Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Evoluce
Autor: Saimon (Občasný) - publikováno 6.2.2004 (00:31:37), v časopise 19.2.2004

Evoluce

Alexandr byl vyčerpaný. Posadil se mezi dvě doutnající kostry a stíral si z obličeje popel a pot.

"Třeba jsme udělali velikou chybu."

"Chybu?" zeptala se Markéta. Okamžitě zaujala obranné postavení.

"Třeba jsme je neměli pobít úplně všechny." Upřesnil Alex.

Markéta si dupla. Zlaté prstýnky vlasů se roztomile rozhoupaly.

"Alexi, ty jsi ale parchant blbej! Přece víš, co by s námi udělali. Jakmile by zjistili, jak daleko jdou naše schopnosti a jak rychle si opatřujeme ještě další, nakonec by pochopili, jaké nebezpečí pro ně znamenáme. A pak by zabili oni nás."

"Mohli jsme jich zabít jenom pár, aby pochopili, co dovedeme." Namítl Alex.

"Copak jsme je fakt museli odkráglovat všechny?"

Markéta vzdychla. "Tak podívej, oni jsou ve srovnání s námi jako neandrtálci. My jsme nová rasa, máme nové schopnosti, nové city, nové názory. Jsme nejrozvinutější desetiletý děti všech dob, ale oni vládli jistou hrubou silou, na to nezapomeň. Měli jsme jen jedinou možnost, a to jednat bez varování. A to jsme taky udělali. Brzy se naučíme levitovat věci a těla, možná se je dokonce naučíme teleportovat z jednoho místa na druhé."

"Asi máš pravdu." Řekl Alex.

Jenže já jsem věděl, že pořád pochybuje a já jsem s ním část těch pochyb zdílel. Ovšem, my trojčata jsme na vyšším evolučním stupni než kdokoli, kdo se narodil před námi. Začínáme číst myšlenky, předvídat osud, kdykoliv se nám zachce, můžeme si dopřát mimotělesný zážitek. Taky ovládáme ten fígl s ohněm, při kterém proměňujeme energii myšlenek ve skutečné plameny. Alex dokáže ovládat malé vodní proudy a ta schopnost mu připadá nejzábavnější pokaždé, když se pokouším močit. Patří sice k nové rase, ale kupodivu ho pořád klukoviny baví. Markéta umí přesně předvídat počasí. Já zase mám zvlaštní empatii pro zvířata, přivolám psy (jen ten jeden druh mi nejde přivolat, jak ho jen otec než zemřel nazýval, už vím Kavkazan), kočky, ptáky a vůbec kdejakou drobnou havěť. A samozřejmě taky můžeme ukončit život jakéhokoli živočicha nebo rostliny prostě tím, že na jeho smrt pomyslíme. Jako jsme pomysleli na smrt zbytku lidstva. Přesto všechno si nemůžu vyhnat z hlavy jednu znepokojivou myšlenku. Mám pocit, že za zahubení staré rasy nějak zaplatíme.

"To je potměšilé myšlení." Řekla Markéta. Přirozeně mi četla myšlenky. Její telepatické nadání je silnější a rozvinutější než Alexovo nebo moje.

"Jejich smrt neznamená nic. Nemůžeme cítit žádné výčitky. Jsme nové bytosti, máme nové city a nové naděje a nové sny, a nová pravidla."

"Jistě." Souhlasil jsem. "To máš pravdu."

 *    *    *    *      *    *    *    *

V pátek jsme zašli na pláž. Alex a já jsme byli unavení. Ale Markéta chtěla dělat ty nemravnosti.

"Tak staré děti jako my by to ani neměli dokázat!" Bránil se Alex.

"Jenže nám to jde." Namítla Markéta. "Takže to asi dokázat máme. A já to chci. A hned!"

A tak jsme dělali nemravnosti. Alex s ní. Potom ona semnou. Chtěla ještě, ale já ani Alex jsme už nemohli. Lehla si do písku a řekla. "Takže počkáme."

"Počkáme na co?" Zeptal se Alex.

"Na to, až zase oba budete moct."

 *    *    *    *      *    *    *    *

Čtyři týdny po konci lidstva jsme zašli sami dva s Alexem na pláž, užít si sluníčka. Alex byl chvíli zamlklý. A pak konečně promluvil: "Myslíš, že u děvčete jejího věku je normální, aby byla pořád tak...chtivá? I když patří k nové rase?"

"Ne."

"Vypadá, jako...jako by jí k tomu něco nutilo."

"Ano."

"Děje se něco, co prostě nechápeme."

Měl pravdu. já jsem to cítil taky.

"Malér." Řekl.

"Nejspíš."

"Blíží se malér."

"Nejspíš. Ale jaký malér může ještě nastat po konci světa?"

 *    *    *    *      *    *    *    *

Dva měsíce po konci lidstva mě a Alexe začal dům nudit, a tak jsme se chtěli vydat na nějaká exotická místa, jenže Markéta nám oznámila velkou novinu.

"Zatím odsud ještě nemůžeme odejít." Řekla obvzlášť rázně. "A nepůjde to ještě pár měsíců. Jsem těhotná."

 *    *    *    *      *    *    *    *

Přítomnost čtvrtého vědomí jsme poprvé začali vnímat v době, kdy Markéta byla v pátém měsíci. Všichni jsme se probudili uprostřed noci, zalití potem, bylo nám z toho, jak jsme tu novou bytost ucítili, špatně.

"To je to dítě." Řekl Alex. "Je to kluk."

"Ano." Souhlasil jsem a při psychickém dotyku nového tvora jsem se celý rozechvěl. "A má vědomí, i když je ještě uvnitř tebe, Markéto. Ještě se nenarodilo, ale je dokonale při vědomí."

Markétu trápily bolesti. Bezmocně zakňučela.

 *    *    *    *      *    *    *    *

"To dítě nám bude rovné, nebude to nadřazená bytost. A vůbec už ty tvoje kraviny Alexi nebudu poslouchat."

"Jak můžeš vědět, že nám nebude nadřazený?" Zeptal se Alex. "Ani jeden mu nedokážeme číst myšlenky. Ani jeden!!"

"Nové druhy se nevyvíjejí tak rychle." Namítla.

"A co my?"

"A kromě toho nám nic nehrozí, pochází přece z nás." Řekla to tak sebejistě, jako by opravdu byla přesvědčena, že díky téhle pravdě Alexova teorie vypadá ještě víc jako lež.

"A my pocházíme z našich rodičů!" Odsekl Alex.

"A jak oni dopadli?" Co když je to tak, že my ještě nová rasa nejsme? Že jsme jenom krátký, pomíjející mezistupeň, larvální stádium, kukla něco mezi housenkou a motýlem. Třeba to dítě je..."

"Nemáme se od dítěte čeho bát." Zopakovala paličatě a poplácala se po nafouklém břiše oběma rukama.

"I kdyby to, co říkáš, pravda byla, tak nás potřebuje. Kvůli reprodukci."

"Na to potřebuje tebe." Zavrtěl hlavou Alex. "Nás nepotřebuje."

Seděl jsem, naslouchal jsem hádce a nevěděl jsem, co si mám myslet. Po pravdě řečeno mi to připadalo trošku legrační, i když mě to i děsilo. Usmál jsem se.

" Robine tady není nic k smíchu, tohle je vážná hrozba!" Okřikl mě Alex.

 *    *    *    *      *    *    *    *

Dítě nás probouzelo pravidelně, každou noc, jako kdyby se bavilo tím, že nás ruší při spánku. Když byla Markéta v sedmém měsíci, před úsvitem nás všechny surově probudila vlna myšlenkové energie, kterou vychrlila nenarozená bytost ukrytá v Markétině břiše.

"Mám dojem, že jsem se mýlil." Řekl Alex.

"A v čem?" Zeptal jsem se. V temné ložnici jsem ho sotva viděl.

"Je to děvče, ne kluk." Oznámil.

Zkoumavě jsem napnul mysl a pokusil se získat obraz toho stvoření. Z větší části se tomu úspěšně bránilo a zrovna, tak odráželo psychické sondy, které vysílali Alex s Markétou. Přesto jsem zcela jistě věděl, že to je kluk, ne děvče. A taky jsem to řekl. Markéta se posadila na posteli a obě ruce položila na pohybující se břicho.

"Jste vedle oba. Myslím, že je to děvče i kluk zároveň. A nebo možná ani jedno."

Alex rozsvítil lampičku, aby v našem domě bylo vidět a podíval se na ni.

"Co to má znamenat?"

Zašklebila se, protože dítě pořádně koplo.

"Jsem s ním v bližším spojení než vy dva. Dokážu se do něj vcítit. Není jako my."

"Takže jsem měl pravdu." Odtušil Alex.

Markéta neodpověděla.

"Jestli má obě pohlaví, nebo žádné, pak nepotřebuje nikoho z nás." Završil to. A zase zhasl. Nedalo se vůbec nic dělat.

"Třeba by jsme to mohli zabít." Nadhodil jsem.

"To nemůžeme." Řekla Markéta. "Je to na nás moc silné."

"Proboha!" Zděsil se Alex. "Dokonce tomu ani nedokážeme číst myšlenky! Když si nás to dokáže všechny tři takhle držet od těla, určitě by se to umělo ubránit. Proboha!" Zaznělo ložnicí.

"Nepoužívej takové výrazy, Alexi." Štěkla Markéta. "Je to pod naši úroveň. Bůh, pche, tyhle pověsti jsme snad už překonali. Jsme nová rasa. Máme nové city, novou víru, nová pravidla."

"Jenže nám to vydrží ještě tak měsíc." Řekl jsem...

 

 

Saimon



Poznámky k tomuto příspěvku
Simonka (Občasný) - 6.2.2004 > teda to je napínavý jak malý trenky  už honem pokračování
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 6.2.2004 >

Zdařilá povídka.


Body: 5
<reagovat 
Vilda (Občasný) - 6.2.2004 > Dobrý.
Body: 5
<reagovat 
čtenář MGgoback - 6.2.2004 > Fííha...
<reagovat 
Saimon (Občasný) - 6.2.2004 > Díkes, jen mám strach, že vás bude děsit ta délka a tak se do čtení pustí jen větší menšina z vás:(
<reagovat 
Luciana (Občasný) - 7.2.2004 > Saimon opět dokázal, že umí! Moc se mi líbí paralela mezi větou OUR TIME IS UP s tím, že čas lidstva vypršel, ale nejspíš i čas té nové rasy. :o))
Umíš Saii
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 7.2.2004 > jo Saimone, proti prvotinám s Mghím je tohle jízda převeliká...nádherně otevřenej konec....myslim, že jsi velký talent.....a trocha neskromnosti mi říká, že jsi kavkazanem vysekl jednomu nejmenovanému i jednu malou, malinkatou poklonu....:o)))sakra, že by měl Krahulda trojčata?....ne...Saimone, zpět....povedená věcička chlape....jak sám nejsem moc na scifi, tohle mě vzalo......5b a d
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 8.2.2004 > quentinbubakoff> To si piš, že to byla poklona!!.)) On si ji taky zaslouží...!!
<reagovat 
hajka (Občasný) - 8.2.2004 >

Lepšíš se, lepšíš se :o)))) Až tak...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 8.2.2004 > hajka> Od tebe mě to těší, protože ty seš lepší písařka od každé věcičky, co sem hodíš:))
Jinak mocka díkesek!!
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 8.2.2004 > Ty víš, že já na Scifky moc nejsem, ale tohle je fakt hustý
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 8.2.2004 > Jimmmy.> Vím, vím a proto mě to moc těší!!:))
PS: Co bys řekl, že se mi nejvíc podařilo? Myslím z povídek?
<reagovat 
Underworld (Občasný) - 8.2.2004 > Jsem tady krátkou dobu a vidím, že tady není o kvalitní příběhy nouze.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Blamáž (Občasný) - 8.2.2004 > Super příběh... pokračovat :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 8.2.2004 > Jestli mne nějaký živý tvor fascinuje,je to Kavkazský pastevecký pes,vůbec nevím jak a proč si to tam hodil,ale přesně chápu,že ho nedokázal přivolat.Už jen za to bych dal z fleku déčko...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 9.2.2004 > Emmet_RAY> Je to totiž poklona pro jednoho moc dobrého kámoše!!:))
QUENTINOFFKA:)))
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 9.2.2004 > Emmet_RAY> Je to totiž poklona pro jednoho moc dobrého kámoše!!:))
QUENTINOFFKA:)))
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 9.2.2004 >

Co dodat?:-))


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 9.2.2004 > BlueSky> Co dodat? Snad jen, že ti děkujůůůů...:))
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 9.2.2004 > ma to naboj...napeti...:)...konec bych nechal urcite takhle otevrenej...
Body: 5
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 9.2.2004 > peetea> Jsem rád, že líbí i když škoda, že to nevidíš na D...o pokračování teda neuvažuju ani jsem neuvažoval!:)
<reagovat 
 Pierre Bosquet (Občasný) - 9.2.2004 > Saimon> Decka ordinuju hodne malo, dost casto nedam za den ani jedno...k tomu pokracovani: jen jsem reagoval na vyzvy nekterych ctenaru, ten otevrenej konec je good...
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 9.2.2004 > JO
Body: 5
<reagovat 
Newton (Občasný) - 9.2.2004 > Jasný, super 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 9.2.2004 > Newton> Díky kámo!!:)
<reagovat 
 Newton (Občasný) - 9.2.2004 > Saimon> Hned mě to vzalo, dobře napsaný, téma taky můžu. 
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 9.2.2004 > Newton> Pokud jsi nečetl koťátka, tak ve vší skromnosti doporučuju..:)
<reagovat 
Newton (Občasný) - 9.2.2004 > Dík, to doporučení dávám dál...
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 9.2.2004 > Newton> Si je všechny na mě vyplýtváš..:))
<reagovat 
 Newton (Občasný) - 9.2.2004 > Saimon> Je to moje plýtvání, ne?
<reagovat 
RadimP (Občasný) - 10.2.2004 >

líbí!


Body: 5
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 6.2.2004 >

Muhehehe... toj e rásnýýý... podlouhé době mě zaujala sci-fi povídka (s nádechem fantasy?  )

Velmi zdařilé....


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 11.2.2004 > Skafloc> 

Díky!!:))

jo nádech tam je..


<reagovat 
nag Glögg (Občasný) - 10.2.2004 > Your time is over in the moment when your time starts...

Nic moc. Není to nijak zvlášť orižinelní, Cordwainer Smith už takové věci psal v 60. letech (scifoidní). Na nescifoidní úrovní je tahle myšlénka stará jak metuzalémos - viz. Uroboros. To není výtka, originální může být málokdo v civilizaci, kde gramotnost se blíží 50% :o[

A stylisticky psal Smith podstatně lépe. To je výtka ;)
Body: 2
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 10.2.2004 > nag Glögg> 

ano, pěkně jsi to vyargumentoval...jen by mě zajímalo jak psal Cordwainer Smith v 16-ti letech........jako starej pardál byl holt stylisticky lepší, to asi jo...:o)))to máš pravdu....


<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 10.2.2004 > nag Glögg> 

Když na to přijde, dá se i říct, že všechno už tu jednou bylo:-) Kdo může tvrdit, že ne?

 

No a co, že psal Smith stylisticky lépe?:-) Saimon přece netvrdí, že je Smith:-))

(Apropos, nejsou tu všichni znalci a skalní fanoušci sci-fi, někteří si prostě  jen rádi zrovna tohle přečtou, vychutnají ten nápad, tu atmosféru a dál se tím netrápí)

 

Líčí se tu víceméně pocity 10iletého (ač vyjímečného, vyvíjejícího se "dítěte) a autorovi je těch 16....výtce a bodování od tebe vážně nerozumím. 


<reagovat 
 nag Glögg (Občasný) - 11.2.2004 > BlueSky> 

U začínajícího autora je dobré si uvědomit, že vječinu nápadů, které kdy dostane, už někdo jiný zpracoval. Jak říkal Uljanov: číst, číst, číst.  Kolumbus sice nebyl v Emerice první, ale uměl z toho něco vytřískat. To je ten styl, napsat totéž jinak... Mozart i Salieri dělali ve stejnou dobu skoro totéž a hádejte, čí fláky se dnes hrají víc? Trocha motivace, né? Klepat někemu po rameni a říkat "dobrý Franto, fak bomba" k ničemu není. Když jdu s kůží na trh, stává se, že mi ji vypráší

 

Páč čtu wo sto brďo a podobných povídek sem už pár přečetl, nevychutnal jsem si u této povídky ani nápad, ani atmosféru, sorry, tak to je. Když dneska pudu s ruchadlem na patenťák tak tam taky je pokrčí rameny a odkáží mne na bratrance Veverkovy. Jo, autor umí napsat srozumitelný text s minimem mluvnických chyb, ale to po mě chtěli už ve 14 v čestině, ve slohu. 

 

Jo, ale pokud autor píše jen tak, pro radost, tož dobře mu tak  Sem tam mu sem sice nějaký idiot napíše své idiotské rady, co by a jak by. Tu by neměl autor na nic dáti a psát si dál...  ofšem parakrytyčtí idioti jsou rizikem literáně-umělecko-sebepředváděcích serverů

 

Neračte zastřelit pianistu, dělá, co může.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.2.2004 > nag Glögg> parakrytyčtí idioti jsou rizikem literáně-umělecko-sebepředváděcích serverů :o))))))))))))))))))))
<reagovat 
 BlueSky (Občasný) - 11.2.2004 > nag Glögg> 

Zamířit!

Pal!

Milý pianisto:-) Jsme si moc nerozuměli............

Rozhodně bych nepřirovnávala výše kritizovanou povídku ke slohu ve 14 letech:-) Ten text není jen srozumitelný, ale čtivý.

No a předpokládala jsem, když už výhrady, tak aspoň vč. příkladů (viz. Kelly:-)) Přijít, vyprášit autorovi kůži (ty body a tak:-)))) a odejít, to moc nikomu nepomůže:-) Zanecháš leda tak autora i nás, ramenoklepače, ve zmatku

Hlavně, když je jasno.


<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 11.2.2004 > Kelly> Díky za normální opoctatněnou kritiku. Jen by mě zajímalo, jak ten chytrák Glog psal v 16 letech..:))
<reagovat 
 nag Glögg (Občasný) - 12.2.2004 > Saimon> Asi taky nic moc ;) ale snažil sem se... :))

zkus
http://ark.wz.cz/zbesilustcinec/fatamorg.html
nebo
http://ark.wz.cz/zbesilustcinec/bnk.html
to jsou moje nejstarší pokusy.

A mám doma i ty staré slohovky, ale nejsou zhatmatilkované :-D

Osobně jsem zastáncem teorie šoku a následné účasti v nějaké literární dílně. Když jsem v roce 1988 publikoval svou první story v literáním občasníku, dostal jsem klepec typu "to je blbost". Nějak mi tehdy doklaplo, že nemá cenu hrát si na tesaře, když neumím držet sekeru. I kdybych měl, nedejbohové, talent ;) Tak jsem se dal do lit. dílny Elektrobard a po pár letech psaní v dílně jsem publikoval znova (1999). Za tu dobu jsem napsal asi 50 povídek, z nichž půlka nestála za nic, ale něco se vylíhlo, navíc sem se naučil řemeslo. Si myslím. No, zdá se, že to skutečně bylo lepší... :-)

Jsem účasten na Písmáku i na Totemu od roku 2000, ale musím říct, že není nad pořádnou off-line literární dílnu. Dneska se už neorientuju, je-li jaká a kde. Rozdíl mezi on-line a off-line prací je nebetyčný. Takřka jsou oba přístupy nesrovnatelné.

Nepíšu profesionálně, ale rád dělám věci pořádně.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 12.2.2004 > Saimon> V tomhle případě není důležité, jak píše ON - důležité je, co říká TOBĚ o TVÉM dílku. Ty s tím můžeš souhlasit, nebo můžeš mít nějaké argumenty proti jeho kritice. Ale jeho vlastní výtvory s tím fakt nesouvisejí ;o)))
<reagovat 
noa (Občasný) - 13.2.2004 > moc líbilo... fajn dialogy, zajímavej námět, dobrá gradace...
mouchy jsem nějak moc nevnímala, až na to "by jsme" (!)... možná i proto, že to červený písmo na černym je jak lejzr :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 16.2.2004 > noa> Díkes
<reagovat 
g morr (Občasný) - 16.2.2004 > xe koukám, co ti napsala Kelluša... dyk to všechno už bys měl vědět ;)))
<reagovat 
akinina (Občasný) - 17.2.2004 > Chtělo by to pokračování, tak jak se výše zmiňovali již druzí a souhlasím s NOA, hrozně to bije do očí, musela jsem si to označit myší, abych to dočetla dokonce a četla jsem to proto, protože to bylo velmi zajímavé. Myslím že na "16" let je dílko velmi zdařilé a "chybky", ty se časem zpraví, přece nemůže být vše dokonalé, zde záleží na samotném ději a propracování a těch chyb tam není zase tak mnoho.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 18.2.2004 > akinina> Jen ho moc nerozmazlujte - co mu budete dávat, až to bude "dokonalé"? Šestky? :o)))

Osobně si myslím, že nezáleží jen na ději... Jak by se ti třeba líbilo, kdyby sis v knihkupectví koupila knížku a byly by v ní překlepy, chyby a hrubky? Četlo by se ti dobře? A kdyby navíc v každé knize byly ty chyby jiné, protože by si každý psal "po svém" a nikdo by se nedržel gramatiky a pravidel? Za chvíli by nikdo nevěděl, co je správně a co špatně...

No nic, to jen taková moje příležitostná agitace za dodržování základních pravidel, děkuji za pozornost .o)))
<reagovat 
 akinina (Občasný) - 18.2.2004 > Kelly> 

To by bylo hezké, kdyby byly i 6tky :o))))

Jinak musím na druhou stranu  přiznat, že máš pravdu  

jen se chci  trochu začlenit a projevit svůj názor :o)


<reagovat 
 Saimon (Občasný) - 19.2.2004 > Kelly> Můj milovanej kritik vrací úder!
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.2.2004 > akinina> Jo, to oceňuju :o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter