Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zrození a život génia
Autor: Montrealer (Občasný) - publikováno 10.3.2004 (00:08:43)

Zrození a život génia

 

Jára Cimrman se narodil v útlém věku, pravděpodobně své vlastní matce. Někteří badatelé se však odvažují tvrdit, že Mistr se narodil nevlastní matce (neví se bohužel které - měl jich v dětství po ruce hned několik). Jára Cimrman neměl bohužel ani otce - tímto zde myšleno jest, že ani otce neměl vlastního, jelikož jeho pravděpodobná matka, chudá to, avšak pracovitá žena, živořící na ulici, peníz jakýsi obstarati si mohla toliko tím, co Ulice jí dala. Podle tehdejší trestně-právní kvalifikace činila tak prostitucí prostou. Budiž jí však Bohem vše odpuštěno, neboť vzdor tomu zplodila génia, byť Osudem neprávem zapomínaného.

Jako správný Čech a vlastenec se Jára Cimrman samozřejmě narodil ve Vídni, o čemž (a zejména o jeho mladických rošťárnách) se dochovaly četné, byť nyní téměř nečitelné záznamy v archivech vídeňského Policejního ředitelství... Díky svému rodišti a neuspořádaným poměrům doma nevěděl mladý Jára Cimrman, co to vlastně znamená pojem mateřský jazyk. Jeho nevlastní matka, echt tóprá Čéška, na něj sice doma česky mluvila, avšak nevlastní otec (bohužel se nepodařilo zjistit, který) s ním zamlada mluvil rakousky, ančto to byl - Ňémec jak póleno. Jára Cimrman časem přestal rozeznávat, které slovo ke kterému jazyku patří a tak se mimoděk naučil oběma. Rozuměl perfektně česky i německy. Potíž nastala v okamžiku, kdy on sám mluvil nebo se k mluvení chystal - Jára Cimrman totiž míchal česká slova s německými zhruba v poměru padesát na padesát, jak zní oblíbené heslo sázkových kanceláří. Mladý genius si brzy uvědomil nedostatky svého projevu mluvního, které vzbuzovaly hlasitý smích obecenstva. Mluvil proto s lidmi čím dále tím méně, až se nakonec zcela uchýlil do ústraní, kde spáchal většinu ze svých geniálních objevů. To je důvod, proč se o genialitě Járy Cimrmana desítky let nevědělo. Jeho převratné objevy byly po letech zopakovány jinými vědci, kteří netrpěli jazykovou zmateností a uměli se lépe vyjadřovat, než geniální, ale jinak prostý Čech, žádných škol nemající autodidaktik Jára Cimrman.

 

Našli se i takoví badatelé, kteří se domnívají, že Cimrmanovým otcem byl jistý Rudi, Freiherr von Habenichts (svobodný pán z Nemanic). Tímto původem, byť šlechtickým, Cimrmanovu chudobu poněkud osvětlují.

 

Jisté tedy je, že se Jára Cimrman někomu narodil, s největší pravděpodobností nějaké ženě. Možnost porodu dítěte mužem totiž připouštějí jen Mohamedáni, protože Druhý Prorok (kdo jiný, než Mohamed Druhý) se nemůže narodit ženě, jelikož žena je v Koránu uvedena úplně na posledním místě hodnostního žebříčku - až za prasetem, jehož maso, jak známo, Mohamedáni nesmějí požívati, aby ducha víry své vážně nepošpinili...

Jára Cimrman se však mohl narodit i takzvaným neposkvrněným početím, i když Bible kralická o tomto případu zrození konkrétně nehovoří. Stejně by to byl vzhledem k datu prvního českého vydání Bible údaj na svou dobu značně futuristický, zvláště vezmeme-li v úvahu, že Bible kralická je překladem stejnojmenného latinského textu, jehož autorem je podle názorů některých theologů sám Bůh Všemohoucí, který si na nějakou dobu (po svém slavném sedmioscarovém Stvoření světa) vzal dovolenou na zotavenou, již však strávil činnorodou prací u klávesnice a monitoru stařičkého DELL-u (tenkrát ještě s MS-DOSem) - takto prý vznikl originál Bible.

 

Po uplynutí jinošských let se zdálo, že si Jára Cimrman úspěšně "odkroutí" vojenskou službu v nyní již zrušeném vojenském výcvikovém prostoru (der Militärdrillraum, der Exerzierplatz) nazývaném Velký Haptákov (Grosshabtauchau). Sloužil tam u dělostřelců jako poskok, protože ze zvláštních důvodů u jiného typu vojenské jednotky sloužit nemohl. Mladý Jára C. totiž měl (vzdor tomu, že byl hodností jen prostý vojín) obdivuhodně tvrdé spaní, takže ho tehdejší dévéťák (der Truppenkörperaufsichter = dozorčí vojskového tělesa - občas ponořeného do kapaliny krásně česky nazývané PIVO) někdy musel nechat probudit výstřelem z děla umístěného u otevřeného okna C & K posádkové nocležny (das Truppengarnisonschlafzimmer).

Jára Cimrman byl velmi často ospalý a občas usínal i při dělostřelbě. Jelikož se mu zároveň dařilo simulovat též tupozrakost, nebyl vlastně při ostrých střelbách C & K dělostřeleckému vojsku (die Artillerientruppe) k ničemu a proto byl ve svých 21 letech úředně superarbitrován do civilu, čímž se té protivné vojny navždy zbavil. Hysteričtí historici však tohoto aktu trpce litují, protože nečitelná úřední listina o doživotním zproštění Járy Cimrmana ze služby vojenské je posledním nalezeným dokumentem o tomto českém Géniovi Ducha.



Poznámky k tomuto příspěvku
Simonka (Občasný) - 10.3.2004 >  myslím, že by z Tebe měl Svěrák radost :o)))))))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Vilda (Občasný) - 10.3.2004 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
NewOld (Občasný) - 20.3.2004 >
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter