Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí v kolekci Z deňýčku týraného rodiče IV. z kolekce Vytrženo z deňýčku
Autor: Yfča (Občasný) - publikováno 29.10.2003 (08:35:50), v časopise 8.11.2003
další v kolekci>
Dneska se Káťa přihnala ze školy, svalila se do křesla, tašku s učením poslala pomocí lehkého kopance pod stůl a poté pravila, že se v pondělí nechá přezkoušet z dějepisu. "Víš, mami, já to mám mezi jedničkou a dvojkou a na vízo bych ráda dostala jedničku, tak úču poprosím, aby mě vyvolala," vysvětlovala. Pochválila jsem ji, přičemž jsem pozitivně zhodnotila radostnou skutečnost, že v ní konečně doutná zájem o studium. "Co se teď vlastně učíte?" otázala jsem se. Dlouze se zamyslela a potom prohlásila: "Člověče, já ti ani nevím, a to jsme dneska měli děják..."

*

Celý den se proháněl pražskými ulicemi nepříjemný ledový vítr a po poledni se strhla parádní průtrž mračen. V té době jsem naštěstí seděla u své zákaznice, které jsem přivezla daňové přiznání. "Teda, mami, to byl slejvák," volala mi Káťa jakmile dopadla poslední dešťová kapka. "Chytlo mě to kousek od baráku a než jsem doběhla domů, tak jsem byla durch! Jsem zmrzlá na kost!" Nakázala jsem jí, ať si vleze do vany s horkou vodou, aby zase nestonala. "A potřebuješ ještě něco?" zeptala jsem se nervózně. "Ne, nechci nic, já ti vlastně volám jenom kvůli tomu, abych ti řekla, že ta nová řasenka, co jsem si včera koupila, se v tom dešti ani nehnula!"

*

"Představ si, že jsme dneska psali test z fyziky! Hádej, jakou mám známku," vychrlila na mě Káťa, když se vrátila ze školy. Pokrčila jsem rameny. "Sardel?" zatipovala jsem si. "No dovol," rozčílila se, "dostala jsem dvojku!" "To tedy čumím," pravila jsem. "Já taky," odvětila, "já jsem se totiž vůbec neučila..."

*

Kačaba začátkem minulého týdne za vydatné pomoci spolužáků kompletovala herbář, aby ho mohla v určený den předat učitelce přírodopisu. Dnes mi oznámila, že dostala za tři. "Proč máš trojku?" podivila jsem se, neboť mi tvrdila, že by z ní měl Mičurin radost. Pokrčila rameny. Potom mi podala desky s vylisovanými rostlinami. Zjistila jsem, že vyrobila jenom třináct placatin (odevzdat měla dvacet), navíc mělo několik zástupců české flóry zajímavé názvy. Nejvíc mne zaujal jahod zahradní a kopřiva pálivá...

*

Nechtělo se nám vařit, proto jsme zaskočili do Rustiky na večeři. Během čekání na jídlo jsme listovali denním tiskem. "Tati," ozvala se Káťa, "tady píšou, že sameček osmáka degu, když touží po samičce, vydrží celej den řvát. To ty taky, viď!?!"

*

"Káťo, můžeš mi vysvětlit, proč nenosíš podprsenku, když jsi ji tak nutně potřebovala?" zeptala jsem se přísně své lehce vyvinuté dcerušky. Nedávno totiž požadovala, abych její intimní šatník vyšperkovala hned dvěma kousky (to jsem samozřejmě coby chápající matka učinila). Zvedla oči od učebnice dějepisu a prohlásila: "Proč nenosím podprdu? Přece kvůli tomu, aby se mi nepomačkaly prsa!"


Poznámky k tomuto příspěvku
Flegmatik (Občasný) - 29.10.2003 > Skvělé čtení, nedoporučuji konzumovat během toho jakékoli nápoje. Při předposlední historce jsem se totiž poprskal kávou.  Ve vaší (trošku bláznivé)rodině bych chtěl strávit alespoň pár hodin.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 29.10.2003 > Předposlední a poslední!  Ty tvoje deníčky mám moc rád.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 29.10.2003 > Osmák degu vede!
<reagovat 
Lian (Občasný) - 29.10.2003 >  Ty děti........
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
.......... (Občasný) - 29.10.2003 > skvělý jako vždy:) díky:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Silona (Občasný) - 29.10.2003 > Umíš to svoje "trápení" s dcerou nádherně popsat. :))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Ychtil (Občasný) - 29.10.2003 > Osmáka si až moc dobře pamatuji. Do Rustiky už pomalu nesmíme, skoro pokaždé tam Kačaba něco provede.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Mishka (Občasný) - 29.10.2003 > osmak favoritem :)
Body: 5
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 29.10.2003 > Jsem na hodině, spolužáci prezentují a já mám co dělat, abych se nesmála nahlas tak alespoň se smajlíkama
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 29.10.2003 > Osmák je nejlepší...zvídavé dítě:-)))
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 29.10.2003 > Pobavilo mě to!!
Body: 5
<reagovat 
Kačaba (Občasný) - 29.10.2003 > To s těma prsama si sem dávat nemusela. Stačí žes to dala do deníku na internet. Potvoro!!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 29.10.2003 > :o)
Body: 5
<reagovat 
NewOld (Občasný) - 29.10.2003 > ..nebýt tebe a tvých životem bohatých myšleneček, asi by se mi nechtělo ráno vstávat  ..díky...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Montrealer (Občasný) - 29.10.2003 > Sgr> 

Opačnej případ. Jelikož mám internet připojený přes telefon a večer jsou levnější sazby, sedám k tomu za tmy...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
hajka (Občasný) - 29.10.2003 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Cat (Občasný) - 29.10.2003 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
layla (Občasný) - 5.11.2003 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Vilda (Občasný) - 26.11.2003 > Super!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 28.1.2004 >  z dcerušky něco bude
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 6.3.2004 > Simonka> to je jednou jistý!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fgjka (Občasný) - 14.3.2004 > Nápadně mi to připomíná Yfču z lehce konkurenčního serveru..pism*.cz
takže nemůžu jinak..
Body: 5
<reagovat 
 Yfča (Občasný) - 20.3.2004 > fgjka> 
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 11.7.2005 >

absolut ma nezujíma, či je to hlbšie literárne pojaté, pre mňa áno - je to paráda, hneď som mala pred sebou svoju dcérenku :)

 

otázku: čo sa učíte... už som sa naučila dávať tak, aby na mňa nepozerala, či som nespadla z višne (nenaučila)

 

...keď bola cca 4-táčka, učila sa anglické slovíčka 5-8 minút, zavrela zošit akože skončila a chcela ísť von. Já som sa jej spýtala, nemusela som sa, ale skutočne mi to pripadalo zázračné, tých 5-8 minút ---

- To už tie slovíčka vieš?

- Ty si myslíš, že my cez prestávku máme viac času?

 

toto som predychovala riadne dlho, dôvod jak delo...  


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 1 2 3 4 5 (6) 7 8 11 12 13 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter