Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Chicago
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 30.4.2003 (00:38:14), v časopise 12.5.2003

Chicago

 

 

 

   Do módy jdou staré fláky, jak v hudbě, tak i ve filmu. Proč ne? Sázet na staré věci se vyplácí. Nové věci nejsou moderní, protože existuje riziko, že se na nich dá prodělat. Po velkém oscarovém úspěchu Moulin Rouge je logické nasadit do distribuce film, který bude přinejmenším stejně tak úspěšný. A komu v Hollywoodu vadí dalších pár vydělaných milionů? Určitě málokomu -

 

   I když je nově uvedený muzikál, v hlavní roli s Catherinou Zeta -Jonesovou, důkazem toho, že se chladný kalkul vyplácí, Chicago za to nemůže. Jako divadelní představení hostilo Broadway už v roce 1975, kde se dočkalo velkých úspěchů. Pak dlouho čekalo na zfilmování a až v roce 1994 jeho práva odkoupila společnost Miramax, která jej právě letos přinesla do našich kin (možná je jakýmsi měřítkem, že film, který má úspěch na Broadway se ujme také na filmovém plátně) Zajímavostí je, že režisér Chicaga Robert Marshall má přes své dobré zkušenosti s choreografií, za sebou teprve jediný film.

 

  Proč tolik povyku pro nic? Souvisí to se sentimentem a steskem po starých dobrých časech. Příběh, který se vznikl ve třicátých letech, je divácky atraktivní hned z několika důvodů - nemůže nabourat jistoty staré a neohrozí ani jistoty nové. Životní osud třech paniček, které zavraždí své milence a manžely a nejsou za to dostatečně potrestány, svou nereálností a sociální tématikou neurazí diváky ani u nás, ani v Americe.

 

  Když se Roxie Hart (René Zellwegerová) po vraždě svého nevděčného milence dostane do vězení, přemýšlí kromě muzikálové kariéry také nad tím, jak se z něj dostat ven. Naštěstí v Chicagu bydlí právník Bill Flynn (Richard Gere), který jí slíbí, že ji to zaručí. ,,Kdyby Ježíš žil v té době v Chicagu a měl 500 dolarů, tak by byl venku“- zní zlatá věta, která se stala vizitkou muzikálu. Příběh nás dále uvádí do hry, kde se z bezcharakterních holek stanou před očima médií sladké, ale hlavně politováníhodné chudinky, které byly svedeny svými krutými protějšky. Manipulace s médii a její nebezpečí je jedním z mála poučení, které z toho plynou (loutková scéna z tiskové konference je technicky nejdokonalejší a asi nejpovedenější scénou vůbec).

 

  Chicago je ale hlavně muzikál, a tak se kromě trochu chudého dialogu setkáme hlavně s hudbou. Všichni tři hlavní protagonisti Catherina Zeta-Jonesová, Richard Gere ale i Renéé Zelwegerová jsou známi jako dobří herci, přesto však slušné pěvecké výkony by od nich asi nikdo nečekal. Ironické a kritické texty ukazují ženy, ne jako utlačované puťky, ale jako svébytné bytosti (i když vražedkyně), které už mají dost toho nechat si od mužů líbit jejich ústrky. Svůj song si vystřihne i R. Gere v roli vypočítavého právníka, který je přes svou amorálnost přesto asi nejsympatičtější postavou. Renné Zelwegerová jakoby rychle zapomněla na vzhled své Bridget Jonesové a její Roxie je sexy, i když stále je na ní znát malá neohrabanost. Přes všechnu pompéznost a slavné songy celek vyznívá dost monotónně. Z určité stejnorodosti se vymyká jenom píseň Celofane, kterou zpívá Roxiin podváděný manžel. Catherina Zeta- Jones jako Vilma Kellyová v hlavní roli byla za svou bezcitnost a hrdelní hlas oceněna Oscarem - oprávněně.

 

 Co říct na závěr? Chicago je prodejné, Chicago je skvělé, Chicago je i trochu smutné. Ukazuje svět, který se zdá být reálným. Svět, kde morálka nehraje roli a kde se každý musí postarat sám o sebe. Svět, kde hrají nejdůležitější roli peníze. Nechci polemizovat nad tím, nakolik se tato vize slučuje se skutečností, nad tím ať si(bude-li mít chuť) popřemýšlí každý sám. Důležité je, že Chicago je zábavné, je to film, který vás pobaví, přesto že ani sami nebude mít chuť. Naservíruje vám však zábavu přímo do klína, což je možná trochu škoda.

 

Kamera: Dion Beebe. Střih: Martin Walsh. Kostýmy: Colleen Atwood. Výprava: Andrew M. Stearn. Hrají: Renée Zellwegerová (Roxie Hartová), Catherine Zeta-Jonesová (Velma Kellyová), Richard Gere (Billy Flynn), Queen Latifah (Mama Mortonová), John C. Reilly (Amos Hart), Christine Baranski (Mary Sunshine), Colm Feore (Martin Harrison), Lucy Liu (Katherine Baxterová)

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Cum-ley (Občasný) - 30.4.2003 > Díky za poučení, je to svižně napsaná recenze a dobře se čte. Jen si přečti ještě jednou předposlední odstavec od místa "Nechci polemizovat...." trošku to tam stylisticky hapruje s tím přemýšlením a chutěma. A teď už si půjdu do kina pro nový nášup do klína :))
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 1.5.2003 > Pěkná recenze!!! Ještě jsem, jak jinak, neviděl (jako kdybych v poslední době něco viděl ), ale ani se mi nechce věřit, že by mě to mohlo zasáhnout tak, jako tomu bylo u Moulin Rouge, ale těším se! P.S. V té větě o polemizování chyběla čárka a pak se to trochu pletlo, tak jsem si dovolil to poopravit :o)
Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 6.5.2003 > Doporučovala bych Ti si to po sobě ještě jednou projít - na začátku máš v jedné větě dvakrát "přinejmenším", Broadway se píše jinak, a druhý pád od slova "tři" je "tří." Kromě toho, pokud si to dobře pamatuji, jde o osudy pouze dvou žen - objeví se tu sice ještě několik dalších, ale ty jsou pouze jakousi stafáží v pozadí.
Renée Zelwegerová na mě nijak sexy nepůsobí - celou dobu mi připadá jako nijak vzhledná puťka, která si hraje na hvězdu, přestože na to nemá parametry. Loutkovou scénu také považuji za výbornou. Co mi tam ovšem nezapadlo - i když je to možná pouze můj dojem - byla scéna popravy. Celý film je viděn z nadhledu, i vraždy jsou spíše humorné než kruté, ale tahle scéna mi přes jistou shahu po odlehčení paralelním vyprávěním připadá příliš tvrdá a realistická. I když film samotný se mi velmi líbil.
Osobní polemika s Kajmanem: Pokud se Ti MOulin Rouge líbil, pai bys z tohohle musel být nadšený, neboť je to o mnoho tříd lepší, skoro bych řekla nesrovnatelné.


<reagovat 
Tina (Občasný) - 6.5.2003 > ,,Víš Oplatko, někdy si říkám, co já bych si bez tebe počala?!!!"
<reagovat 
Andulka (Občasný) - 28.2.2004 > Chicago byl puvodne velmi uspesny muzikal, ktery se hral dlouha leta na Brodway. Reziser se to pokusil dat na platno a pokus byl uspesny.Na Chicago chodili lidi jako na muzikal a hlavne se podivat na skvele herecke/pevecke/tancici herce, kteri odvedli skutku velmi profesionalni praci.
Body: 5
<reagovat 
čtenář Šťural - 15.7.2004 > "Catherina Zeta- Jones jako Vilma Kellyová v hlavní roli byla za svou bezcitnost a hrdelní hlas oceněna Oscarem - oprávněně."
Oscara ale dostala jako - Nejlepší herečka ve vedlejší roli.

<reagovat 
nečekaná (Občasný) - 9.3.2005 > Přidala bych se ke Šťuralovi - Vadí mi, když autor v recenzi nemá v pořádku vlastní jména. Notabene která na konci /zřejmě odněkud vykopírovaná/ má dobře. Celkově se mi jeví být zápis průměrný, ale jsem zvědavá na další, kam se autorka posune.
Souhlasím s Oplatkou - ta scéna popravy mi taky přišla divná. Nepatřící tam.
Body: 3
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 10.3.2005 > Obavam se, ze Tina uz sem dlouho nepise - i kdyz je to skoda.
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 12.3.2005 > Mila necekana, na nic necekej a hned sem tu recenzi hod! Tesim se na ni!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter