Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Femme fatale
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 22.4.2003 (00:09:37), v časopise 5.5.2003

 

Femme fatale

Režie: Brian de Palma

Hrají: Antonio Banderas, Rebecca Romijn-Stamos

 

Osudová žena, aspoň tak, jak si ji představuje většina filmových tvůrců od 50. Let, je svůdná čarodějka, která loví bez milosti muže do svých osidel, až je nakonec úplně zničí.Tuto bohulibou činnost, z které asi největší radost budou mít feministky (i když i v tomto snímku by se určitě našly scény, které by se jim nelíbily) zasadil Brian de Palma do moderního prostředí a ozvláštnil jí rozpůlenými záběry a zajímavým střihem. Přesevšechno snímek nic nového neobjevil.

 

Blonďatá kráska jako nebezpečná svůdnice si ze začátku vede dobře. Při festivalu v Cannes na záchodě svede krásnou herečku a ukradne jí šperk v hodnotě 10 milionu dolarů. Místo toho, aby se však podělila o zisk se svými kumpány, neslušně z místa činu uteče. Klid ale nenalézá. V kostele ji rozpoznají její rodiče, kteří ji začnou pronásledovat. V patách má ale také naštvané lumpy. V momentě, kdy jí jeden z nich shodí ze schodiště, objeví se na posteli v bytě svých rodičů a zdá se, že si na nic moc nepamatuje. Od té doby se na plátně střídá femme fatale s černými a světlými vlasy, podle toho, zda je dobrá nebo špatná. Moc nevadí, že tyto role jsou podle všech pravidel úplně naruby.

 

Pomocí náznaků, které nám režisér doslova naservíruje na talíř, pochopíme, že život blondýny souvisí s tragickou nehodou v životě černovlasé. Normální příběh začnou přerušovat neobvyklé scény připomínající sny. Pro někoho mohou být tyto symboly méně srozumitelné, pro někoho více. To ale není podstatné. Ve filmu chybí stmelující činitel, který by spojil všechny akční a surrealsitické a dramatické scény dohromady. Romijn-Stamos v hlavní roli to bohužel není a  Antonio Banderas, který si svou roli smolařského fotografa zahrál s velkou vervou, také ne. Zkrátka za chvíli na vás začne zívat nuda.

 

V momentě, kdy už máte pocit, že by to mohlo stačit, vám režisér se škodolibým úsměškem naservíruje další várku iracionálně propojených scén, jakoby vám chtěl říct, že jich má na skladě mnohem víc. V tomto případě asi zapomněl na heslo méně znamená více. Když je konečně příběh ukončen (divák unaven) a vše zdánlivě vyřešeno, postavy visí ve vzduchoprázdnu a závěrečná scéna připomíná spíš spílání z rodinné ságy než konec detektivky. Nedostaví se žádná katarze, žádné ponaučení, ani logické vyústění. Přesto, že smekám klobouk před tím, jak byl režisér schopen sledovat na sobě nezávislé dějové linie, už se mi nelíbí, že nepřišel na to, jak je spojit.

 

Je škoda, že si tvůrci filmu tento velice zajímavý snímek lépe nepromysleli, mohl být rozhodně mnohem lepším než průměrným B – filmem honosícím se ještě k tomu dost nevhodným názvem

,, erotický thriller“.

 

 

.



Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 22.4.2003 > Vidím, že názorově se v podstatě shodujeme, napsané to máš také pěkně. Jediné, co mě překvapilo, je Tvůj názor, že to byli hrdinčini opravdoví rodiče. Jistě zajímavý nápad, ale domnívám se, že takhle rafinovaný Brian De Palma opravdu nebyl...
Body: 5
<reagovat 
Mildouch (Občasný) - 22.4.2003 > Snad jenom, že R. R. Stamos není tak úplně neznámou osobou, protože fanoušci X-Menů již netrpělivě nad připravovaným pokračováním, kde si opět střihne Mystique...
<reagovat 
čtenář TT - 8.7.2003 > Ale prdlajz. Laura jako okrade Veroniku. Kumpáni si myslí, že diamanty má prchající Laura. Tchán a tchýně si Lauru spletou se svoji snachou Lily. V jejich bytě potom ve vaně Laura sní. Ponaučena snem zachrání skutečnou Lily. Tím došlo k zásahu do osudu dalších lidí (např. Lily jedoucí na letiště předá řidiči kamiónu řetízek s přívěškem a ten potom o sedm let později zachrání Veroniku). Katarze se v závěru filmu dostaví. Veronika předá Lauře peníze (4 miliony $) a vysvětlí loupež.
<reagovat 
čtenář čtenářka - 16.7.2003 > přijde mi, ze si ten film trochu nepochopila. Ale to nevadi, je hezke, kdyz si ho lide dokazou vylozit ruznymi zpusobi a smysl to dava vsem. Myslim si, ze to je skveli film, protoze nechava pracovat nasi predstavivost.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter