Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Vstávání
Autor: MZF (Občasný) - publikováno 2.12.2003 (21:18:48)

     Nevím jak vy, ale já jsem noční člověk. Plno studií říká, že lidem v noci již řádně nepracuje mozek a tělo je unavené, ale já toto všechno popírám. Jsem schopen dělat mnoho rozličných věcí i v pozdních hodinách a necítím se vůbec unavený. Stěžují si maximálně sousedé, když slyší v půl druhé v noci lux.

     Zato ráno je pro mě slovo, které bych nejraději s mnoha poctami odsunul do slov archaických. Bohužel se tak pravděpodobně nikdy nestane, a tak musím každý nový den podstupovat s ránem vysilující boj.

     Přípravy začínají už večer. Nastavím budík. Z dřívějška jsem poučen a nastavuji budíků více než jeden. To proto, že mozek si v noci zapamatuje, kam jsem budící stroj na stolku umístil. Ráno vydá podvědomě rozkaz ruce, a ta zvonící budík zamáčkne. A spí se pohodlně dál. 

     Snažil jsem se tehdy přelstít sám sebe. I když jsem žil pokoutně v naději, že mé zamačkávací já zvítězí a nebudu tak muset vstávat. Budík jsem například obložil knihami. Jeho zvuk byl sice o něco tlumenější, ale ruka narážela na neproniknutelnou barikádu.

     Jednou jsem si vzal do postele sklenici s pitím. Padla na mě únava, pití jsem nedopil, postavil ho před budík (možná na tom pomalejším přemýšlením v noci něco bude) a ráno jsem opravdu nevstával. Následně jsem však musel koupit úplně nový budík, protože ten starý byl vyplaven.

     Od zavedení rána se ze mě stal čtyřmístňák. Trojmístňáky naopak příliš v oblibě nemám. O čem mluvím? O čase. Na mém digitálním budíku ho rozděluji na dvě pásma. Čtyřmístné je, když na budíku svítí třeba 22:50. V tuhle chvíli jsem ve své ráži. Čtyři cifry mi dodávají energii. Naopak po půlnoci mé nadšení opadá a nejhůře mi je, když musím nastavit budík na 6:30.

     Pokud se ráno vzbudím, není ještě zdaleka vyhráno. Převaluji se z jedné strany na druhou. Když pochopím, že už není jiného východiska, sesunu jednu a poté i druhou nohu na zem. Sám však zůstávám stále v poloze ležmo. Zde se láme ospalost. Když se mi podaří vzpřímit tělo, mám vyhráno a už neusnu.

     Opravdové trable se vstáváním mám pravidelně v říjnu. Například tento rok. Budík jsem zamáčkl a nebýt pohotového zásahu mé sestry, přijel bych na sraz našeho fotbalového týmu pozdě. Na místě jsem byl přesně včas, ale nikdo nikde. Byla zima a já musel stepovat celou hodinu, než se začali scházet ostatní. Kamarádi mi vše vysvětlili:

     „Vždyť se posouval čas.“



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 2.12.2003 > Líbilo se mi to.
Body: 5
<reagovat 
Lian (Občasný) - 3.12.2003 >

Naprosto Ti rozumím, přítel má stejný problém, proto ho budím já nebo dám budík doprostřed pokoje, aby musel vstát než ho vypne, pak už je pro něj větší problém dělat, že nic neslyšel já mám v sobě takovou tu zodpovědnot, že vím, že prostě musím, takže i když se mi v těch 6 do tý mlhy a zimy fakt nechce, nakonec se dokopu, i když zrovna dneska jsem skoro 15 vteřin seděla na posteli a vymýšlela důvody, proč nevstat

Ale fejeton jako takový mě nijak neuchvátil, nenudil, to ne, člověk se i pousmál, ale...ještě to není ono, i když, já bych to taky líp nenapsala, tak nemám co kecat


Body: 4
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 3.12.2003 > Koukám, pustil ses na novou cestu a vypadá to vypadá, že už jsi hezký kus ušel... Přesto se mi to četlo tak nějak těžce (což samozřejmě může být mým momentálním rozpoložením, proto to ještě zkusím přečíst jindy), jako by ses nemohl pořádně nastartovat a rozjet to. Snad tomu chybí větší spád. Třeba už druhá věta druhého souvětí se mi četla hodně špatně, jenže ať si ty slova zkouším přeházet jakkoli, pořád to není plynulý. Na druhou stranu se mi líbí, že se držíš jednoho tématu, pobavil jsi mě a máš tam hezké nápady. Takže vydrž, mzf, vydrž!

P.S.: Koukám, že si říkám o nálepku "Věčně nespokojený"...
Body: 3
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 4.12.2003 > K fejetonu: mohla bych vzít Sášovu poznámku a celou jí opsat do posledního písmenka - líp svůj názor beztak nevyjádřím. Těším se na další. :o)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 3.12.2003 >

líbí...líbí

 

P.S. na to je nejlepší mít v pokoji někoho se stejným problémem. Když jsem doma a nemusím vstávat, stejnak nemám vyhráno.

Mojí sestře zvoní v 6:00budík v 6:15 mobil 6:20 zapíná rádio v 6:30 se konečně vyhrabe z postele v 7:00 odejde z pokoje, konečně mohu znovu usnout 7:10 sestra se vrací(s obrovským hlukem), protože cosi zapomněla 7:12 je konečně pryč

7:15 máma křičí na bráchu jakto že je ještě v posteli 7:30 běžný ranní hluk 7:45 celá rodina odchází....8:00 Už je dost pozdě a můžu vstávat

...2 hodiny na probrání se, to je bomba


Body: 5
<reagovat 
 Lian (Občasný) - 3.12.2003 > Quotidiana> Teda to by mě pěkně sr......štvalo
<reagovat 
 MZF (Občasný) - 3.12.2003 > Quotidiana> Tak to já už bych dávno "vraždil"...
<reagovat 
 Kapucín (Občasný) - 4.12.2003 > Lian> Když mám dobrej den, nepomůže mi ani to - jsem schopná ve spánku jít, vypnout třeba čtyři budíky rozsestavěný po pokoji a pak si zase lehnout. Je to asi nějaký prokletí nebo co... :o)
<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 8.12.2003 > MZF> 

Nevraždil... prostě by sis zvyknul (ono se to pak úspěšně praktikuje na koleji - reaguji jen na můj zvonící budík) A hlavně: občas je i takovéhle postupné buzení málo a probereš se až ve čtvrt na deset (druhá věc je, že to už je pozdě)

 

A ještě si něco přidám, jedna moje kamarádka si prý jako malá nařizovala budíka v sobotu a neděli na 7 ráno, a když zazvonil, tak ho radostně zaklapla protože mohla spát dál!!! Prostě jen pro ten pocit....


<reagovat 
 MZF (Občasný) - 8.12.2003 > Quotidiana> 

Ten přídavek mě dostal do kolen! Jen pro ten pocit... Tvoje kamarádka musí bejt číslo...


<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 9.12.2003 > MZF> 

No, naštěstí ji to přešlo a na koleji spala, a když jí zazvonil budík, tak ho zaklapla a spala dál, sobota nesobota...

horší bylo, když jsem se s tím svěřila sestře a ona zjistila, že je to super nápad a mohla by ho vyzkoušet (tomu se mi naštěstí podařilo zabránit)


<reagovat 
čtenář K. - 17.12.2003 > Vtipné, jiskřivé, originální!
<reagovat 
barlach (Občasný) - 18.1.2004 > Jo, tenhle probém znám a samozřejmě tyto pocity prožity prožívám velmi intenzivně. V textu je mnoho fajn míst, ale také několik slepých míst. Například to s těmi knihami okolo budíku - výborný vtip, ale proč ty následné dvě věty?Úplně ten fór pohřbíš. Nebo proč popíráš ve čtvrtém odstavci naprosto popřeš základní větu celého textu, že nevěříš výzkumům vědců? Nevím, přijde mi to takové nedodělané...
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter