čaro (Občasný) - 14.4.2003 > Filip Sklenar> Zdenka Zabu zase neznam ja, ale doporucuji a odkazuji se na Jaromira Kozaka, J. Svobodu a dalsi..., kteri u nas vydavaji opravdu velmi slusne a odborne knihy. Momentalne tu u sebe nemam svou milovanou knihovnu...a ani me nenapadaji zadni autori... To, ze nechapali nic, jen trochu matematiku, je ZAVADEJICI. Egyptanum se venuji hodne dlouho. (Ani cas, ktery nejakemu tematu venujes, neni meritkem, nemel by byt argumentem, protoze blbec by nepochopil urcite veci ani za cely svuj zivot.) Presto by to bylo na velmi dloooouho, popisovat jejich svet, chapani a mysleni v kazdodennim zivote... A osobne si to vubec neberu, nebooooj.
PS: Jen jsem zklamana tim barbarstvim "dnesnich Egyptanu", kteri nedokazi (tak jako cely svet) odkaz predku vyuzivat. Misto toho tam doslo k jakemusi kulturnimu i civilizacnimu upadku napric kazdou spolecenskou vrstvou. (Kdysi, kdyz urcitemu narodu vzali zem, musel ten narod putovat a hledat novou zem. Ta urcita postizena generace se musela starat o preziti v novych podminkach, a tak nebyl prostor pro nabozenske zvyky, vzdelavani apod. Jedinou hodnotou bylo prezit - ac civilizacne znehodnocen. Kdyz se ten narod zase "usadil" do sve zaslibene zeme, teprve pak zacal vzkvetat. Mentalni hodnota pak sla nahoru.)