Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Stan Čelo - muž s levorvérem
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 5.9.2003 (10:47:56)

 

Strhující, leč pravdivý příběh mladého cestovatele, svalmena a trapera.

 

 

Obsah:

1. Příjezd do Ameriky

2. Potyčky

3. Málem mrtev

 

 

 

Malá ukázka:

 

Tam jsem vstoupil do salůnu a řekl: “Dvě limonády a biftek s bramborem”.

Všichni ztichli, jen jeden svalmen řekl: “Dej si brandy, pápěrko, a necucej tu limonádu!”

Vytasil jsem levorvér a ve vteřině ležel muž s kulkou v hlavě.

Všichni byli vyjeveni a jeden řekl: “Stan Čelo!”

“Jo,” odvětil jsem.

“A co si přejete?” řekl břicháč za pultem pln dobroty.

“Už jsem řekl,” zařval jsem.

Hostinský mi přinesl dvě kofoly a biftek s bramborem.

Sedl jsem si u stolu, který byl nejmenší a nikdo u něj neseděl. Dal jsem se do biftečku s chutí. Zatím odklidili tu mrtvolu. Tímto kouskem jsem u těch yeankejů získal respekt. Za 5 minut byl bifteček ve mně. Řekl jsem si ještě o hrachovku. Tu jsem si dal dvakrát. Všichni na mě tak divně okouněli a s úctou lezli pryč. Za chvíli jsem byl v hostinci sám. Zaplatil jsem a šel pryč. Skočil jsem na koně a odcválal.

 

 

undefined

 

PÁR SLOV O AUTOROVI:

Stan Vašina, na divokém Západě známý též jako "Stan Čelo", se narodil roku 1966 ve Strašnicích.

Již od útlého mládí se u něj silně projevoval smysl pro čest, pravdomluvnost a ryzí gentlemanství. Vždy se zastával slabších, zejména pak žen, a hlasitě upozorňoval na bezpráví, páchaná na těch, kterým svými vlastními silami pomoci nedokázal.

Níže zveřejněné dílo vzniklo v roce 1976 ve školní družině ZDŠ Kladská 1, Praha 2 - Vinohrady. Autor jím pružně reagoval na odklon zájmu svých spolužaček směrem ke spolužákovi Vítku Haškovcovi, který se zabýval tvorbou vědeckofantastických povídek.

Jana Martínková (nyní Vašinová)

 

 

Slovníček:

yes - ano

thank you - děkuji, dík

sir - pán

mister - pán

cowboy - pasák krav

yeankej - muž žijící na západě

 

 

zde je text celý:  http://sweb.cz/vasinasi/stan2.html



Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 4.9.2003 > Smekám, smekám, kam se hrabou moje rádoby vtipný slinty :o))))) Jo, jo, jo!
<reagovat 
Čtenář - 4.9.2003 > Jo, sorry, čtenář byl kajman, nějak jsem se nechtíc odhlásil...
<reagovat 
delikt (Občasný) - 5.9.2003 >

!!!!!!!!!!!!

Plizive pocatky predbudouci schizy :-))))


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.9.2003 > Delight>


Psychiatr mi řek
Když mě tak s úsměvem poslouchal
Diagnóza je jasná
Jaká, ptám se
A on pravil:

Štěstí

27.2.2002
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 5.9.2003 > hubert> !!!!
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.9.2003 > Delight> ten modrej s tim jazykem mi připomíná indiána "Sedm vlků"...
<reagovat 
Monty (Občasný) - 5.9.2003 >

Já v tom teda žádnou schízu nevidím, autor mi připadá velmi konzistentní a v pohodě sám se sebou (viz nonšalantní úsměv a frajersky přimhouřené oči za skly kostěných brýlí na zdravotní pokladnu) a na rozdíl od rozervaných básníků, literárních štvanců apod. v tom má jasno. Tasí levorvér a hotovka.


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.9.2003 > Adora> 

brýle to byly vemi kvalitní!!! 

můj zrak však ovlivnily minimálně, stále vidím více...

jelikož již od mládí zkoumám různorodé věci a jevy společenského života...


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.9.2003 > Adora> levorvér vyndám z šupliku nato tata...
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 5.9.2003 > Kdepak,neni nad detskou fantazii a primocarost:-)
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 5.9.2003 >

Ostatně i jiná Tvá školní díla jsou pozoruhodná!


Body: 5
<reagovat 
Kolben (Občasný) - 5.9.2003 > Geniální méno Stan Čelo. Ovšem ta poznámka dole je super: Autor jím pružně reagoval...
Body: 5
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 5.9.2003 >

Asi bych sice milovala Vítka Haškovce, když vidím tu tvářičku budoucího intelektuála,

ale roztomilej textík a hlavně levorvér mě dostaly! :-)


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.9.2003 > HáDé!> 

nechci být podlý udavač, ale Vítek Haškovec byl velmi tlustý chlapec!!!

já naopak velmi sportovního vzhledu a plný šarmu !!!!


<reagovat 
Cirilla (Občasný) - 5.9.2003 >

dostala jsem chuť na kofolu a  hrachovku, mlask!

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.9.2003 > cirilla> já mám chuť na bifteček! a na kofolu též... asi si ji skočím koupiti...
<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 5.9.2003 > Super! :-)
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 5.9.2003 > málem mrkev!!!
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.9.2003 > Kelly> třetí díl má jednu vadu, a to tu, že neexistuje...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 5.9.2003 > to mě až zas tolik nepřekvapuje
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 5.9.2003 > muhehe...sem se malem poprdel  v sestnacti jsem byl v prechodu (od mayovek k chlastu ;)
Body: 5
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 5.9.2003 > :-))
Body: 5
<reagovat 
Danny23 (Občasný) - 5.9.2003 > pěkný, četl jsem už na písmáku...
Body: 5
<reagovat 
barlach (Občasný) - 5.9.2003 > Jo. Anebo snad? YES?
Doporučil 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 6.9.2003 > Bezva!!
Body: 5
<reagovat 
Sigmund Freud (Občasný) - 5.9.2003 > Bylo by možná na místě poznamenat, že zálibu v dobrodružné literatuře, konkrétně v mayovkách, měl např. Adolf Hitler. Jak píše kolega Fromm, ještě ve svých šestnácti letech verboval hochy ke hře na indiány, přestože jeho vrstevníci měli již převážně jiné zájmy.

Nevím arci, kudy se ubíraly kroky nezletilého autora v tomto případě, ale každopádně bych jej rád čas od času viděl ve své vídeňské ordinaci.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.9.2003 > Sigmund_Freud> 

mám svého lékaře, děkuji...

v šestnácti jsem již holdoval alkoholu, ne westernovým knihám...


<reagovat 
 delikt (Občasný) - 6.9.2003 > Sigmund_Freud> Vážený pane doktore, Váš kolega Fromm toho vůbec moc nakecá!  !
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.9.2003 > Delight> Fromm je dobrej, ale S.Freud je lepčí! 
<reagovat 
jakpro (Občasný) - 7.9.2003 > to je teda nářez...
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter