDNOU. Život člověka fakt dokáže někdy překvapit, dlouho mě nic takhle nezaujalo.. Ačkoli jsem se s Runami nějak potkával od mládí (ale to byla až pozdější, myslím, anglosaská varianta). No a tahle praseverská je prostě základ. A základ je jeden..
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter