Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Radeckého pochod životem
Autor: 4generace (Občasný) - publikováno 17.8.2020 (15:25:37)
Hra Radeckého pochod životem zachycuje významné mezníky vojenské kariéry nejslavnějšího vojevůdce narozeného vČechách a sloužícího neuvěřitelných 72 let, Jana Josefa Václava Radeckého. Tento muž měl mnoho důležitých a pro kariéru slavného vojevůdce nutných vlastností, ale také pár neméně důležitých lidských slabostí, mezi které patřila karetní vášeň, hazard a ženy. Právě tyto slabosti jsou ve hře akcentovány a vytvářejí zápletku a velkou otázku, zda se Radecký nechá pohřbít v císařské hrobce, anebo vlastně doslova prodá svoji tělesnou schránku bohatému židovskému dodavateli eráru, panu Josephu Gottfriedu Pargfriederovi, pro jeho horu hrdinů – Heldenberg. Hlavní postavou ale není ve své době velmi mocný muž, maršál Radecký, nýbrž jeho osobní sluha Vencl, který ho provází životem, a především svými glosami ukazuje poněkud neslavnou tvář doby – hrůzných dobyvatelských válek, národního osvobození Italů (Risorgimento), korupčních obchodů s vojenským erárem a zejména soukromý život Radeckého.Po celou dobu doprovází maršála také komtesa von Ewigkeit-Smrt, která spolu s vojevůdci oslavuje vítězství, „kosí“ vojáky, je ke všemu svolná, a nakonec laskavě a s pochopením prosvého hrdinu odvádí Radeckého do věčnosti. Věhlasný vojevůdce, přemožitel Napoleona, přesto zůstává nesmrtelným alespoň prostřednictvím díla hudebního skladatele Johanna Strausse st., který složil skladbu snázvem Radecký banket marsch.


Poznámky k tomuto příspěvku
Zeanddrich E. (Občasný) - 17.8.2020 >

Nevím sice, o co ..přesně jde v tomto případě, ale

osobnost maršála Radeckého:) mne zajímá
již dlouhodobě, ..., (i) jako výuková

látka ..značného form.átuv


Doporučil 
<reagovat 
ZDŠ Litovel 9A (Občasný) - 22.8.2020 > my z Litovla máme dojem, že tady je ukázka, že když dva dělají totéž muže výsledek všech stát za hovno...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter