Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Přelet nad loutkářským hnízdem
Autor: Kateřina (Občasný) - publikováno 27.10.2000 (11:35:10), v časopise 30.10.2000
Naivní divadlo Liberec, Historky
Naivní divadlo Liberec, Historky
Přelet nad loutkářským hnízdem

Přelet nad loutkářským hnízdem je oborová přehlídka loutkových divadel, otevřená širokému spektru divadelních skupin, tedy nejen statutárním divadlům, ale i nezávislým skupinám a amatérským souborům. České loutkářství je jedinečné v možnosti porovnávání amatérských a profesionálních souborů jedním metrem. Toto srovnávání umožňuje právě Přelet, pro který jsou vybírány nejlepší inscenace uplynulé sezóny. Přelet se letos koná již po desáté, tentokrát v Divadle mimů Alfréd ve dvoře, v Pidivadle na Letné a v Divadle Komedie, ve dnech 3.-5. 11. 2000. Přelet nad loutkářským hnízdem pořádá České středisko UNIMA a Sdružení pro vydávání časopisu Loutkář ve spolupráci s hlavním městem Prahou a s Divadlem Komedie za finanční podpory Ministerstva kultury ČR.

Přehlídka se poprvé konala v roce 1991 a jejím hlavním organizátorem a autorem názvu byl Luděk Richter. Přelet se odehrával v Žižkovském divadle, v Divadle Na zábradlí, v Divadle Minor, a v Divadle v Dlouhé. Každoročně se jí účastní asi deset souborů, a to zhruba třetina z řad statutárních divadel, třetina z řad nezávislých skupin a zbytek tvoří výběr z amatérských souborů.
Vstupenky na dětská představení v ceně 60 Kč (30 Kč děti, studenti, členové UNIMA) a na večerní představení 100 Kč (50 Kč děti, studenti, členové UNIMA) budou k dostání v pokladně Divadla Komedie od 16. 10. 2000. Pokladna je otevřena pondělí až pátek 11-19 hod., v sobotu a neděli 13-19 hod., tel.: 02 24 22 27 34.
Výkonná produkce: časopis Loutkář, Nina Malíková, Kateřina Čejková, Celetná 17,
110 00 Praha 1, tel: 02 24 80 91 31 /132, tel+fax: 02 232 60 28.

Historky Šest bajek bajkaře La Fointaina si na jevišti mezi sebou vypráví a předvádí skupinka herců. Uvidíte například O lišákovi a kyselých hroznech a O zajíci a želvě

Podobizna Malíř Čartok zásluhou (spíše vinou) nečekaně nabytého jmění rezignuje na vlastní tvorbu. Stejně se vede souboru, korumpovanému potencionálním sponzorem. A ty konce!?

Zachraňte vojína Kuřátko Představení vzniklo inspirací pohádky F. Hrubína Kuřátko v obilí a pohádky S. Spielberga zachraňte vojína Ryana. Tím je snad řečeno vše.

Křížová výprava Loutkové představení absurdní minikomedie známého francouzského umělce. Hrají dva herci s doprovodem kytary.

Rozum a Štěstí, známá pohádka o pasáčkovi vepřů, kterak díky Rozumu a Štěstí k princezně přišel. Tato dramatizace vychází z pohádky Jana Wericha.

Sávitrí Příběh indické princezny, půvabně zpracovaný jako stínoherní loutkové divadlo.

Gogo a Chru Chru Tři krátké příběhy, jejichž hlavním tématem je honba za jídlem a co je maňásek schopen pro jídlo učinit.

Hamlet Originální loutkové provedení známého příběhu od Williame Shakespeara. Hamlet jako loutkový velkofilm.

Don Giovanni Šarmantně feministické podání příběhu slavného svůdníka tentokrát z pohledu ryze dámského souboru z Českých Budějovic.

O Mrazíkovi Loutková komedie podle ruské národní pohádky, která má mnoho úprav a variací. Tentokrát se setkáte s hodnou Mášou a hloupou Parašou, které budou po zásluze odměněny v království kouzelného děda Mrazíka.

Jeminkote, Psohlavci půvabné, záživné, mnoha cenami ověnčené vyprávění z školních čítanek o Kozinovi, Lomikarovi, a tentokrát i o Kašpárkovi.




Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 13.12.2000 > Chtelo by to víc napsat o jednotlivých
představeních. A ne jen zběžne informace. Pokud doplníte rád si přečtu
Děkuji. BUFO
<reagovat 
Čtenář - 13.12.2000 >
Body: 1
<reagovat 
Čtenář - 24.2.2001 > Nuda nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnuuuuuuuuuuuuuuuuuuddddddddddddddddddddaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter