Miroslav Langer (Občasný) - 24.4.2003 > Hackmane, měl jsem na mysli, že já bych o víceméně fyzikální teorii spíš referoval z víceméně fyzikálních knížek. Působilo by to věrohodněji.
Poznámka k poznámce: Vidět jinak než očima - to je pouze a jen zatemňování pojmu "vidět". Je to jen metafora, která se nedá vyvrátit, ale ze které se nedá ani nic jiného vyvodit než z metafor, proto pryč s ní při jakékoli argumentaci.
Poznámka k čmelákovi (i výtka k té teorii): Nejde vůbec o rychlost světla - ale vůbec nemusí jít o dokonalé potvrzení Bellovy teorie. Dva lidé, kteří se narodí na dvou koncích světa, nakonec budou mít oba dvě ruce. Mohou mít podobné osudy a oba mohou mít černé vlasy. A stejně
Ta teorie vychází z toho, že dvě částice, které vznikly společně, se odděleně, ale ZA STEJNÝCH OKOLNÍCH PODMÍNEK budou chovat stejně. A za předpokladu, že VŠE SOUVISÍ SE VŠÍM (nic proti, ale s potřebným dodatkem: vše souvisí se vším, ale ne se vším stejně důležitě), pak s tou částicí nebude souviset jen to, že byla kdysi s jinou částicí v jednotě, ale dost možná spíš to, která částice je teď vedle ní a jaké podmínky mají.
Ale to už vlastně jen omíláme dokola teorii motýlího křídla, která říká (jak známo), že mávnutí motýlího křídla nad Evropou (třeba) může způsobit uragán v Tichomoří. Avšak neříká (jak se někdy jaksi zaměňuje), že mávnutí motýlího křídla nad Evropou pravděpodobně způsobí uragán v Tichomoří.