Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kýč
Autor: netWoor (Občasný) - publikováno 4.2.2020 (08:32:14)
Je konečně klid. Ležící v trávě
si pomalu srovnávám myšlenky v hlavě
a sleduju mraky, jež oblohou plují.
Jak snáší svůj úděl a neprotestují,
když plaví se tam a za chvíli zpátky.
Život je krásný. Však bolestně krátký.

Je konečně klid. Bože dej, ať to přečká.
Na nebi hejna hus vykreslí véčka,
směřují za obzor, za teplem jihu.
Kdybych byl básníkem, napíšu knihu,
ač s tělem mladíka, s očima starce.
Jsem ale Nikdo. Vše mizí mi v dálce.

Je konečně klid. Stále koukám se vzhůru.
Oči však zhasly.

Pro krev na mundůru.


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Občasný) - 4.2.2020 >



vadí mi ty tři ..absolutismy, nahuštěné v závěru. Kdyby byl jen jeden, dalo by se to (snad) snést.



<reagovat 
 netWoor (Občasný) - 4.2.2020 > Zeanddrich E.> :)))) vim prd co tím myslíš :))))
<reagovat 
 Čtenář - 4.2.2020 > Zeanddrich E.> :)))) vim prd co tím myslíš :))))
<reagovat 
 Čtenář - 4.2.2020 > Zeanddrich E.> :)))) vim prd co tím myslíš :))))
<reagovat 
FrantišekL (Občasný) - 5.2.2020 > No jasně. Co stvořil Bůh, je kýč, co člověk ...
Ale vážně. Připomíná mi to Holanovu báseň Umírající na sadě. Předposlední dvojverší je rytmicky divné. Místo zdvihu před závěrem propad.
<reagovat 
 netWoor (Občasný) - 6.2.2020 > zkouška> Želbohu básničky klasiků nečtu a tedy to neznám. Vpodstatě kýčovitě popisuju krajinu, aby si čtenář řek, no to je ale blbina. Takovej pohodovej kýček. V předposledním dvojverší jsem chtěl, aby bylo zřejmé, že někde je něco jinak. Dotyčnej je mladík, ale oči mu zestárly tím, co viděl. Má touhy, ale ví, že se mu nenaplní. Pořád ale čtenář by neměl tušit, oč jde. To zjistí až v posledních dvou řádcích.
<reagovat 
FrantišekL (Občasný) - 6.2.2020 > Já to za kýčovitý popis nepovažovala. Ale když myslíš.
V předposledním verši jsi velmi neobratně vypadl z rytmu. lepší by bylo "stále koukám vzhůru" nebo , podobně jako v předchozí strofě " jen stále koukám vzhůru"
<reagovat 
 netWoor (Občasný) - 7.2.2020 > zkouška> :))))) rozumím ti. Ale jde o to, k čemu to melodicky vážeš. Já k prvnímu řádku druhý strofy. Tvoje verze má míň slabik. Teoreticky bych samozřejmě moh už v prvním řádku přidat dvě slabiky, aby začátky byly dycky stejný, ale tam se mi nechtělo, bo to má být jen takový rozběh. Ale děkuju moc za reakce. Kde můžu přečíst něco tvého?
<reagovat 
FrantišekL (Občasný) - 9.2.2020 > Je to složitější. Paralela k verši druhé strofy je jen teoretická.Tak úplně nesedí. Na slabiky zdánlivě vychází, foneticky ale ne. Tady nemáme místo k rozboru. V češtině jsou možné různé metrické kombinace, to věděli už pozdně renesanční a barokní básníci.Lepší by byla vazba na úvodní verš.
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 17.2.2020 > Nedalo mi to a dobře jsem udělal!
Jsem překvapen, že nečteš klasiky, prozože to řemeslo v současných básních těžko najdeš.
1 jediná chyba-mizí MI v dálce, vynechej MI, je tam navíc (metrum) a čtenář chápe i tak. Jinak opět jako předtím, PROBOHA, NIC NEMĚŇ!!
Vidím, že Zkouška- tentokrát je tu za ženu, na tebe dělá chytrou. Bohužel používá zřejmě opsanou stále stejnou frázi, takže nanic.
Zeandrichovi se zase nelíbí absolutismy ap, to se nezmění musí číst Soukupa a ne poezii, průměrnost mu vyhovuje, jenže to nikam neposunuje a není v ní vášeň, takže prd.
Až budu mít čas, přelouskám tvé další, zaujalo mě to... j.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter