Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Křídla mrtvých motýlů z kolekce Zbytky půvabu
Autor: pjer (Občasný) - publikováno 15.6.2004 (13:15:37)
další ve sbírce>

rozdávám motýlí křídla na potkání

obdivuju se jejich barvám

mapy na křídlech se až nápadně podobají

odstínům mého těla

rozdávám křídla motýlů

ber! rychle!

rychleji než ty skvrny vyblednou

než si stačím vytrhnout poslední chloupek

na bradě pod břichem na prsou

pozor dej! potěš se!

ale pospěš...

neboť má levá tvář už se leskne

jako zub staré cikánky

rozdávám křídla motýlů

těch co se neplácaj

těch co se už netlučou o skla oken a špinavých půllitrů

během náhodných návštěv ledových chalup

těch co se už nevzbudí v lednových dnech

rozdávám motýlí křídla

nalezená v prachu šedi

mezi stránkami na policích

špajzek a antikvariátů

na půdách

rozdávám křídla motýlů

pro radost jako dárek

z lásky

mé lásce

 

proboha!

vždyť je to mrtvola!

vykřikla.

 

vzplanula.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Emmet_RAY (Občasný) - 15.6.2004 > upřímně řečeno, dosti váhám zda dát čtyřku a nebo pětku s doporučením..

no tak tedy, rozdávání motýlích křídel.. to není zas tak novátorské,nemyslíš? navíc je to tak trochu Hrabě žonglující lahvemi (nebo čím to bylo) a díky poitně je tam i něco z písničky Motýl od Mňágy ( tedy to a on se mi (na světle) rozpadl v dlani.

ale moc moc moc se mi líbí závěr a tuším že to všechno na začátku je tak rozpliznuto schválně kvůli němu,aby měl co největší efekt a taky se mi líbí jak se to překvapivě dost dobře rýmuje..
tak si ty dvě verze hodnocení holt zprůměruju, pětka bez déčka
Body: 5
<reagovat 
 pjer (Občasný) - 16.6.2004 > Emmet_RAY> díky za ohlas... myslím si, žes to vystihnul... ta "rozplizlost" je tam opravdu kvůli pointě... jinak nejsem bůhvíjakým obdivovatelem Hraběte... na Mňágu jsem nepomyslel... ze slov "motýlí křídla", "láska" atd. mám vyrážku... tady jsem to risknul... upřímně řečeno čekal jsem tvrdší hodnocení... takže díky.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 16.6.2004 >

Mám z toho podobný pocit, jako Emmet, i když nejspíš z trochu jiných důvodů. Motýlí křídla i motýly samotné v básních opravdu nemusím, zdá se mi to být velmi zprofanovaná rekvizita, ale musím uznat, že tady jsou zakomponováná i pro mne přijatelně.

Nejsen velkým znalcem Hraběte a Mňága s tím od Ž, nemýlím-li se, už jdou úplně mimo mne, takže podobnost nemohu posoudit.

Nevím, jestli díky použitým výrazovým prostředkům (ta láska lásce mě taky moc nenadchla) jsem schopná správně vnímat text, ale mám pocit, jakobys místo lesklého, povrchního a tuctového, chtěl věnovat něco starobylého a hodnotného, i když ne v právě zářivém obalu, ale ukazuje se, že obdarovaná osoba je spíš na cetky.

Mimochodem zub cikánky a špajzky a antikvariáty se mi hodně líběj.


<reagovat 
 pjer (Občasný) - 16.6.2004 > Naty> 

jo jo, oba jste se s Emmetem trefili... dejme tomu, že se láska (cit) podobala motýlím křídlům z textu... dejme tomu, že darování oprášeného motýlího křídla byl poslední pokus, jak oživit mrtvolu...

Mimochodem obyčejně také dávám před motýly přednost zubu staré cikánky, antikvariátům, zaplivaným a zarostlým dvorkům apod.

Díky.


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 17.6.2004 > neboť má levá tvář už se leskne
jako zub staré cikánky... to jo, jinak ne ;o)


Body: 3
<reagovat 
 pjer (Občasný) - 18.6.2004 > Kelly> 

jasně! musí se škrtat! v neděli přečtu jen tenhle verš . díky.


<reagovat 
Kelly (Občasný) - 18.6.2004 > no to jsem na tebe zvědavá, schválně! ;o))
<reagovat 
 pjer (Občasný) - 18.6.2004 > Kelly> rozhodně! a bude to jediný verš recitovaný zpaměti. možná.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 18.6.2004 > ty musíš mít paměť, chlape! ;o))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 1 3 4 5 6 7 8 9 10 (11) 13 14 15 17
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter