|
|
|
Sigur Rós / Hlemmur – Original Soundtrack (2003) Autor: čmelák (Občasný) - publikováno 18.11.2003 (21:26:03), v časopise 30.11.2003
|
| |
Sigur Rós / Hlemmur – Original Soundtrack (2003)
www.sigur-ros.com
Sigur Rós vydali při svém European Tour raritní soundtrack k dokumentárnímu filmu Hlemmur. Pověstně něžné zvuky “bez obsahu” vystoupili (snad ale díky soundtracku) na takovou úroveň, která je i na mne trošku moc. “Tichost” alba někdy balancuje na hranách ambientně noisových Zoviet France, nebo klasických Enoovských záležitostí [4]. Jistěže však mají blíže k druhému.
Skladeb nalezneme na albu 19. Jednotlivé tracky nemají jako obvykle žádné názvy a úsporná koncepce, která tuto islandskou formaci šťastně doprovází již delší čas prostupuje vlastně obvykle celým CD. Možná je to to, co bylo a je na Sigur Rós přitažlivé, ale co se již do jisté míry vyčerpává.
Nyní něco o filmu. Hlemmur je místo v Rejkjavíku, místo zřejmě podobné pražské Florenci. Je to největší autobusové nádraží, které je plné existencí bez domova, bez cesty. Při představě takového tématu přichází v úvahu estetizace hudbou Sigur Rós jako poměrně vhodná, ale čtyřicetiminutová deska sama je sestavena z krátkých střípků, spíše by se dalo říci ukázek, koncepcí připodobitelných zejména ke klasické desce zmiňovaného Briana Ena Music for Films.
|
|
|