Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Na prkna co znamenají svět
Autor: jaxitaxi (Občasný) - publikováno 29.4.2003 (11:05:09), v časopise 30.4.2003

NA PRKNA CO ZNAMENAJÍ SVĚT


Znal jsem jednu holku. Jmenovala se Anastásie, ale já ji říkal Ano, jelikož mi dělalo problémy vyslovit celé jméno. Byla to takový ten učený typ. Chtěl jsem ji něčím okouzlit, ale nevěděl jsem jak. Já, hospodský povaleč, kterého učenkyně přehlížela jak velbloud ledního medvěda. Bylo mi jasné, že pozvání na panáka, nebo lístky na fotbal, bude pro ni stejně nepochopitelné, jako když dáte chrobákovi místo jeho kuličky trusu zlatý dukát. Nezbývalo tedy než přemýšlet nad vhodným trusem pro učeného chrobáka.

Koupit jí nové brýle jsem neuměl, jelikož jsem nevěděl kolik má dioptrií, nebo zdali už to není dalekohled. Další nápad byl knížka. Jenže co? Já, jelikož jsem za celý život přečetl maximálně televizní program a to jen mimořádně, jsem přece nemohl vybírat dárek pro takovouhle čtecí mlátičku. A pak to přišlo. Moje myšlení vyvolalo bouřku. V hlavě blesk, v srdci hrom a v kalhotách déšť. Náhle jsem poprvé za život poznal co je to skvělý nápad. No co skvělý, dokonalý. Z ničeho nic jsem vyskočil, až jsem převrátil celý stůl i s půllitry ostatních štamgastů. ,,Lístky do divadla!", zařval jsem na celou hospodu. ,,Hele, vole, ty už radši víc nepij!.", komentoval mou radost vrchní. Neměl jsem čas mu něco vysvětlovat, chvátal jsem jak o život, jelikož jsem znal svého pamatováka, který stále stávkoval a naschvál vypínal.

Půl dne jsem běhal po městě a hledal nějaké divadlo. Až konečně. Vlítl jsem dovnitř a vyhrkl ze sebe, že chci dva lístky vedle sebe. ,,Srandičky si dělejte z někoho jinýho!", zněla překvapivá odpověď. Jelikož mi na tom hodně záleželo, místo zmlácení jsem se dal do trpělivého vysvětlování. On mi za to se stejnou trpělivostí zase vysvětloval, že nejsem v divadle, ale v museu. Jelikož jsem člověk inteligentní, ihned jsem pochopil, akorát mi bylo líto té ztráty tří hodin. Po dalších pár hodinách jsem objevil plakát s adresou divadla Semtamfór. Ana samozřejmě souhlasila, že prý tam ještě nebyla. Lístky byli hned na druhý den. Nedočkavostí jsem nemohl usnout, protože jsem v divadle v životě nebyl. Toho dne odpoledne jsem byl ještě u kamaráda. Pekli jsme husu a popíjeli. Na poslední chvíli jsem se odtrhnul a chvátal do divadla. Pozdě, už začli hrát. Hledal jsem vstup do hlediště, ale marně. Místo toho jsem vběhl na prkna, co prý znamenají svět. Moje funění, vytřeštěný výraz, umaštěná teplákovka a podnapilost vzbudila u diváků bouřlivý smích. Herci zachovali klidnou hlavu a zapojili mě do hry: ,,André, kdes byl celou dobu?". ,,Na huse, vole", perlil jsem ve svém hereckém debutu. Hra se ubírala náhle úplně jiným směrem a ze mě se stala hlavní postava. Na konci představení, při tzv. děkovačce, jsem neudržel své tělo a praštil s ním o zem. Bouřlivý potlesk ještě umocnilo moje zděšené zvolání; ,,Kde jsou záchody, ale rychle!".

To byste nevěřili jakou ze mě toto představení udělalo hvězdu. V divadle mám již stálé angažmá a jezdíme i do zahraničí. Nyní patřím mezi smetánku. S Anastásií jsme dokonce zasnoubeni a nyní si vybíráme dům, kde strávíme život jak dvě hrdličky. Hlavně co nejdál od těch pofidérních pajzlů, jelikož k smrti nesnáším a pohrdám tzv. hospodskýma povalečma.



Poznámky k tomuto příspěvku
Felipe (Občasný) - 29.4.2003 > Bajecne - dalo by se to jeste rozvest. Takhle je to vlastne osnova. Ale super osnova.
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 29.4.2003 > Připomíná to Šimka a Grossmana - a ty já ráda, takže za 1
Body: 5
<reagovat 
balsiker (Občasný) - 29.4.2003 > Tak to se mi vážně moc líbilo!!!
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 29.4.2003 > "V hlavě blesk, v srdci hrom a v kalhotách déšť." tahle věta mi vadí, přijde mi fakt dost laciná, oproti zbytku... ale jinak docela dobrý, až na ten závěr s naběhnutím na prkna, to se mi zdá dost očekávaný... jo a vážně je to fejeton????
Body: 3
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 29.4.2003 > zezačátku se mi to nechtělo číst, ale pak se to zlepšovalo a zlepšovalo... a dobry:)
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 29.4.2003 >

Tak to mě celkem pobavilo


Body: 5
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 29.4.2003 > Jenže Šimek s Grossmannem uměli česky a nedovolili by si v šesti větách za sebou pětkrát sloveso být.
<reagovat 
probably (Občasný) - 29.4.2003 >

Dávám jedna, ale jen proto, že jsem se po týdnu něčemu zasmála.Tak dík


Body: 5
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 29.4.2003 > Člověče, já na tom nebazíruji, ale tohle jsi mohl šoupnout mezi povídky. Ale líbí se mi to hodně, já jsem teda takový konec neočekával a pobavil mě. Jen si tak říkám, jaké by to bylo skvělé, být to napsané vybranou češtinou. Ale už to už ti tu asi kecám do stylu…
Body: 3
<reagovat 
MZF (Občasný) - 7.5.2003 > Asi si zahraji na černou ovci. Text mi přijde jako obyčejné vypravování. Nějaké vtipnější pasáže jsem v tom nepostřehl. Konec mi na tváři vzbudil lehký úsměv a trochu jsem si zakroutil hlavou.
<reagovat 
Luboš Pavel (Občasný) - 10.2.2006 > Vzpomněl jsem si texty, které jsem psal v páté třídě (bez urážky) chci tím říct, že jsem v páté třídě měl rád Šimka a Grossmanna. Taky nechápu proč je to mezi fejetony a asi se přidám k černé ovci MZF.
Body: 2
<reagovat 
čtenář PK - 31.1.2014 > Více povídek zdarma ve formáto e-knihy ke stažení na http://www.pkweb.eu/prodej/povidka-e-kniha/
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter