Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí akce TOTEM BŘEZNOVÝ z kolekce Gentleman
Autor: Gentleman (Občasný) - publikováno 20.3.2001 (00:51:28), v časopise 20.3.2001
další akce>


Když jsem jel z chalupy do Prahy, viděl jsem Duhu, tedy přesněji řečeno duhu, ještě lépe trojitou duhu. Vzpomněl jsem si na diskusní vášně ohledně mé minulé poznámky týkající se únorového čtení, a lehce mě zamrazilo. Umínil jsem si, že tentokrát budu maximálně neutrální. Nevím, jak to zvládnu, protože tentokrát mi jako celek podvečer moc nesedl (Duho, všímáš si, jak jsem záměrně subjektivní?). Jestli to bylo nečekaným setkáním s jednou známou v klubu těsně před začátkem, jestli to bylo příliš častými příchody a odchody některých návštěvníků, jestli to bylo tím, že recitátoři seděli a k mikrofonům pouze "docházeli", jestli to bylo hovorem některých hostů na chodbě před sálkem (Vašek má opravdu zvučný hlas), jestli to bylo prokládání poezie pianistou Richardem, jestli to bylo obavou z přijetí skupiny Tabula rasa, na jejímž angažmá jsem se jako kontaktní osoba podílel - nevím. Tak či tak něco z toho bránilo mé pohodě a soustředění se na poezii, která navíc byla příliš v defenzívě.

Decentně jsem zmínil to, co se mi mic nezamlouvalo (první výtka samozřejmě nepadá na Totem). Otázky kolem potlesku necháme být, to má svůj vlastní život. Přimlouval bych se za tradiční usídlení recitátorů na jevišti: jednak je to milejší, jednak ty odchody po potlesku přímo volají - není jasné, jestli se dotyčný ještě vrátí. Luboš se nenechal odradit výtkami k jeho přednesu a dovedl ho až k jakési scénické podobě - asi se to nebude zase někomu líbit, mě ano. Petr měl míň prostoru než jindy, ani na recitování telefonního seznamu nedošlo. Příjemné asociace ve mně vzbudila zejména báseň Dva bílí havrani, nepochybně také díky geniálně zvolené doprovodné fotografii. Recitátorku Zuzanku nahradila Pavla - doufám Zuzanko, že tě neodradila moje zmínka o zablácených botkách a že tvoje neúčast nebyla dána tím, že jsi sháněla kartáč...
Pianista Richard - en bloc by jeho hra byla asi kompaktnější, takhle to kouskování nepřispívalo k soustředěnému poslechu. Myslím, že zbytečně charakterizoval svůj styl jako jazz či dokonce "esoterický jazz". Cítil jsem z jeho hraní ovlivnění klasikou, občas zazněly náznaky fugy či symfonií (zejména některé závěrečné akordy byly velkolepé). Jeho harmonie byly zvláštní, jako jazz na sich bych jeho skladby neoznačil (kdo má zájem slyšet dobrý jazz, 26. března na tomtéž místě hraje trio R. Balzara, zpívá Y. Sanchez a Dan Bárta - nepočítejte však, že bude místo k sezení). Poslední dva kousky se mi líbily nejvíc, buď se rozehrál, nebo si tak unavil ruce, že hrál přirozeně. Jirka a Přemek měli coby doprovázeči veršů také méně místa předvést, co v této nevděčné roli umějí, ale byli kultivovaní a příjemně se poslouchali.

Dívčí broučci Tabula Rasa se od loňského listopadu, kdy jsem je slyšel poprvé, vypracovali o několik stupňů výš, a i přes občasné zádrhele se soudě podle potlesku líbili (teď samozřejmě myslím především hudebně). Hlavně konečně přehlušili Vaška! Ne, opravdu hrály slečny pěkně, mé laické hodnocení je podpořeno, samozřejmě následným a nezávislým, hodnocením muzikanta-kytaristy-kapelníka Libora (Vaškův kamarád).
Shrnuto: jako optimální vidím 3/5 až 2/3 mluveného slova a 2/5 až 1/3 hudební produkce, a tu jako celek. A necourat se (platí pro diváky i recitátory)!
 
Gentleman



Poznámky k tomuto příspěvku
Dusan (Občasný,Správce) - 20.3.2001 > Ahoj Gentlemane, rád čtu tvé postřehy a vždy se dozvím ještě něo navíc co mi uniklo a musím ti dát za pravdu. Díky za tvůj jiný a myslím, že celkem objektivní pohled na Jazz večery.

Tentokrát jsi zase trefil pár vad na kráse, které to mělo, ale předem chci říct, že byť souhlasně přikyvuji, tak osobně tento JazzClub považuji za nejlépe zvládnutý z těch, co jsem zažil. Musím uznat, že na to jak byl obsahově bohatý, tak se organizačně až na pár nedostatků povedl skvěle.

No a teďka tedy k těm drobnostem:
Vašek má opravdu silný hlas (já tam slyšel i více lidí), ale spíše mi vadila zakouřená atmosféra a vzduchem lítající doutník. Mimochodem Gentlemane snad jsem nerušil svými občasnými poznámkami u stolu, který jsme sdíleli?...občas jsem se taky neudržel.
Škoda, že ses pak vytratil, chtěl jsem prohodit pár slov, ale než se trošku uklidnila situace po ukončení večera, už jsi byl fuč.
K tomu troušení navštěvníků...to je asi věc, které se zabránit nedá, ale troušení recitátorů určitě. Opravdu ty odchody za každou básní působí rušivě a dokonale svádějí k potlesku! Tomu tleskání se dá zabránit i tak, že se zvolí celky cca 3-5 příspěvků, které budou patřičně uvedeny a po nich se namoderuje pauza. Viděl jsem to v reálu, když JanekAgustFelix moderoval jiný autorský večer a působilo to příjemně...

Hudba by asi opravdu měla být v celku samostatně, zvláště pokud je takto výrazná. Jsme poučeni a už víme, že po Beatles se dá těžce navázat poezií a prózou :) Tedy asi se to dá, ale holky ten dav tak rozparádily, že k uklidnění s přeladění to chtělo trošku větší pauzu a nebo spíše prohodit to čtení a hudbu.

Tentokrát byla sice próza a poezie v defenzívě, ale alspoň jsme vyzkoušeli reakce publika a víme, že literární večery se dají s promítáním na plátno, hudbou i divadlem nádherně prokombinovat. Takže se můžete těšit na další pěkné JazzClub podvečery...

A ještě upozornění na závěr. Ty drobnosti co jsem okomentoval neznamenají, že večer nebyl dobrý, naopak ! Jen jsem chtěl těmi postřehy také přispět, aby to příště bylo zase fajn.
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 20.3.2001 >
Body: 5
<reagovat 
SShane (Občasný) - 20.3.2001 > Jako vzdy dobre napsane.A lepsi kdyz lita vzduchem doutnik nez cokoliv jineho :-) vid Dusane...
Body: 5
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 20.3.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 21.3.2001 > Koukám opět, že Tvé postřehy jsou Gentlemane opět výstižné, přidám několik reakcí tak, jak jsem si je zapsal během představení na papírek. Asi nejoriginálněji zareagovala slečna jednoho mého kamaráda, která byla na čtení poprvé a pravila "koukám, že tu vzniká pěkné hnízdo inťošů":) Jinak večerem byla nadšená, tedy u ní má Totem plus. Naproti tomu, že jsem z jedné strany slyšel opětné narážky na projev Luboše, jedna kamarádka, kterou jsem tu potkal, říkala, že by ten vysoký s fousy měl přidat na scénkách v básních, což bylo ve zjevném rozporu s nespokojenci. Co jsem se ptal toho svého kamaráda, který byl na večeru již potřetí, co se mu líbí a nelíbí, řekl : "Nejhezčí JazzClub, který jsem zažil, super kapela, čtení také výborné, dobře, že nebyly scénky. Takto, jak Petr a ostatní jen inteligentně sem tam něco poznamenali, to vypadalo daleko lépe a stačilo to, nežli minule, kde mi to připadalo místy až vnucené a zdržovalo to při čtení. Ta slečna s dlouhými vlasy (myslel Paulu :) četla dobře tu povídku, stejně dobře jako by Přemek měl číst více básní, má zvláštně zabarvený hlas." Nejeden člověk měl pak výtky ke kouření v místnosti, kde bylo tímto nedýchatelno, bylo by pro příště dobré myslím jej tam zakázat, neb kouřit se dá u baru, kde to nikoho neruší. Tolik jsem si zapsal na ty papírky.:)
Můj osobní postoj je takový, že krom toho, že kapela nedopatřením nehrála až nakonec, měli výše uvedení nezaujatí pozorovatelé ve spoustě věcí pravdu. Ty scénky mi tam trochu chyběly, tak jedna dvě by byly možná pěkné. Zvláště pak bych pochválil zvukaře, který se poprvé, co v JazzClubu hrajeme, zajímal o všecky maličkosti, dělal skutečně pečlivě to co má a nečetl si časopisy, jak tomu bylo u toho předchozího. SShane říkal, že si na něj vzal operativně kontakt, pokud přijde i příště, bylo by to výborné. K tolik diskutovanému projevu Luboše asi tolik, že čtení jeho básně, jak pustil ten papír, bylo super. O něco hůře pak dopadly podle mého názoru básně, kde Luboš četl ostatní autory, kde mi místy připadalo, že improvizuje místo aby se dříve s textem před představením při přípravě s básněmi důkladně sžil a tím jej volně nenuceně odrecitoval. Jinak krom toho k Lubošově přednesu výhrady nemám a zastávám se ho, dává do představení odlišné prvky a dokáže jej i jemným humorem oživit. Za chybu v jedné z básní v brožuře, ze které Luboš četl, se tímto Lubošovi omlouvám, neb příspěvky do brožury jsem vkládal já. Celkově, JazzClub napěchovaný k prasknutí lidmi jsme ještě nezažili, tedy jedna s *.:)

<reagovat 
Čtenář - 21.3.2001 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 (7) 8 9 10 11 12 13 14 15
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter