Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Poezie podzimního rána?!
Autor: BlueSky (Občasný) - publikováno 18.10.2003 (00:48:44)

Poezie podzimního rána?!

 

   Lehký opar,převalující se nad chodníkem, něžné světlo, linoucí se z lampy, chladivý vzduch, laskající plíce chodců......HOUBY!


   Dnes ráno mě proti všem zvyklostem pes probudil už v pět, ano, v 5! hodin a nevybíravě se dožadoval  vyvenčení (kňučel a co hůř, okusoval mi končetiny ).  Omámená spánkem, zubožená  chřipkou,vypotácela jsem se s ním ven, vstříc poezii podzimního rána.


  Nikde nikdo. V okolních panelácích sem tam ojedinělé světýlko, což beru s povděkem, kdyby mě někdo přepadl, moje volání o pomoc někdo (když nepočítám přepadajícího) uslyší. I když to bude asi tak všechno-jsem realista.


  Zdržuji se se psem na osvětleném místě a pátravě sleduji okolí. Od chvíle, kdy jsem vystrčila nos ven, totiž registruji strašné rachtání všude okolo. Že by tolik ježků vyrazilo  na cesty? Podivné. Rachot pokračuje..  A přitom nikde nikoho nevidím! Že by nějakej úchyl, hotovící se k útoku , skryt za autem? Či bezdomovec, hrabající se z křoví? Nebo se ten štrachající neznámý skrývá v nedalekém kanále? Myšlenky zběsile splétají  děsivý scénář, na jehož konci jsem já, obraná o všechno (klíče,  kapesník a čest , psa mi nevezmou, ten stihne utéct).  Snažím se zklidnit své rozjitřené smysly, což u člověka odkojeného detektivkami Ed McBaina, horory S.Kinga a TV relací FKÚ pátrá, radí, informuje...   je téměř nemožné. Pes nevzrušeně očuchává trsy trávy a nevypadá, že ty zvuky vzal na vědomí, natož že by byl  připraven svou živitelku bránit. Dobrá, budu spoléhat na sebe. Klíče v ruce ve svitu lampy a Měsíce mohou při troše dobré vůle vypadat jako nějaká zbraň, ještě se narovnám, bych dala najevo své sebevědomí......... aha, kde nic není, ani čert nebere, takže zůstávám ohnutá, ono je to nakonec lepší, lepší úder do zad než do břicha. Vzápětí se hroutím...z ataku nikoliv násilníka, ale  kašle. Mrazivý vzduch místo polaskání se mi pěkně zakrojil do plic. Slzíc a popadajíc dech opět okem slídím po okolí a ....najednou..... mi to dojde! Tajemné křupání, rachtání, šustění........to v temném tichu padá listí z okolostojích stromů! Kdepakněžné ševelení ladně se snášejících barevných lístků do měkké peřiny již přistanuvších bratrů, pěknej randál  to je! Aspoň takhle brzy  ráno na mlčenlivém sídlišti s liduprostými chodníky.


  A asi abych to sobotní ráno měla děsivé kompletně, když si na uklidnění v teple domova pustím TV-z jednoho programu útočí  reklama na hubnutí ,  z dalšího mě zdrtí záznam jednání z  Horní Dolní............sněmovny - zásluhy E. Beneše- pro současnosti akutní téma! a na dalším kanálu je to hrozný dítě se žloutenkou a radostně poskakující čtveřice Teletubbies. ..aspoň mě inspirovali, ne že bych poskakovala, ale souhlasím se zvoláním, že  je čas udělat pápá. Odcházím to zaspat. Dobrou..totiž, dobrý ráno:-)



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 18.10.2003 > Jo tak to je vystižně napsané.
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 18.10.2003 >

dnešek jsem víceméně prospal, myslím, že tedy nebyl až tak špatný...

tvý dílko mě hodně potěšilo...

že prej ty, co maj depky, rádi slyšej eště větší depky... ale to můj případ není, protože jsem nechutně optimistickej (místama)

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 20.10.2003 > Velmi dobrá pocitoffka vyšperkovaná několika brilantními postřehy.Jako třeba ta o té ráně do zad a břicha.....:o)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lian (Občasný) - 20.10.2003 >  jo jo, to znám...taky čtu Kinga
Body: 4
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 28.10.2003 > Takže ty slyšíš i padání listí ? Četl jsem o lidech, kteří slyší trávu růst, ale slyšet padání listí, to musí být nějaká metafora. Pěknej randál to je, tvrdíš ! Tohle bych já nikdy neřekl, ale za to listí ti dám nějaké bodíky.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 29.10.2003 > Montrealer> 

No, slyšet trávu růst, jestli se nepletu, je trochu pejorativní, ne? Jakože slyším něco, co není....

Ale uschlé listí slyšet padat není problém, prostě vstaň brzo ráno, jdi do liduprázdné tiché aleje a chvíli stůj. Jestli nic neuslyšíš, tak je to asi alej celoročně zelených stromů anebo je chyba na vašem přijímači:-)


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2003 > BlueSky> 

Souhlas, když toukne a žádnej jinej zvukoň, tak to rachtat umí.... srandovní

 


Body: 5
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 31.10.2003 > Luk Malér> 

Jů, to mi odlehlo, že se na mě nečílíš, že jsem nezpracovala životní příběh opadajícího lístku z 5. stromu v 2. řadě z naší aleje:-)

A díky za zastání, že listí rachtat umí, já už se bála, že si vo mně myslej, že jsem si snad před tou vycházkou dala houbičky nebo tak něco:-))))


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2003 > BlueSky> 

Taky to pěkně rachtá, když vítr žene to opadaný listí po něčem tvrdým anebo to rachtá mezi sebou.

Co se týče toho lístku z 5. stromu v 2. řadě ve vaší aleji, to je pěknej vůl, toho sem nemyslel. Myslel jsem jinej lístek ...

A co sis teda dala, dyš ne ty houbičky????


<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 31.10.2003 >

Zaplaťpánbůh, že jsi nespecifikoval, o který lístek jde, že´s jen vyloučil ten z 5. stromu v 2. řadě, tak to mám na výběr k literárnímu zpracování životní příběh už jen asi tak 54686 lístků a to na mě nikdo uznalej nemůže chtít..ani Luk Malér

A nedala jsem si nic, sakryš...teda, jo, žvejkala jsem Orbitku:-))


<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 27.2.2004 >

hezke, dnes jdu vratit psa .oDDD


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter