cirrat (Občasný) - 28.9.2004 > Takový malý šťouchnotí si do vosího hnízda, co? Ve dvoutisícátým jsem tu byla vcelku často a bylo pár lidí, kteří se mi k tomu vyjádřili. Teď je zase pracně hledám, kde jsou, jestli vůbec ještě tady jsou, jestli vědí, že jsem tu a tak... No, jenže je fakt, že jejich připomínky byly k věci, dokázaly přesně ukázat a i povzbudit. Musím taky říct, že nepíšu poznámky k tomu, co mě nechytilo. Vyjadřuju se jenom k tomu, co mě zaujalo a když pak někdo zatouží po dokonalejším zdrbnutí, mileráda se vyřádím.
A tak tedy k Tobě: ešus v mostařovi je v Rusku označován jako "vyrvi glaz" neboli u nás pěst na oko. Asi jako ten swing v Humoresce :-)))). Sám, opuštěnej a plačící. Myšlenka ohledně honorace je fajn, ale pokulhává mi to tam v posledním verši. Ten ducha lov, je to obrat, který sama znám víc, než dobře - vzniká, když je potřeba dokončit myšlenku a zároveň jí osekat, aby se vlezla do rytmu.
Co se týká klasickýho metronomu (na ten já dám víc, než na rýmování, pokud tam není z mýho pohledu viditelná bota :), první dva verše u Mostu krásně šlapou na čtyři trioly, ale pak se ti tam ve třetím až šestým vetře úplně jiná dvojice a máš z perfektně začatý sloky kočkopsa. Taky kdybys to formálně sjednotil a všechny sloky hodil do AABCBC, působilo by to daleko víc úderně. No, a jak říkám, honorace v mostařovi Ti odjela naprosto někam do pryč i s tím rytmem.
Most na mě působí jako kříženec tří různých stylů, takový patchwork rytmu a rýmu. A ve třetí strofě je naprosto zbytečný to "A" v prvním verši.
Jako výkřik do pomyslné tmy (vzhledem k těm všem reakcím) je to fajn, jako klasika dobrý. A proto za tři. Tak co, potěšila pitva? Čekám podrobně podrobný revanš...