Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
21 gramů
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 21.2.2004 (16:48:45), v časopise 8.3.2004

Obrázek převzat z www.kinobox.czMexický režisér Alejandro González Iňárritu se proslavil v roce 2000 snímkem Amores perros, rafinovaně spojujícím několik zdánlivě nesouvisejících lidských příběhů.

Ve svém novém filmu 21 gramů, obsazeném již hollywoodskými hvězdami, sleduje podobné schéma. Víc než co jiného však pro snímek platí úsloví Nevstoupíš dvakrát do téže řeky.

21 gramů sleduje osudově se protnoucí příběhy bývalého zloděje a podvodníka, který se po obrácení na víru dal na kázání evangelia, umírajícího muže s transplantovaným srdcem a zoufalé mladé ženy, která ztratila při autohavárii manžela a děti. Příběh je vyprávěn částečně achronologicky, neboť úvodní scény střídají prostřihy na situace, které nastanou mnohem později a naopak některé z dalších klíčových událostí uvidíme až v průběhu snímku.

Postupné a někdy napřeskáčku podávané odhalování příběhu, které ukazuje souvislosti všech hlavních postav, však v sobě tentokrát nenese silnější náboj, nehledě na to, že směrem ke konci je příběh čím dál přehlednější a chronologištější. Kromě toho finální “střílecí” scéna do značné míry postrádá logiku.

Ústřední tématem filmu je smrt a umírání (21 gramů má být hmotnost, kterou člověk v okamžiku smrti ztratí). Režisér chtěl zřejmě především ukázat, že smrt přichází v různých podobách, ať už jde o pomalé umírání nebo náhlé úmrtí bez přípravy, a že v sobě může obsahovat i naději. Zvláště směrem ke konci se však film neubrání sentimentalitě ve stylu Hollywoodu, včetně poněkud příliš jednoznačného závěru ve stylu: “Jeden umírá, druhý se rodí.”

Snímek je tak pozoruhodný především hereckými výkony všech hlavních představitelů: Seana Penna jako umírajícího muže, Naomi Wattsové v roli vdovy a především Benicia Del Tora jako obráceného a znovu zlomeného kriminálníka. Přesto však vzbuzuje spíše zklamání z toho, čím být mohl a není.



Poznámky k tomuto příspěvku
marjanka (Občasný) - 21.2.2004 > tez jsem odchazela z kina znacne zklamana...
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 21.2.2004 > Amores peros jsem vyděla už alespoň 100krát :o)) těším se na 21gramů :o))
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 23.2.2004 > Tak to jsem z toho teď docela zmatená:-) Četla jsem recenze, které tvrdí pravý opak. Tento týden na to jdu, pak uvidím:-)
<reagovat 
AdaMM (Občasný) - 24.2.2004 > docela dorý postřeh - solidní herci v nepovedeném (hlavně proto, že to *mohlo* být dobré) snímku. sentimentalita graduje tkaničkami. ach jo.
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 7.3.2004 > Poměrně velmi svižně odsýpající recenze, řekl bych, Oplatko. Sice jsem též četl spíše velikou chválu, ale můžeš mít pravdu, já to posoudím asi až vyjde DVD, jako obvykle, kino je mi už roky zapovězeno. Když nic jiného Sean Penn je můj obrovský oblíbenec a pan herec, takže uvidíme. Ale za recenzi plus. Snad jen to slovo "achronologicky" si mohla vynechat, to zní fakt příšerně, jasně, že je to správně, ale trocha češtiny by neuškodila, hihi.
Body: 5
<reagovat 
mifii (Občasný) - 9.3.2004 > nic jsem nečekala, šla jsem na Seana a ono to klaplo, uvěřila jsem mu každý pohyb..
mírná sentimentalita mi nevadila, naopak
líbila se mi
dokonce mi to připadlo živější než Amores
<reagovat 
 toono (Stálý) - 28.2.2005 > mifii> pravdepodobne je to lepsi film nez amores, ale nema to uz onou energii..
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 28.2.2005 > Opravdu nemuzu souhlasit, Amores perros je daleko silnejsi i nosnejsi, i kdyz po diskusi s kamarady o tomhle filmu jsem v nem zacala videt trochu vic, takze moje hodnoceni se mirne pozmenilo.
<reagovat 
 toono (Stálý) - 28.2.2005 > Oplatka> no amores ma samozrejme grady ktere 21g nema a taky me to docela nudilo, z vetsiny hledisk je to lepsi film, i kdyz nema takove kouzlo..
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter