Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 2.7.
Patricie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Momentky II
Autor: Jannis (Občasný) - publikováno 24.9.2004 (00:44:48)


 Jannis (Občasný) - 24.9.2004 > Natasha_> 

Rozhodně netrvdím, že forma je dokonalá, to bych si nedovolil. ALE:

Jediná "svižná říkanka" měla být báseň Modrý slon. No a jestli tam není rytmus, tak asi nevím, co to rytmus je. Podle mého názoru je první strofa v čtyřstopém trocheji a druhá v třístopém trocheji. Poslední verš je daktylotrochej, což bylo použito právě k vychílení z trochejové sylabotoniky k podtržení pointy.

Pokud jde o rytmus básně Alibisticky jde opět o pravidelný- pětistopý rytmus (uznávám, ne pžíliš zpěvavý daktylotrochej),  jen druhý verš je rozložen do dvou řádků (někomu se může zdát, že v druhém a čtvrtém verši jsou jen 4 stopy, ale to je jen věc interpretace- já počítám nést i vést jako trochej s prázdnou přízvučnou dobou).

Zklamaně: musím uznat, že je tam jedna nesrovnalost. V druhém verší je čtvrtá stopa trochej, ačkoli v prvním byl daktyl. Ale nechtělo se mi tam cpát nějaké to "ti", nebo podobné vatové slovo kvůli dokonalému rytmu, zvlášť, když ho u této básně nepovažuji za tak stěžejní. Ostatně zrcadlová anomálie je pak v posledním verši. PS: Ale stále jde o rytmus 6-6-4-4, a to mi nepřijde tak hrozné (protože tohle neměla být svižná říkanka).

Pokud jde o báseň Kráva, opět se určitě shodneme na tom, že taková "glosa" nestojí a nepadá s rytmem. Ostatně opět jde o 8-8-5-5 daktylotrochej (první dva verše jsou rozdělené řádkováním).

A nkonec Havrani. Tam máte pravdu, chybí rytmus. Ale opravdu si myslíte, že má jít o "svižnou říkanku"???

P>
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Jannis
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter