Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 1.6.
Laura
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Množina prázdných vět
Autor: drfaust (Občasný) - publikováno 14.10.2004 (00:19:48)


drfaust (Občasný) - 14.10.2004 > Neměl bych, ale neodpustím si (avšak domnívám se, že text může působit i bez mých příštích slov).

zřetězeno - řetězit můžete cokoli, avšak v algebře, v kapitole o relacích, najdete realci uspořádání... tzv. lineárně uspořádaná množina se nazývá řetězec...

ordinální typ - jistá charakteristika uspořádané množiny... slouží především k rozlišení typu nekonečna u uspořádnaých množin

př. mám-li možinu přirozených čísel a nad ni přidám jeden prvek, tak tato množina je nekonečná, ale má jiný oridální typ, jiný zpsob uspořádání k nekonečnu, než množina, která vznikne, přidám-li tento jeden prvek pod množinu přirozených čísel s uspořádáním podle velikosti... tedy uvažuju-li o nekonečnu a beru v úvahu uspořádání, tak je rozdíl mezi:

0 + N a N+ 0

"každá z množin {0 + N}, {N + 0} je nekonečná, každá jinak..."

uspořádaná množnina, která obsahuje nejmenší prvek se nazývá dobře uspořádaná

Za zmíňku stojí jeden paradoxní výsledek z teorie množin a sice výrok, který je ekvivalentní s axiomem výběru, a sice: Každou množinu lze dobře uspořádat... právě tuto větu můžete s axiomem výběru dokázat... je to moc hezké tvrzení, avšak jeho důkaz je pouze existenční, nikoli konstruktivní, tj. vám se to dobré uspořádání na té množině vůbec nemusí podařit najít a přitom víte, že existuje, avšak také víte, že ho nikdy nenajdete...

a pozor, nejedná se o antinomii ale o paradox!
tj. není to nesmysl, je to pravda, ale vskutku zvláštní...


a teď: Je vám ta pravvda srozumitelná? Chápete to? Je tu skutečně vše vpořádku? Když dalším příkladem je tzv. Sierpinského rozdvojení koule, kdy on (cca v r. 1925? tuším že s Banachem...) dokázal přibližně toto tvrzení: Kouli o objemu V mohu rozdělit na dvě rúzné koule opět o objemu V! Zdá se vám, že je to tu vpořádku?


Rozumíme si? Rozumíme si ještě? Můžeme si rozumět vůbec?

V tomto kontextu nazírám použití dvou kódů, čeština a html, jako významový prostředek... nikoli pouze jako nějakou grafickou blamáž pro čtenáře...

rozštěpení srozumitelnosti....

MNOŽINA PRÁZDNÝCH VĚT!


---------------------------------------
mimochodem; zdaleko to neznamená, že by matematika přestala být funkčním nástrojem k popisu světa! Naopak.
Pouze to ukazuje k čemusi, co stojí za tím...???

Omlouvám se za rozvleklost, nesrozumitelnost... a za případné nepřesnosti či chyby... je to už víc jak cca, 7 let, co jsem tu zkoušku dělal:))

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli drfaust
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter