Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 21.9.
Matouš
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zapomenutý
Autor: MZF (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Lian (Občasný) - 27.5.2003 > Je to strašně nahuštěný, spousta myšlenek najednou. Každá by potřebovala rozvést, takhle je to jen souhrn nesourodých myšlenek, nebo tak něco. Nejsem zastáncem sáhodlouhých popisů, ale tohle je moc krátký. Podle mě.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 27.5.2003 >

viz Lian - Nikolaj Svajtoslavič by si zasloužil víc prostoru...

 

P.S. Jak to, že vydržel 13 let bez zásob?

P.S.S. "daň nedýchání" to je fakt pěkný obrat...


<reagovat 
jelen (Občasný) - 27.5.2003 > Nezávisle na Quotidianě mě zaujalo spojení "daň nedýchání", to je vážně pěkný, na to buď hrdej. Jinak se mně to líbí, mám rád polárnický čtení, jako mládě Jelení usínal jsem pod hlavou s Amundsenem-posledním Vikingem a Běhounkovejma Trosečníkama polárního moře a díky tomu mam teď křivý záda. Taktéž závod k jižnímu pólu a zápisky Umberta Nobila jsem přečet i zápisky Franklinovy výpravy, ale to jen na okraj. Obdivuju tvoji znalost reálií z různejch oblastí, ale vytkl bych ti zase a znovu to samý. Zkus napsat něco, co nebude patetický odzhora až dolu. V tom patosu se ti ztrácí člověk. A prosimtebe, nech je aspoň jednou zachránit (doufam, že teď nepíšeš poudačku vo Kursku),  ne vážně. Přečti si třeba ty Běhounkovy Trosečníky polárního moře, v tom je člověk v každý větě. Uber patos a hrdinskou smrt a přidej člověka, pak tvý postavy ožijou. Takhle žije jen výborně popsaný prostředí (tvoje znalosti reálií jsou fakt ohromující).
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 27.5.2003 > jelen> Díky za povzbuzení a taky za poznámku. Budu se snažit příště držet trochu lidštějšího pojetí a vypustím patos. Ale co já vím, jak to dopadne. Hlavní je ale psát, psát a psát...
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 27.5.2003 >

Reálie (na rozdíl od Jelena) neznám, ale mně spíš vadí některá jazykově (dosti) neobratná místa:

 

- "je vidět ležet" (netřeba komentovat)

- standardní - ne, že bych měl něco proti cizím slovům, ale sem se to nehodí (lépe běžný?)

- v této a následujících dvou větách 3x slovo "budova"

- spojka "avšak" - no, opatrně s ní...

- čtyři na tři metry veliká - to je ne zrovna spisovné vyjádření

- zima zakryla veškerou nerovnost - tj. jednu velkou nerovnost? Nebo spíš všechny/veškeré nerovnosti?

- zima zakryla nerovnost a její pokrývkou je led - pokrývkou zimy, nebo nerovnosti???

- v rohu je mnoho sudů, kdysi plné - nedržíš gramatický pád.

- největší četnost mají - nejsi ve statistice (lépe nejčetnější, nebo nejčastější - a nebo se vůbec vyhni spojení se slovesem "být", "mít")

- dnes již ví (jo, to mi připomíná Šimka s Krampolem: "Zklamal jsem, již to vím" )

 

Navíc - pochybuju, že by zůstal i v SSSR jediný člověk na jednom místě 17 let (před koncem zásobování) bez vystřídání nebo doplnění. A už vůbec pochybuju, že by zůstal 13 let po konci zásobování..... A že by tam neměl kompas??? (I když uznávám, že s bez něj je ten konec působivější.)

 

P.S. - no jo, já už vím, proč nedostal 13 let zásoby: Zásobovači nenašli dveře ("Dveře těžko hledat")


<reagovat 
 jelen (Občasný) - 27.5.2003 > Okino> Nemyslel jsem konkrétní reálie a také mi připadne podezřelé, že by ho nikdo nepostrádal, rodina, kolegové. Vědci se na stanicích pravidelně střídají a mezi stanicemi funguje komunikace, dále by asi někdo postrádal jím sebraná data. Myslel jsem, že zná reálie natolik, že může psát povídky z různých prostředí v reálnym koloritu.
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 27.5.2003 > Okino> Veliký dík za tvé rozepsátní. Beru každé tvoje slovo jako veliké ponaučení a do budoucna se budu snažit vyvarovat tomu, co jsi mi vytknul. Co se týče toho kompasu, přemýšlel jsem nad tím, bylo mi jasné, že jej tam musel mít, ale odhadl jsi to přesně - konec by nebyl natolik působivý. A těch 13 let je přehnáno, ale zase jen kvůli působivosti (i když si uvědomuji, že je to možná na škodu).
<reagovat 
 Miroslav Langer (Občasný) - 27.5.2003 > jelen> Jelínku, klid . Souhlasím, že kolorit (reálie) umí  Tak se nečerti
<reagovat 
 Miroslav Langer (Občasný) - 27.5.2003 > MZF> 

ehm - vyvarovat toho (vyhnout tomu).

 

Nakonec - dobrý autor si může dovolit i gramatické chyby, ty mu opraví redaktor v nakladatelství. Tak máš dvě cesty - buď se naučit gramatiku, nebo se stát dobrým autorem


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter