Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Návody
Autor: Skafloc (Občasný) - publikováno 19.6.2003 (07:55:15), v časopise 22.6.2003

Návod

Snad každý muž je až nadosmrti dítětem, a tento stav se projevuje v mnoha situacích a mnoha způsoby. Jeden z nich, který jsem pravděpodobně zdědil po svém otci, je nechuť používat návody, protože přečíst si, jak se co dělá, je vlastně prohra. Každý správný chlap musí umět vyzrát nad technikou po svém. Zakoupil jsem pumpu na topení, protože ta stará byla slabá a v horních patrech domu nezvládala vytlačit dostatek vody. Když jsem ten zázrak techniky doma rozbalil, smála se na mě, zelená, malá a poddajná. Vždyť je to prosté, řekl jsem sám sobě, a dal se do práce. Chtělo to prostě jen odšroubovat oba konce přívodních trubek od staré pumpy, tu pak vyhodit a místo ní tam napasovat tu novou. Práce tak na čtvrt hodinky.

Chopil jsem se klíče a povolil závity. Z potrubí, kde  zaručeně neměla být voda, se na mě vyhrnula celá potopa. Než jsem našel kýbl a hadry, byla kotelna zaplavená do výše prahu u dveří. Sušení trvalo přes půl hodiny a já byl lehce znechucen. S gustem jsem vyhodil starou pumpu a cestou do popelnice jsem si na ní, s pomocí kladiva, spravil náladu. V kotelně jsem vyňal tu novou z krabice, a zpod ní na mě vykoukl návod. Ignoroval jsem ho. Jen se koukej, jak tě převezu, říkal jsem mu v duchu.

První nedostatek jsem objevil záhy. Místo, kam měla být instalována nová pumpa, bylo v úzkém prostoru mezi kotlem a stěnou, kam se mohlo jen z boku, a navíc se člověk ještě ohýbal přes roh kotle, tvoře tak svým tělem cosi jako paragraf. Vzal jsem ten výdobytek poslední techniky a pokoušel jsem se ho nacpat mezi trubky. Deset minut jsem to zkoušel, bez úspěchu. Pumpa byla o dva milimetry delší, než měla být. A tak jsem tam napůl ležel, na půl balancoval, oči na vrch hlavy, a pilníkem zmenšoval trubky. Můj odpor k této práci stoupal, a z rohu se na mě škodolibě smál onen návod.

Bylo dopilováno, a já nasadil pumpu na její místo. Zašrouboval jsem závity a pustil vodu. Voda tekla všude, jen ne trubkou, takže jsem nanovo sušil celou kotelnu.

Bylo mi už špatně z práce ve stísněném prostoru za kotlem, který neustále mačkal mou dutinu břišní. Ještě třikrát trubky netěsnily, a ráno se přehouplo v odpoledne. Totálně vyčerpán jsem naposled utáhl závity, a s vítězným gestem ve tváři jsem pumpu zapnul.

Její spokojené brumlání působilo jako balzám na moje nervy. Člověk opět zvítězil! Ale za jakou cenu? Záda mě bolely, na břiše jsem měl modřiny a od prachu mě pálilo v krku. A v rohu se stále poťouchle usmíval návod k instalaci a použití. Natáhl jsem se pro něj a zvědavě jej otevřel, jen tak pro klid duše, říkal jsem si, co mi asi poví inteligentního, na co bych sám nepřišel? A tam, na první straně, stálo palcovým písmem:

 

Montujte na čistém, a dobře přístupném místě.

 

V té chvíli můj krevní tlak dosáhl vrcholu a já navždy zanevřel proti návodům, neboť jsem přesvědčen, že jejich čtení může člověku vážně ublížit na zdraví.



Poznámky k tomuto příspěvku
Skafloc (Občasný) - 19.6.2003 > Ech... omlouvam se, za chybejici milimetr vlevo ani za mrnave pismo na konce nemuzu.... je to nechtene. :)
<reagovat 
Lian (Občasný) - 19.6.2003 > Jo a ta jednička
Body: 5
<reagovat 
MZF (Občasný) - 19.6.2003 > - "...byla slabá v horních patrech..." - pravděpodobně ti tam chybí "a".
- "...vyhrnula celá potopa..." - celá vyřaď. Narušuje to text a každý si pod slovem potopa představí moře vody, takže je zbytečné vodit čtenáře za ručičku.
- částečně bych omezil "to, tu, ta..."
- místy podivný slovosled

Celkově slušné.
Body: 3
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 19.6.2003 > celkove souhlas s MZF, snad jen to "celá"...to me nerusi a tak nejak to tam patri...jen jednu poznamku, vyraz ve tvari bych bral, ale gesto uz ne :)...jinak docela pobavilo, fajn cteni
Body: 3
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 19.6.2003 > Tak to mě pobavilo.
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 19.6.2003 > opraveno ;o)))
stylově pěkné, obsahově pobavilo - jo, chlapi!!! ;o))
Body: 5
<reagovat 
stefan (Občasný) - 19.6.2003 > presne..-))ale ted abych s podobnym nametem pockal..((
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 19.6.2003 > Snažila jsem se to opravit, ale taky mi to nejde...:-(( Jináč je to moc hezký..ze života :-)) nejen chlapi maj tyhle problémy....
<reagovat 
 Skafloc (Občasný) - 19.6.2003 > Lian> Dekuju, uz je to citelny ;)
<reagovat 
Bell (Občasný) - 20.1.2006 > Jo, typicky mužká záležitost, pokus - omyl a když nepomůže nic a katastrofa se blíží, zbaběle šáhne po návodu (manuálu, a pod.). Bezvadně napsané, vtipné, přesné.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
JanaM (Občasný) - 9.5.2011 > uchuchu :-DDD, né že bych byla škodolibá, ale ač jsem žena mám stejnou hrdost, v tomto, jako muž, takže naprosto chápu!!! :-))))) Strašné, ale viděla jsem sebe :-)))
Líbí, i slovosled :-)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter