|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Rozhovor se světoznámým slovenským trumpetistou Deczim v Mostě
Pětašedesátiletý hudebník oslovuje na čtyři generace. Hraje na americkou trumpetu, sedmatřicítku Bach, a jeho osobitý hudební styl patří do moderního jazzu, okořeněného nesčetnými skvělými improvizacemi.
Laco Deczi, původně Slovák, dnes spíš Američan, přišel na počátku 60. let do Prahy. Zde působil v jazzovém kvintetu SHQ Karla Velebného, v Reduta kvintetu a v roce 1967 založil vlastní sexteto Jazz Cellula. Současně byl členem JOČRu a vystupoval též v duu s kytaristou Zdeňkem "Sarkou" Dvořákem.
Od roku 1985 žije Laco Déczi v New Yorku, kde vede skupinu "New York Cellula". V této skupině hraje na bicí i jeho syn Ladislav "Vajco" Déczi . Pravidelně vystupují v jazzovém klubu na 70. ulici v New Yorku. Laco v New Yorku vlastní také nahrávací studio.
Deczovi fanoušci si v blízké době budou moci na našem serveru zasoutěžit o tři CD, tričko a plakát. První CD je Lacovou novinkou, zbylá dvě vydali kolegové z kapely Steve Clark a Walter Fischbacher.
Rozhovor s Lacem Deczim:
Jak se vám hraje se synem Ladislavem "Vajcem" Deczim?
Dobře. Mám to štěstí, že už nemá kapelu a mohu ho tedy brát s sebou na turné.
Vystupuje s vámi také mlaďounká zpěvačka Týna...
Je to dcera Zdendy Fišera, nynějšího kytaristy Celluly. Je jí dvacet a studuje muziku. Hraje na klasické piano, na kytaru,...
Na vaše koncerty chodí šestnáctiletá mládež s dredy stejně jako sedmdesátníci. Čím myslíte, že oslovujete tak široké posluchačské spektrum?
Ti mladí mají rádi latinu. Někdy říkají: "My nerozumíme tomu, co hrajete, ale líbí se nám to." A ti "staří" zase nezůstali jen u "starého" jazzu.
Co vás po koncertu nejvíc bolí?
Když člověk zahraje na hovno, to potom bolí...
Kde jste vlastně doma?
Teď v Americe, ale tady je taky náš domov. Vždycky, když s klukama z kapely přejíždíme české hranice, říkají: "A jsme doma."
Děkuji za rozhovor.
D. Svobodová |
|
|