Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 28.9.
Václav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
KONCERT PSÍCH VOJÁKŮ
Autor: mefisto (Občasný) - publikováno 16.5.2003 (13:22:04)


egil (Občasný,Redaktor) - 28.7.2003 >

Takže až teď:)

 

Tento styl mi také není moc blízký, a to především proto, že příliš popisuje (rozhodně ne proto, co uvádí Stefan; v tomto případě to rozhodně není tak markantní a dramatické, jak to on nastínil). Slov je příliš mnoho; kdybys je třeba víc zrytmizovala, byl by z toho vcelku fajn písňový text, ale já od básně očekávám víc. Nevím, takto mi to přijde tak trochu ve stylu a lá Hrabě... Nic proti!

 

Je to dobré, ale občas by to chtělo škrt. Verš se liší od prozaické věty především tím (nebo by tomu tak alespoň mělo být), že je zatížen větším závažím sdělení. Místy jako by ti slova předbíhala obraz. Obraznost a metaforiku máš místy skvělou (což já považuji za hlavní punc potencionálního talentu) - viz třetí strofa....; ovšem v kontrastu ke třetí strofě je najednou ta čtvrtá příliš rozpopisovaná a ničím překvapující (překvapující ve smyslu: "sakryš - tak to jo"...:) - vysoko zavěšenou laťku třetí strofy příliš rychle a nezajímavě podskakuje.  

 

závěr: je to dobrá věc, ale jako celek poměrně nevyrovnané kvality, kdy ti skvělé momenty střídají momenty fádní a ničím zajímavé...

 

Máš smysl pro obraz a pro metaforu (!!), ale jejich verbální vyjádření se ti místy příliš roztrácí v popisnosti.

 

Ano, toto dílo má skvělou atmosféru, ale je dobré mít na paměti, že dobrou báseň dělá valnou většinou její jazyk. Člověk může mít bůhvíkolik skvělých a originálních nápadů, ale pokud se jejich vyjádření zhostí fádním jazykem, ztrácí jeho sdělení hodnotu v rámci poezie - a to tak, že fatálně.

 

V. Holan doporučoval mladým adeptům na řemeslo básnivé, aby zpočátku psali kratší sevřené útvary... Kdybys z této básně třetinu vyškrtala, druhou třetinu trošku zahustila a zbytek (třeba 3. strofu) nechala, byla by to jedna z těch top ten tady na Totemu..

 

Báseň je dobrá, místy na Totemácké poměry značně nadprůměrná, ale.... ještě by to trochu chtělo...

 

Tak... jestli ještě chceš (jestli tě můj laický textík neodradil), můžu se mrknout na ty dvě zbývající věci..:)

 


Body: 5
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli egil
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter